Hideg Ádám

Hideg Ádám az edzésen még a leggyorsabb volt

Két szabadedzést is megnyert Hideg Ádám az OKJ kategóriában a gokart Európa-bajnokság harmadik fordulóján, a svédországi Kristianstadban. A versenyre kapott abroncsok azonban egészen másképp működtek a gokartján. Így a Sodikart gyári csapatának magyar versenyzője igen hosszú utat járt meg az időmérő 25. helyétől a döntő 14. helyéig. Amit lehetett kihozott a hétvégéből és ezúttal sokkal erősebb volt a pályán, mint két hete a Champions of the Future bajnoki fordulóján. 

Nagyon biztatóan indult Hideg Ádám hétvégéje a svédországi Kristianstadban. Két héttel korábban a Champions of the Future bajnokság harmadik fordulóját rendezték a pályán, akkor elég sok kalandba keveredett a Sodikart magyar versenyzője. Azonban a kéthetes szünetben – ami alatt teszttilalom volt a pályán – alaposan összeszedte magát és nagyon jó formában tért vissza, hogy az FIA gokart Európa-bajnokság harmadik fordulóján vegyen részt. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Már a kézi időmérésű edzéseken is megvillantotta a gyorsaságát. Az időmérője előtt tartott utolsó két – már mért – edzést is megnyerte az OKJ kategóriában. Eddig a pontig a csapatok saját versenygumit használtak. Az időmérőtől kezdve kapott minden versenyző tíz abroncsot, amit a hétvége hátralévő részére kellett beosztania. 

Ezekkel a gumikkal három tizedet lassult Ádám, az időmérő csoportjában kilencedik lett, míg a 73 fős mezőnyben összesítettben a 25. helyen végzett. A gumi okozta lemaradást a csapat próbálta beállítással kompenzálni, ez hol bejött, hol nem, de Ádám nem adta fel. Az előfutamok alatt négy helyet javítva 19. lett. 

Az A szuper előfutamban kilencediknek intették le, amivel további három helyet lépett előre és a 16. helyen jutott döntőbe. Itt a rajtnál meglehetősen szétszakadt a mezőny, csak 23.-nak tudott eljönni, de sikerült felverekednie magát a 14. helyre. 

Így minden nehézség ellenére a hétvégén folyamatosan lépdelt előre és nagyon erős teljesítménnyel mentette meg a megmenthetőt. 

„Sajnos ezzel a gumi rulettel nehéz mit kezdeni – mondta Hideg Krisztián, Ádám édesapja. – A szabadedzéseken nagyon jó volt Ádám tempója, a versenyre kapott gumik ennyit tudtak. Valószínűleg a globális nyersanyaghiány okozhatja ezt a szórást. Az egyik készlet gumi jobb, a másik kevésbé, és csak a szerencse dönt, hogy ki melyikből kap. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A Sodikart próbált utána menni a beállítással. Az előfutamokon sok mindennel kísérleteztek. Ádám egy 6. és két 7. helyet szerezett. Amikor 9. és 10. lett, akkor túl sok vagy túl kevés volt a tapadása. 

Ennek ellenére szépen jött előre. A döntőben szerencsétlen volt a rajt, nagyon széthúzódott a mezőny, de itt is javítani tudott.

Pozitívuma volt a hétvégének, hogy Ádám sokkal összeszedettebben, érettebben versenyzett, mint két hete, nem ment bele semmilyen fölösleges kockázatba, minden szituációból kihozta a legtöbbet. 

Eredményben lehetett volna jobb ez a hétvége, de sokat fejlődött, ezt a formáját kell megtartani, és akkor ha legközelebb szerencsés lesz, az eredmény is jönni fog.“

Hideg Ádám, OKJ eredményei
FIA gokart Európa-bajnokság, Kristianstad (Svédország), 2022. június 3–5.

Résztvevők: 73
Időmérő csoport: 9.
Időmérő: 25.
AB előfutam: 7.
AE előfutam: 7.
AD előfutam: 6.
AC előfutam: 10.
AF előfutam: 9.
Előfutamok összesen: 19.
A szuperfutam: 9.
Összesített eredmény a döntő előtt: 16.
Döntő: 14.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax