Háromból egy + amikor még sárga Zsigulisok voltunk

Csak egy páros képviseli a Maricsek Teamet a Miskolc Ralin. A Kovács–Kocsis kettős az N3-ban áll rajthoz egy Honda Civic Type–R-rel. A Maricsek–Rubóczky páros autót váltott, és a szezon hátralévő részében egy Evo III-as bőrébe bújtatott Evo IX-es Mitsubishi Lancerral állnak rajthoz. Az autóhoz azonban nem érkezett meg egy váltóalkatrész, ami miatt nem lehetnek ott Miskolcon. A csapat Lada VFTS versenyzői, a Szolyka–Jánosa kettős pedig a sofőr, Szolyka Miklós betegsége miatt hagyja ki a futamot.

„Nagyon szerencsétlenül jött ki ez a versenyünk, hiszen a három párosból ketten nem lehetünk ott a versenyen” – mondta Maricsek Miklós. „A Toyota Celica GT–Fouromat úgy néz ki, hogy a jövő héten megveszik, így azzal már nem tudunk indulni.”

„Egy nagyon izgalmas autó találtunk a szezon hátralévő részére, egy Evo III-as Mitsubishi Lancert, amelyben Evo IX-es technika van. Erre az idén bevezetésre kerülő S csoport adott lehetőséget, aminek nagyon örülünk, mert ez az autó sokkal kisebb költségvetéssel versenyeztethető, mint egy valódi Evo IX-es. A tudása azonban közel azonos, és mivel jövőre szeretnénk mi is egy top N-es autóval versenyezni, úgy gondoltuk, hogy ez az autó jó felkészülési lehetőséget nyújt.”

„A Miskolc Ralin azonban nem tudunk rajthoz állni vele, mert az egyik váltóalkatrész nem érkezett meg. Lehet, hogy ma már megjön, de így nem tudtunk tesztelni az autóval, és a csapatunk úgy döntött, hogy inkább kihagyjuk ezt a versenyt és teljes erővel a Salgó Ralira koncentrálunk. Előtte tervezünk egy komolyabb tesztet, hogy minél jobban összeszokjunk az autóval, és hogy akár a győzelemért is harcba tudjunk szállni az S3-as kategóriában.”

„Szolyka Miki szintén nem tud rajthoz állni Miskolcon. Ő egy vírust kapott el, és még tegnap is ágyban feküdt, ami miatt le kellett mondania a versenyt. Nagyon sajnáljuk, mert Egerben végre megtört a jég és a sok műszaki problémája után célba ért, ráadásul az S1-es kategória második helyén.”

„A Salgó Ralin mi mindenképpen indulni akarunk, és remélem Szolyka Miki is ott tud lenni. Addig is Miskolcon a Kovács–Kocsis páros képviseli a Maricsek Teamet, az N3-ban. Most az egész csapatunk nekik szurkol.”

„Hogy egy kicsit kárpótoljuk a szurkolóinkat a kimaradt versenyért, mellékelünk egy video linket abból a korból, amikor Rubóczky Attilával még félelmet nem ismerő sárga Zsigulisok voltunk.”

http://www.youtube.com/watch?v=bCppn23zrSc

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“