Hideg Ádám

Hideg Ádám: Amikor semmi nem jön be

Jó volt a tempója Hideg Ádámnak a WSK Super Master Series negyedik fordulóján, Sarnóban, a versenyszituációkat is jól kezelte, így minden adva volt egy jó eredmény eléréséhez. Csak éppen a négy előfutamban háromszor kilökték, negyedszerre pedig eltört a kipufogója. 

Nagyon komoly dolognak kell történnie Hideg Ádámmal, hogy ne jusson be WSK-futamon az OKJ kategória döntőjében. Az elmúlt versenyeken láthattuk, hogy a leglehetetlenebb szituációkból is felállt és beverekedte magát a döntőbe. Azonban a mostani helyzettel már ő sem tudott mit kezdeni. 

Az időmérőn csoportjában a 15. helyet szerezte meg, összesítettben pedig a 79 fős mezőnyben 44. lett. A négy előfutamból háromszor lökték ki a pályáról. Kétszer nem ért célba egyszer pedig a 16. helyig felküzdötte magát. A negyedik előfutamban pedig eltört a kipufogója, de mesterien kivédekezve 11. lett.

A warm upon sértetlenül úszott meg egy balesetet, amikor egy versenyzőtársa átrepült rajta. A B elődöntőben 16. lett, amivel egy kicsit javítani tudott a helyezésén, de így is a döntő előtti összesítésben 50. lett, amivel nem jutott be a döntőbe.

„Ezen a hétvégén tényleg összejött minden – mondta Hideg Krisztián, Ádám édesapja. – Az időmérőn elég nehéz csoportba került Ádám, de a helyezkedésén is kellene egy kicsit javítani. Ez jelenleg a gyenge pontja. 

Az előfutamokon háromszor is kilökték, negyedszerre meg eltört a kipufogója. Olyan hangja volt, hogy pontosan lehetett hallani, hol jár a pályán. Alulról kicsit nyomatékosabb lett a motor, de nagyon sok végsebességet veszített. Viszont nagyon szépen kivédekezte ezt a futamot.

A warm upon is belekeveredett egy balesetbe, de csak a sisakján lett egy guminyom, azon kívűl, Ádám és gokart is sértetlen maradt. Ez egy ilyen hétvége volt, háromszor kellett a vázat padra tenni, hogy helyre húzzák. 

Ádám viszont jól ment, ha az időmérőt jobban össze tudja rakni, akkor az eredmény is jönni fog.“

Hideg Ádám, OKJ eredményei
WSK Super Master Series, Sarno (Olaszország), 2022. március 11–13.

Résztvevők: 79
Időmérő futam: 15.
Időmérő: 44.
BD előfutam: 31. (kiesett)
CD előfutam: 16.
DE előfutam: 28. (kiesett)
AD előfutam: 11.
Előfutamok összesen: 54.
B elődöntő: 16.
Összesített eredmény a döntő előtt: 50.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax