Hideg Ádám

Hideg Ádám a tesztversenyen is bizonyított

Sikeresen zárta az idei versenyszezont Hideg Ádám, aki a Sodikart gyári színeiben az OK kategória 12. helyét szerezte meg a WSK Final Cup utolsó futamán, Lonatóban. A HUMDA Academy 14 éves reménysége a szezon utolsó két futamára váltott kategóriát, hogy már 2023-ra készüljön. Eredetileg csak a tesztelés lett volna a feladata, de ezt jócskán túlteljesítette. 

A szeptemberi világbajnokságon elért OK Junior második helyezés után kategóriát váltott Hideg Ádám és novemberben a kétfutamos WSK Final Cupon már a felnőttek között, OK-ban állt rajthoz. 

A Sodikart gyári pilótájaként mind a két versenyen a tesztelés volt az elsődleges feladata, ehhez képest ragyogó eredményt ért el, hiszen az első futamon, Sarnóban, és most a másodikon, Lonatóban is egyaránt a döntő 12. helyét szerezte meg. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Lonatóban nem volt könnyű dolga Ádámnak, hiszen a szabadedzések egy részét időjárási viszontagságok miatt hagyta ki, később pedig műszaki hiba is hátráltatta. Az időmérő körét szélárnyék nélkül teljesítette, de az előfutamokban már megvolt a tempója. A döntőben baleset miatt veszített több pozíciót, de így is sikerült visszakapaszkodnia a 12. helyre. 

„Tesztelni jöttünk a lonatói hétvégére is. A Sodikart a 2023-as szezonra szeretett volna adatokat gyűjteni, ezért eredmény szempontjából nem volt elvárás velem szemben – mondta Hideg Ádám. – Egy héttel ezelőtt, az első OK versenyemen 12. lettem, most szerettem volna jobban szerepelni, de így is elégedett vagyok. 

A szabadedzések közül hol az eső, hol pedig műszaki hiba miatt kellett többet is kihagyni. Az időmérőn szélárnyék nélkül futottam a leggyorsabb körömet, amivel a 48 versenyző közül 25. lettem. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Az előfutamokon már egész jó volt a tempón, kétszer is sikerült több pozíciót javítanom. 

Az elődöntőben 9. lettem, a döntőben is jól rajtoltam, de egy balesetet ki kellett kerülnöm. Ezzel visszaestem a 20. helyre, ahonnan sikerül a 12.-re feljönni. 

Pozitívuma volt a hétvégének, hogy a tempóm jó volt, minden szituációban sikerült előznöm, és ha úgy vesszük, hogy pályafutásom második OK futamán egy nagyon erős mezőny első negyedében végeztem, az igencsak jó teljesítmény.“

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám a WSK Final Cupon befejezte az idei versenyszezont. November 19-én azonban a RabócsiRingen a magyar szurkolók is találkozhatnak vele a GR Motorsport szezonzáró közönségtalálkozóján. 

Hideg Ádám, OK eredménye
WSK Final Cup, Lonato (Olaszország), 2022. november 10–13.

Résztvevők: 48
Időmérő csoport: 13.
Időmérő: 25.
AB előfutam: 9.
AC előfutam: 8.
AD előfutam: 13.
Előfutamok összesített: 19.
Eldöntő: 9.
Döntő előtti összesített: 16.
Döntő: 12. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax