Három magyar szakaszgyőzelem a Tunézia Desert Challenge-en

Három szakaszt is megnyert Fazekas Károly, Baráth Ferenc és Fábián András Scania P 4×4-gyel a Tunézia Desert Challenge kamionos értékelésében. A versenyt egészen a hetedik szakaszig vezették, amelynek a rajtja és a célja is a Csillagok háborúja forgatási helyszíne mellett volt. Itt azonban egy árokban meghibásodott a Scania kormányműve, ami miatt be kellett szállítani a szervizbe. Ez 40 óra büntetéssel járt, amellyel a negyedik helyen végeztek. 

Nem volt könnyű feladat a verseny a magyar csapat számára, hiszen a rutinos, többszörös magyar tereprali bajnok sofőr, Fazekas Károly mellett új navigátor, Baráth Ferenc, és új versenyszerelő, Fábián András, foglalt helyet. 

Fotó: Fazekas Motorsport

Az első napi prológ okozott is egy kisebb fejtörést a csapatnak, többször is eltévedtek, így az ötödik helyen kezdték a versenyt. A második szakaszon azonban már kezdtek összerázódni, második időt futottak, majd két szakaszt is megnyertek. 

Az ötödik nap volt az egyik legnehezebb, amikor a nagyon aprószemű, szinte hintőpor finomságú homokban többször is elakadtak. A hatodik szakaszt megnyerve azonban 15 perc előnnyel vezették a versenyt. 

A hetedik szakaszon is nagyon jól kezdtek, növelni tudták előnyüket, ám kétszer is árokba estek. Az elsőt még kibírta a Scania P 4×4, de a másodiknál megsérült a kormánymű, ami miatt tréleren kellett beszállítani az autót a szervizbe. Itt sikerült megjavítani, és az utolsó napon a leggyorsabbak voltak a szakaszon. Végül pedig a negyedik helyet szerezték meg. 

Fotó: Fazekas Motorsport

„Csalódott vagyok, mert többször is kezünkben volt az első hely – mondta Fazekas Károly. – A prológ volt az első szakasz, amit az új felállású csapatunk a sivatagban teljesített. Itt rá kell állnia a navigátornak az itiner készítő gondolkodásmódjára. Többször is eltévedtünk, de szerintem a második, harmadik napra egész jól felvettük a fonalat. Több szakaszt is nyertünk, és úgy gondolom, jól teljesítettünk. 

Nagyon jó volt a szervezés, több ralis szakasz is volt, ami feküdt nekünk. Az ötödik napon kerültek elő a nagyon finom homokos dűnék, amilyenekkel még nem találkoztunk. Itt annyira puha a homok, hogy amikor kiszálltam a kamionból, bokáig süllyedtem. A gumikat is sokkal jobban le kellett engedni, mint a korábban. A következő szakaszt azonban megint megnyertük. 

Ez után értünk be a Star Wars bivouacba. Valóban a film forgatási helyszínétől pár száz méterre voltunk. Még buckalakókkal is találkoztunk –  nevet Fazekas. 

Fotó: Fazekas Motorsport

Az utolsó előtti szakaszon jól kezdtünk, úgy számoltuk, hogy már 34 percre növeltük az előnyünket, amikor elég nagy tempóval kétszer is árokba estünk. 

Az elsőt kibírta az autó, de a másodiknál megsérült a kormánymű. 30 kilométert megpróbáltunk menni vele, de még 180 lett volna hátra, amit nem bírt volna, úgyhogy ki kellett hívni a szerviz csapatot, és tréleren beszállítottuk. Ezért kaptunk 40 óra büntetést, így a negyedik helyre estünk vissza. 

A szervizben jöttek az ellenfelek, hogy mi történ? Mondtuk, a kormánymű, de már kész az autó, és az utolsó napon mi fogunk elsőnek célba érni. Ez sikerült is. Utólag kaptunk 10 perc büntetést, amivel másodikok lettünk a szakaszon, de ennek nincs jelentőssége. 

Fotó: Fazekas Racing Team

Összességében jó, küzdelmes verseny volt, nagyon sajnálom a műszaki hibát, mert nélküle nagyon jó eredményt érhettünk volna el. Köszönöm a szervizcsapatnak a munkát, minden nap kiváló autót kaptunk tőlük, a kormányműről nem ők tehetnek.“

Fazekas Motorsport Racing

501, Fazekas Károly–Baráth Ferenc–Fábián András

Scania P 4×4

Szervizautók

822, Pintér Emil–Bugóczi Zsolt 

Toyota Land Cruiser

823, Csőszi Péter–Csákány Péter–Koók Szabolcs 

Scania R560

Fazekas Károly–Baráth Ferenc–Fábián András
Scania P 4×4, szakaszeredményei

5. S1 – Djerba–Djerba prológ (40 km) 

2. S2 – Djerba–Ksar Ghilane (417 km)

1. S3 – Ksar Ghilane–Ksar Ghilane (230 km)

1. S4 – Ksar Ghilane–Ksar Ghilane (287 km)

4. S5 – Ksar Ghilane–Douz (255 km)

1. S6 – Douz–Star Wars (380 km)

6. S7 – Star Wars–Star Wars (262 km)

2. S8 – Star Wars– Monastir (137 km + 357 km etap)

Tunézia Desert Challenge 2021. november 6–13. Kamion végeredmény

1. Timmermans–Peters–Hendriks, Mercedes, 37:55:00

2. Verheyden–Keysers–Burgelman, DAF, +2:32:23

3. Calabria–Verzeletti, Calubini, MAN, +2:50:42

4. Fazekas–Baráth–Fábián, Scania, +42:08:24

5. Giovanetti–Garnier, MAN, +60:18:08

6. Berghmans–Geuens, Van der Vecken, MAN, +76:09:14

A Fazekas Motorsport Racing együttműködő partnerei

Fazekas Insped Kft., Füredscan Kft., Opel Gaál Autóház Kft., Scanparts Kft., Happ Kft., Füred Gym

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.