Háromból egy + amikor még sárga Zsigulisok voltunk

Csak egy páros képviseli a Maricsek Teamet a Miskolc Ralin. A Kovács–Kocsis kettős az N3-ban áll rajthoz egy Honda Civic Type–R-rel. A Maricsek–Rubóczky páros autót váltott, és a szezon hátralévő részében egy Evo III-as bőrébe bújtatott Evo IX-es Mitsubishi Lancerral állnak rajthoz. Az autóhoz azonban nem érkezett meg egy váltóalkatrész, ami miatt nem lehetnek ott Miskolcon. A csapat Lada VFTS versenyzői, a Szolyka–Jánosa kettős pedig a sofőr, Szolyka Miklós betegsége miatt hagyja ki a futamot.

„Nagyon szerencsétlenül jött ki ez a versenyünk, hiszen a három párosból ketten nem lehetünk ott a versenyen” – mondta Maricsek Miklós. „A Toyota Celica GT–Fouromat úgy néz ki, hogy a jövő héten megveszik, így azzal már nem tudunk indulni.”

„Egy nagyon izgalmas autó találtunk a szezon hátralévő részére, egy Evo III-as Mitsubishi Lancert, amelyben Evo IX-es technika van. Erre az idén bevezetésre kerülő S csoport adott lehetőséget, aminek nagyon örülünk, mert ez az autó sokkal kisebb költségvetéssel versenyeztethető, mint egy valódi Evo IX-es. A tudása azonban közel azonos, és mivel jövőre szeretnénk mi is egy top N-es autóval versenyezni, úgy gondoltuk, hogy ez az autó jó felkészülési lehetőséget nyújt.”

„A Miskolc Ralin azonban nem tudunk rajthoz állni vele, mert az egyik váltóalkatrész nem érkezett meg. Lehet, hogy ma már megjön, de így nem tudtunk tesztelni az autóval, és a csapatunk úgy döntött, hogy inkább kihagyjuk ezt a versenyt és teljes erővel a Salgó Ralira koncentrálunk. Előtte tervezünk egy komolyabb tesztet, hogy minél jobban összeszokjunk az autóval, és hogy akár a győzelemért is harcba tudjunk szállni az S3-as kategóriában.”

„Szolyka Miki szintén nem tud rajthoz állni Miskolcon. Ő egy vírust kapott el, és még tegnap is ágyban feküdt, ami miatt le kellett mondania a versenyt. Nagyon sajnáljuk, mert Egerben végre megtört a jég és a sok műszaki problémája után célba ért, ráadásul az S1-es kategória második helyén.”

„A Salgó Ralin mi mindenképpen indulni akarunk, és remélem Szolyka Miki is ott tud lenni. Addig is Miskolcon a Kovács–Kocsis páros képviseli a Maricsek Teamet, az N3-ban. Most az egész csapatunk nekik szurkol.”

„Hogy egy kicsit kárpótoljuk a szurkolóinkat a kimaradt versenyért, mellékelünk egy video linket abból a korból, amikor Rubóczky Attilával még félelmet nem ismerő sárga Zsigulisok voltunk.”

http://www.youtube.com/watch?v=bCppn23zrSc

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program