Három fronton támad az MHH Rally Team

Sűrű hétvége elé néz az MHH Rally Team, hiszen két helyszínen összesen három autóval szállnak versenybe. A csapat zászlóshajójával, a Subaru Impreza WRC-vel Krózser Menyhért és Papp György áll rajthoz a Miskolc Rallyn és szeretne az egri hetedik helynél jobbat elérni.

Hosszú kihagyás után újra volán mögé ül Markovics György, aki évek óta dolgozik a csapatban, mint teszt- és versenymérnök. Most azonban Német Gábor navigálásával egy Honda Civickel próbál szerencsét. Fodor Géza Egerben még az itinert olvasta Krózser Menyhértnek és a Miskolc Ralira a csapatvezetői posztot kellett volna elfoglalnia, ő azonban az Országos Gokartbajnokságban is érdekelt, amelynek a második futamát a hétvégén rendezik Kecskeméten.

_EGE0512 (Large)

Krózser Menyhért:  – Sokkal közelebb kerültem a Subaruhoz, mint az Eger Rali előtt voltam. Nyilván minél többet megyek vele, annál jobban kiismerem, annál jobban tudom használni, és annál jobbak lesznek az eredmények is.

Az előző verseny tapasztalatai alapján az autóban simán benne van egy dobogós helyezés, ehhez azonban maximálisan ki kell használni az adottságait. A csapattal úgy állapodtunk meg, hogy az első két versenyen nem nézzük az időket. Próbálunk olyan gyorsan menni, ahogyan csak lehet, de nem veszítjük el a fejünket. Nagyon bízom benne, hogy jobb eredményt tudunk elérni, mint Egerben.

A Miskolc Rali nagyon kemény verseny lesz. Az első éjszaka 95%-ban el fogja dönteni a sorrendet. Nagyon fontos lesz a jó lámpasor, ezért ebből újat szereztünk be. Az időjárás valószínűleg változatos lesz, ezért a gumiválasztás is döntő lehet, illetve az, hogy az elején ki mennyire kapja el a ritmust.

_EGE0855 (Large)

Egerben Fodor Géza navigált nekem, aki ezen a hétvégén a gokartbajnokságban szerepel, elég jó esélyekkel. Miskolcon az eredeti terveknek megfelelően Papp Gyuri veszi át ezt a feladatot. Mind a ketten kiváló navigátorok, sokat versenyeztünk együtt, nem hiszem, hogy bármilyen hátrányunk származna a váltásból.

A csapatunk másik oszlopos tagja, Markovics Gyuri is rajthoz áll Miskolcon. Vele legalább tíz éve dolgozunk együtt, nagyon jó teszt- és versenymérnök. Most is együtt készültünk a versenyre, biztos vagyok benne, hogy ő is sikeres lesz a Hondával.

Remélem, a Miskolc Ralin is sok néző lesz és örömet fogunk okozni nekik a WRC-vel.

_EGE3502 (Large)

Markovics György: – Nagyon örülök a lehetőségnek, hogy az MHH Rally Team színeiben újra komoly versenyautóval állhatok rajthoz. 2006 óta csak hobbiból indultam, nagyrészt Ladával. Most egy A-s Honda Civickel térhetek vissza, ami nagyon jó autó, műszakilag tökéletes állapotban van, abszolút alkalmas a kategória győzelemre, rettenetesen tetszik.

Ilyen nagy elsőkerekes autóval utoljára 2003-ban mentem, még a Ford Escort Maxival. Teszten sokat ültem a Hondában, úgyhogy ismerem, nagyon sok beállítási adatunk van hozzá, de azért kell majd egy kis idő, mire biztonsággal megtalálom vele a tempót.

Annak ellenére, hogy most én is indulok, továbbra is együtt dolgozunk Menyával a csapatban. Együtt készültünk a versenyre, együtt állítottuk be a Subarut és a Hondát is, aminek nagyon örülök, mert hatalmas élmény a WRC-n dolgozni. A közös szereplés pedig még nagyobb motivációt ad.

_EGE3189 (Large)

Fodor Géza: – Furcsa lesz Kecskeméten indulni, miközben a csapat másik fele a Miskolc Ralin versenyez. Biztos vagyok benne, hogy forródróton tartjuk majd a kapcsolatot.

Tavaly óta versenyzek az Országos Gokartbajnokság Rotax Max Masters kategóriájában, akkor az év végén második lettem. Az idei első versenyem egészen a döntőig jól sikerült, hiszen az időmérőn harmadik, az elődöntőben második lettem, a döntőben a rajt utáni első kanyarban azonban kilöktek.

Remélem, a hétvégén mind a hárman sikeresek leszünk a csapatból.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax