Hideg Ádám

Hideg Ádám: A váz és a gumi is jó volt

Változatlanul motorerőhátránnyal küzd Hideg Ádám. A HUMDA Academy versenyzője a Champions of the Future nyitófutamán, Valenciában is mindent megtett a jó szereplésért, amelyet most egy előfutam nyolcadik helyezés jelentett. 

A spanyolországi Valenciában vette kezdetét a Champions of the Future (CF) sorozat, amely az FIA gokart Európa-bajnokság társrendezvénye és a futamait két héttel az Eb előtt, ugyanazokon a pályákon rendezik. 

Az OK mezőny meglepően erős volt, 76-an neveztek, amelynek köszönhetően összesen öt előfutamot rendeztek. 

A Sodikart gyári csapata a CF és az Eb-futamokra koncentrál, ezért a verseny előtt két héttel három napon keresztül teszteltek a valenciai pályán. Az akkor talált beállításokon minimálisat kellett változtatni a felgumizott és a teszthez képest melegebb aszfaltra. 

Ez volt az első alkalom, hogy Hideg Ádám OK kategóriában MG gumikon versenyzett, de az abroncs működését a teszten sikerült kitapasztalnia, így ez sem okozott neki problémát. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A verseny előtti szabadedzéseken jó volt a tempója, egy második és egy első helyet is szerzett. Igaz, utóbbit új gumival érte el. Az időmérő előtti utolsó edzésen azonban érezhető volt, hogy a korábbi versenyekhez hasonlóan most is motorerőhátránnyal küzd. Az időmérőn a 43. helyen végzett. 

Az első előfutamán fennakadt a gáz, ami miatt kiesett. A hétvége legjobb eredményét a második előfutamban érte el, amelyben a 8. helyig tudott felkapaszkodni. 

Nagyon jók voltak a rajtjai és az első körös helyezkedése – kivéve egy alkalmat, amikor a rajtnál nem indult be a motorja –, de az első körben megnyert pozíciókat a futamok során rendre elveszítette. Az elődöntőben a 21. helyen végzett, a döntő előtti összesítettben 43. lett, így nem jutott döntőbe. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

„Nehéz értékelni a hétvégét, mert mindent megtettünk, de az egyenesekben kikerültek – mondta Hideg Ádám. – A verseny előtti teszt jól sikerült, már az alapbeállításaink is jók voltak. Az MG gumi sem okozott gondot. Új szettekkel gyors voltam, a kopottakon talán egy kicsit több tempót veszítettem, mint szerettem volna, de szerintem a váz és a gumik is rendben voltak. 

A szabadedzések alatt még bizakodó voltam, egyet megnyertem, egyszer második voltam a csoportomban, de amint feltekerték mindenkinek a motorját, hátrányba kerültem. 

Pozitívuma volt a hétvégének, hogy a rajtjaim jól sikerültek, az első körös helyezkedésem is jó volt. Az eredménnyel természetesen nem vagyok elégedett. Ennél sokkal jobbra vagyunk képesek, akár a Sodikart csapata, akár én is.“

A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám négyhetes verseny és tesztprogram után most egy hét pihenőt kap, hogy az iskolai kötelezettségeinek is eleget tehessen. A következő versenye március 23–26-án lesz, szintén Valenciában, ahol az FIA Európa-bajnokság nyitófutamát rendezik. Addig a pályán teszttilalom van. 

Hideg Ádám, OK eredmények
Champions of the Future 1. futam, Valencia (Spanyolország), 2023. március 9–12.

Résztvevők: 76
Időmérő csoport: 15.
Időmérő: 43.
AB előfutam: 24. (kiesett)
AE előfutam: 8.
AD előfutam: 14.
AC előfutam: 16.
AF előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 41.
A Elődöntő: 21.
Döntő előtti összesített: 43.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.