Hänninen nyert, Meeke kiesett – Szardínia Rali

Juho Hänninen nyerte a Szardínia Ralit, amivel zsinórban a harmadik győzelmét szerezte a Skodának, és egyben ő lett az első versenyző, aki az idén duplázni tudott.

Heroikus küzdelem után lett második Paolo Andreucci a Peugeot Italia 207-esével, miután az utolsó három gyorsaságin tizedmásodpercre menő csatát vívott a Skoda gyári versenyzőjével, Jan Kopeckyvel, de végül előnyéből 2,6 másodpercet meg tudott tartani.

Szombaton még Andreucci állt az élen, de vasárnap az első körben túl puha futómű beállítással lépett pályára, ami miatt könnyedén átugrotta őt Hänninen és Meeke is. Ezek után úgy tűnt, hogy a két versenyző között fog eldőlni a verseny, főleg miután Meeke a kilencedik szakaszon 3,6 másodpercre csökkentette hátrányát. A brit versenyző azonban a tizedik gyorsaságin lecsúszott az útról és egy fának ütközve az oldalán állt meg a Peugeot.

Hänninen számára innen egyenes út vezetett a győzelemhez. Sőt nagyon úgy nézett ki, hogy a Skoda kettős győzelmet is tud aratni, miután Kopecky a délelőtti három gyorsaságin fél percről 4,3 másodpercre csökkentette hátrányát Andreuccival szemben. Az olasz azonban a második körben nem adta magát és bár Kopecky az utolsó gyorsasági előtt 1,8 másodpercre közelítette, a mindent eldöntő szakaszt Andreucci nyerte és 2,6 másodperc előnnyel Kopecky előtt a második helyen végzett.

Miután az élmezőny nagy része már szombaton kiesett, Thierry Neuville hozta be a negyedik helyre Peugeot-ját, aki. Bruno Magalhaes a szombati fékhibája után vasárnap már tudott támadni és a tizedik helyről az ötödikre kapaszkodott fel.

Teemu Arminen lett a legjobb N-es versenyző, aki Subarujával a figyelemre méltó hatodik helyet szerezte meg. PG Andersson már éppen kezdte őt befogni, amikor a tizedik gyorsaságin féltengelytörés miatt kiesett Evo X-es Mitsubishijével.

A kétkerekesek versenyét a brit Harry Hunt nyerte egy R2-es Ford Fiestával, miután az egyetlen magyar részvevő Vizin Laci bácsi szombaton egy vízátfolyásnál esett ki a második helyről, a versenyt vezető Kaspar Koitla pedig vasárnap borult fel.

A bajnokságban Hänninen tovább növelte előnyét és 42 ponttal vezet, 31 pontos csapattársa, Kopecky előtt. A Szardínián balesetet szenvedő Wilks 25 ponttal megőrizte harmadik helyét, a negyedikre viszont Magalhaes jött fel 17 egységgel. Meeke számára egyre távolabb kerül a bajnoki cím megvédésének reménye, hiszen az eddigi öt futamból csak kettőt fejezett be és 15 ponttal az ötödik helyen áll.

A Peugeot legnagyobb igyekezete ellenére sem tudott szépíteni a gyártók versenyében, ahol a Skoda most is hárommal több pontot szerzett és 80 egységgel áll az élen, míg a franciák 46 ponttal másodikok.

A Szardínia Rali végeredménye:

  1. Hänninen–Markkula, Skoda Fabia S2000, 2:31:28,6
  2. Andreucci–Andreussi, Peugeot 207 S2000, +35,6
  3. Kopecky–Stary, Skoda Fabia S2000, +38,2
  4. Neuville–Klinger, Peugeot 207 S2000, +5:58,6
  5. Magalhaes–Magalhaes, Peugeot 207 S2000, +9:55,8
  6. Arminen–Nikkola, Subaru Impreza, +10:12,3
  7. Ricci–Barone, Subaru Impreza, +11:33,4
  8. Batistini–Pisano, Peugeot 207 S2000, +11:58,1
Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax