Háromból egy + amikor még sárga Zsigulisok voltunk

Csak egy páros képviseli a Maricsek Teamet a Miskolc Ralin. A Kovács–Kocsis kettős az N3-ban áll rajthoz egy Honda Civic Type–R-rel. A Maricsek–Rubóczky páros autót váltott, és a szezon hátralévő részében egy Evo III-as bőrébe bújtatott Evo IX-es Mitsubishi Lancerral állnak rajthoz. Az autóhoz azonban nem érkezett meg egy váltóalkatrész, ami miatt nem lehetnek ott Miskolcon. A csapat Lada VFTS versenyzői, a Szolyka–Jánosa kettős pedig a sofőr, Szolyka Miklós betegsége miatt hagyja ki a futamot.

„Nagyon szerencsétlenül jött ki ez a versenyünk, hiszen a három párosból ketten nem lehetünk ott a versenyen” – mondta Maricsek Miklós. „A Toyota Celica GT–Fouromat úgy néz ki, hogy a jövő héten megveszik, így azzal már nem tudunk indulni.”

„Egy nagyon izgalmas autó találtunk a szezon hátralévő részére, egy Evo III-as Mitsubishi Lancert, amelyben Evo IX-es technika van. Erre az idén bevezetésre kerülő S csoport adott lehetőséget, aminek nagyon örülünk, mert ez az autó sokkal kisebb költségvetéssel versenyeztethető, mint egy valódi Evo IX-es. A tudása azonban közel azonos, és mivel jövőre szeretnénk mi is egy top N-es autóval versenyezni, úgy gondoltuk, hogy ez az autó jó felkészülési lehetőséget nyújt.”

„A Miskolc Ralin azonban nem tudunk rajthoz állni vele, mert az egyik váltóalkatrész nem érkezett meg. Lehet, hogy ma már megjön, de így nem tudtunk tesztelni az autóval, és a csapatunk úgy döntött, hogy inkább kihagyjuk ezt a versenyt és teljes erővel a Salgó Ralira koncentrálunk. Előtte tervezünk egy komolyabb tesztet, hogy minél jobban összeszokjunk az autóval, és hogy akár a győzelemért is harcba tudjunk szállni az S3-as kategóriában.”

„Szolyka Miki szintén nem tud rajthoz állni Miskolcon. Ő egy vírust kapott el, és még tegnap is ágyban feküdt, ami miatt le kellett mondania a versenyt. Nagyon sajnáljuk, mert Egerben végre megtört a jég és a sok műszaki problémája után célba ért, ráadásul az S1-es kategória második helyén.”

„A Salgó Ralin mi mindenképpen indulni akarunk, és remélem Szolyka Miki is ott tud lenni. Addig is Miskolcon a Kovács–Kocsis páros képviseli a Maricsek Teamet, az N3-ban. Most az egész csapatunk nekik szurkol.”

„Hogy egy kicsit kárpótoljuk a szurkolóinkat a kimaradt versenyért, mellékelünk egy video linket abból a korból, amikor Rubóczky Attilával még félelmet nem ismerő sárga Zsigulisok voltunk.”

http://www.youtube.com/watch?v=bCppn23zrSc

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax