Hideg Ádám

Hideg Ádám az FIA gokart világbajnokságon debütál

Egy évvel ezelőtt sérülés miatt hagyta ki Hideg Ádám az FIA gokart világbajnokságot, idén azonban kiváló formámban várja. A HUMDA Academy versenyzője a Sodikart gyári csapatának színeiben áll rajthoz a rekordszámú, 112 fős OKJ mezőnyben. 

A gokart szezon kétségtelen csúcspontja az FIA gokart világbajnokság, amelyet szeptember 15–18-a között rendeznek az olaszországi Sarnóban. 

Hideg Ádám már tavaly is nagyon készült a vb-re, ám sérülés miatt ki kellett hagynia. Akkor azt ígérte, hogy idén erősebben tér vissza. Ezt az ígéretét egyelőre úgy tűnik, tartja, hiszen azóta a Sodikart gyári versenyzője lett, júliusban a vb felkészülés részeként sikeresen teljesített egy WSK-futamot Sarnóban, az elmúlt héten pedig egy háromnapos kollektív teszten készült. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Az már csak hab volt a tortán, hogy a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző pilóta  közben még pályafutása első Forma–4-es tesztjén is részt vett. 

Bár az elmúlt napok az iskolai kötelezettségekkel és a gimnáziumi beilleszkedéssel teltek, lélekben természetesen Ádám már a vb-n van. 

„Tavaly nagyon rosszul esett, hogy nem állhattam rajthoz a világbajnokságon. Emlékszem, mondtam apának, hogy törött kézzel is versenyeznék, csak ott lehessek – nevet Hideg Ádám. – Idén viszont tényleg indulhatok. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Az elmúlt egy évben sokat fejlődtem, a Sodikart gyári csapatában minden támogatást megkapok, úgyhogy nagyon bizakodó vagyok. Jól sikerült július végén a WSK futam és most a teszt is. Ráadásul közben egy Forma–4-es autót is kipróbálhattam, úgyhogy nem is kívánhatnék ennél többet. 

Szeptember első napjai az iskolával teltek, de kedden utazunk Sarnóba, onnantól kezdve csak a világbajnokságra koncentrálok, ahol nagyon szeretnék jó eredményt elérni.“

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax