Hideg Ádám

Hideg Ádám az edzésen még a leggyorsabb volt

Két szabadedzést is megnyert Hideg Ádám az OKJ kategóriában a gokart Európa-bajnokság harmadik fordulóján, a svédországi Kristianstadban. A versenyre kapott abroncsok azonban egészen másképp működtek a gokartján. Így a Sodikart gyári csapatának magyar versenyzője igen hosszú utat járt meg az időmérő 25. helyétől a döntő 14. helyéig. Amit lehetett kihozott a hétvégéből és ezúttal sokkal erősebb volt a pályán, mint két hete a Champions of the Future bajnoki fordulóján. 

Nagyon biztatóan indult Hideg Ádám hétvégéje a svédországi Kristianstadban. Két héttel korábban a Champions of the Future bajnokság harmadik fordulóját rendezték a pályán, akkor elég sok kalandba keveredett a Sodikart magyar versenyzője. Azonban a kéthetes szünetben – ami alatt teszttilalom volt a pályán – alaposan összeszedte magát és nagyon jó formában tért vissza, hogy az FIA gokart Európa-bajnokság harmadik fordulóján vegyen részt. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Már a kézi időmérésű edzéseken is megvillantotta a gyorsaságát. Az időmérője előtt tartott utolsó két – már mért – edzést is megnyerte az OKJ kategóriában. Eddig a pontig a csapatok saját versenygumit használtak. Az időmérőtől kezdve kapott minden versenyző tíz abroncsot, amit a hétvége hátralévő részére kellett beosztania. 

Ezekkel a gumikkal három tizedet lassult Ádám, az időmérő csoportjában kilencedik lett, míg a 73 fős mezőnyben összesítettben a 25. helyen végzett. A gumi okozta lemaradást a csapat próbálta beállítással kompenzálni, ez hol bejött, hol nem, de Ádám nem adta fel. Az előfutamok alatt négy helyet javítva 19. lett. 

Az A szuper előfutamban kilencediknek intették le, amivel további három helyet lépett előre és a 16. helyen jutott döntőbe. Itt a rajtnál meglehetősen szétszakadt a mezőny, csak 23.-nak tudott eljönni, de sikerült felverekednie magát a 14. helyre. 

Így minden nehézség ellenére a hétvégén folyamatosan lépdelt előre és nagyon erős teljesítménnyel mentette meg a megmenthetőt. 

„Sajnos ezzel a gumi rulettel nehéz mit kezdeni – mondta Hideg Krisztián, Ádám édesapja. – A szabadedzéseken nagyon jó volt Ádám tempója, a versenyre kapott gumik ennyit tudtak. Valószínűleg a globális nyersanyaghiány okozhatja ezt a szórást. Az egyik készlet gumi jobb, a másik kevésbé, és csak a szerencse dönt, hogy ki melyikből kap. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A Sodikart próbált utána menni a beállítással. Az előfutamokon sok mindennel kísérleteztek. Ádám egy 6. és két 7. helyet szerezett. Amikor 9. és 10. lett, akkor túl sok vagy túl kevés volt a tapadása. 

Ennek ellenére szépen jött előre. A döntőben szerencsétlen volt a rajt, nagyon széthúzódott a mezőny, de itt is javítani tudott.

Pozitívuma volt a hétvégének, hogy Ádám sokkal összeszedettebben, érettebben versenyzett, mint két hete, nem ment bele semmilyen fölösleges kockázatba, minden szituációból kihozta a legtöbbet. 

Eredményben lehetett volna jobb ez a hétvége, de sokat fejlődött, ezt a formáját kell megtartani, és akkor ha legközelebb szerencsés lesz, az eredmény is jönni fog.“

Hideg Ádám, OKJ eredményei
FIA gokart Európa-bajnokság, Kristianstad (Svédország), 2022. június 3–5.

Résztvevők: 73
Időmérő csoport: 9.
Időmérő: 25.
AB előfutam: 7.
AE előfutam: 7.
AD előfutam: 6.
AC előfutam: 10.
AF előfutam: 9.
Előfutamok összesen: 19.
A szuperfutam: 9.
Összesített eredmény a döntő előtt: 16.
Döntő: 14.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa akkumulátorral tolta le a VFTS-t

Óriási versenyben volt Zsiros Imre és Mészáros Sándor a Mecsek Rallyn, ahol nem volt kisebb a tét, mint historic HE5 kategóriájának második helye. Az utolsó gyorsaságin azonban elromlott a Lada VFTS generátora, így Zsírpapa akkumulátorból tolta le. A második hely ugyan nem lett meg, a harmadik viszont igen! 

„Figyelj ide, ez egy jó verseny volt! – szögezte le Zsírpapa mindjárt az elején. – Jó volt a rendezés, jók voltak a pályák, jó volt a hangulat, minden nagyon jó volt. Csak azt sajnálom, hogy Wirtmann a rajtdobogó után kiállt. Mondtam is neki, hogy biztos megijedt, hogy most szétcsapom a száját. Mondjuk, ez volt a terv, de látod meg is ijedt tőle. 

Az volt a szerencse, hogy egy szálláson laktunk és legalább a verseny előtt meg a két nap között jókat bandáztunk velük. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Nálunk minden rendben volt, még ezt a marha nagy meleget is jól bírtuk Meszessel, pedig a VFTS is termeli a meleget, csak egy vaslemez van a motor és köztünk, úgyhogy nem kellett aggódnunk, hogy lefagy a szélvédő. 

Viszont nagyon komolyan mentünk. Ezzel a Benjivel (Schwalm Benjamin) meg a Plesz Márkkal nem bírok. Mind a kettő nagyon gyors, ráadásul fiatalok is. De Kelemen Csabinak mondtam, hogy Miskolcon megvert, úgyis pécsi, majd itthon jól kikap. Így is volt, adtam neki kettőt, adott egyet, adtam kettőt, megint adott egyet. 

Az utolsó gyors előtt már fényévekkel – 0,5 másodperccel – vezettünk előtte, amikor tönkre mente a generátorunk. Öt kilométerrel a rajt előtt bedobtunk egy új akkumulátort az Öreglányba, azzal toltam le. Egy baj van ilyenkor, hogy ha nem kap töltést, akkor hatezer fölé nem megy, így végül nem tudtam megverni Kelemen Csabit, de nem baj, majd jövőre, jobb ha már most készül rá. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Várjál, gyorsan elmondom a szponzorokat, köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek, hogy támogatnak. 

És képzeld el, nem csak kategóriában lettünk harmadikok, hanem abszolútban is ötödikek, 30 célba érkezőből. Azért az nem rossz. Mondjuk sokan kiestek az élmezőnyből. 

Köszönöm mindenkinek a versenyt, Markó Tibi rendezőnek különösen, a versenyzőtársaknak, mert nem hiszed el, milyen jó volt a hangulat, legszívesebben mentem volna még egy napot, nagyon jól éreztük magunkat. Köszönöm a szurkolóknak, a csapatomnak, Hosszú Tibinek, Zsoltinak és Lipinek, anyának, meg mindenkinek, aki ott volt. Ettől volt jó a verseny. 

Nem tudom, hogy most mi van ezzel a Fehérvár Rallyval, de mondtam Wirtmann-nak, hogy kapja össze magát, mert nagyon elhúztam a bajnokságban, bár nem tudom, hány pontom van, de biztosan több mint neki. 

Ha lesz Fehérvár, ott találkozunk, ha nem, akkor meg a következő rallyn. Addig vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak!“