Háromból egy + amikor még sárga Zsigulisok voltunk

Csak egy páros képviseli a Maricsek Teamet a Miskolc Ralin. A Kovács–Kocsis kettős az N3-ban áll rajthoz egy Honda Civic Type–R-rel. A Maricsek–Rubóczky páros autót váltott, és a szezon hátralévő részében egy Evo III-as bőrébe bújtatott Evo IX-es Mitsubishi Lancerral állnak rajthoz. Az autóhoz azonban nem érkezett meg egy váltóalkatrész, ami miatt nem lehetnek ott Miskolcon. A csapat Lada VFTS versenyzői, a Szolyka–Jánosa kettős pedig a sofőr, Szolyka Miklós betegsége miatt hagyja ki a futamot.

„Nagyon szerencsétlenül jött ki ez a versenyünk, hiszen a három párosból ketten nem lehetünk ott a versenyen” – mondta Maricsek Miklós. „A Toyota Celica GT–Fouromat úgy néz ki, hogy a jövő héten megveszik, így azzal már nem tudunk indulni.”

„Egy nagyon izgalmas autó találtunk a szezon hátralévő részére, egy Evo III-as Mitsubishi Lancert, amelyben Evo IX-es technika van. Erre az idén bevezetésre kerülő S csoport adott lehetőséget, aminek nagyon örülünk, mert ez az autó sokkal kisebb költségvetéssel versenyeztethető, mint egy valódi Evo IX-es. A tudása azonban közel azonos, és mivel jövőre szeretnénk mi is egy top N-es autóval versenyezni, úgy gondoltuk, hogy ez az autó jó felkészülési lehetőséget nyújt.”

„A Miskolc Ralin azonban nem tudunk rajthoz állni vele, mert az egyik váltóalkatrész nem érkezett meg. Lehet, hogy ma már megjön, de így nem tudtunk tesztelni az autóval, és a csapatunk úgy döntött, hogy inkább kihagyjuk ezt a versenyt és teljes erővel a Salgó Ralira koncentrálunk. Előtte tervezünk egy komolyabb tesztet, hogy minél jobban összeszokjunk az autóval, és hogy akár a győzelemért is harcba tudjunk szállni az S3-as kategóriában.”

„Szolyka Miki szintén nem tud rajthoz állni Miskolcon. Ő egy vírust kapott el, és még tegnap is ágyban feküdt, ami miatt le kellett mondania a versenyt. Nagyon sajnáljuk, mert Egerben végre megtört a jég és a sok műszaki problémája után célba ért, ráadásul az S1-es kategória második helyén.”

„A Salgó Ralin mi mindenképpen indulni akarunk, és remélem Szolyka Miki is ott tud lenni. Addig is Miskolcon a Kovács–Kocsis páros képviseli a Maricsek Teamet, az N3-ban. Most az egész csapatunk nekik szurkol.”

„Hogy egy kicsit kárpótoljuk a szurkolóinkat a kimaradt versenyért, mellékelünk egy video linket abból a korból, amikor Rubóczky Attilával még félelmet nem ismerő sárga Zsigulisok voltunk.”

http://www.youtube.com/watch?v=bCppn23zrSc

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax