Hideg Ádám

Hideg Ádám Forma–4-es autót tesztelt

Pályafutása során először vezethetett Forma–4-es autót Hideg Ádám. A HUMDA Academy 14 éves gokart versenyzőjét elért eredményei alapján hívta meg az Emotion Racing az olaszországi Cremonába. Itt egy alaposan felépített teszten vehetett részt, amely után a csapat is elismerően nyilatkozott róla. 

Még júliusban, az FIA gokart Európa-bajnokság franciacortai futamán kereste meg Hideg Ádámot az Emotion Racing vezetője, amely az olasz Forma–4-es és Forma–3-as bajnokságban szereplő BVM Racing társcsapata.

Ők szerveztek egy első, ismerkedő tesztet a cremonai pályára, amely különleges licenccel rendelkezik. Itt gokart OKJ licenccel már 14 és fél éves kortól lehet Forma–4-es autót vezetni. 

A tesztnapon több csapat, több kategóriában vett részt. Hideg Ádám egy 2016-os Forma–4-es autót próbálhatott ki, amelyet kifejezetten tesztelésre használ a csapat. Összesen hét, egyenként 25 perces bemenete volt, ami nagyjából 250 kilométert jelent. Minden bemenet pontosan fel volt építve, Ádám pedig tökéletesen teljesítette a csapat kéréseit. 

Bár ez volt az első alkalom, hogy a gokartnál nagyobb versenyautót vezetett, az összeszokás nagyon könnyen ment. Az íveket már a második bemenetnél tökéletesen rajzolta és a csapat is maximálisan elégedett volt a teljesítményével. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám F4 teszt

„Nagyon nagy élmény volt Forma–4-es autót vezetni – mondta csillogó szemmel Hideg Ádám. – A gokarthoz képest egészen más, sokkal erősebb és míg a gokarton csak hátul van fék, az F4-esen a legnagyobb fékerőt az első kerekeken viszed át. Először fura volt, de nagyon élveztem. 

A cremonai pályát alapvetően tesztelésre használják, arra tökéletes, mert van benne tempós, ötödikes kanyar, visszafordító, gyors derékszög, emelkedő, lejtő, vagyis mindent ki lehet próbálni. Most éreztem először a kanyarokban leszorítóerőt és ahogy betapad tőle az autó. 

Összességében kicsit nehezebb feladatra számítottam. A csapat utasításait követve sikerült lépésről lépésre gyorsulni. 

Próbáltam nagyon pontosan vezetni, ennek ellenére párszor megcsíptem a füvet is. Nyilván nagyon sokat kellene még tanulnom, de elsőre úgy érzem, jól teljesítettem, a csapat is elégedett volt velem. Remélem, lesz még lehetőségem ilyen autót vezetni.“

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám F4 teszt

Ádám édesapja, a többszörös rallybajnok, Hideg Krisztián is elismerően nyilatkozott fiáról. 

„A toronyból néztük Ádám tesztjét, elég messziről, onnan nem érzékeled a tempót – mondta. – A belsőkamerás felvételeken sokkal jobban látszott, hogy a Forma–4-es autó mennyire gyors, Ádám a 217 km/h sebességet is elérte. 

Fegyelmezetten azt csinálta, amit kért tőle a csapat. Nagyon gyors volt, büszkék vagyunk rá. A legjobb köre 1:32,1 volt, ami felülmúlta az olasz csapat minden elvárását.“

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Hideg Ádám a teszt után nem jött haza, hanem továbbutazott Sarnóba, egy újabb tesztre. 

Szeptember 15–18-án itt rendezik az OKJ kategóriában az FIA gokart világbajnokságot, amelyre a következő napokban a SODIKART gyári csapatával fog készülni. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros Ford Escort Mk II-ese egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Wirtmann: Veszprém Rally a Zemplénben és majdnem az első pontok

Kettős győzelemmel búcsúzott a szezontól Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Zemplén Rallyn, ahol a historic értékelés D csoportját és D2-es kategóriáját is megnyerték. Ennél is fontosabb volt azonban, hogy a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros idén először ért célba magyar bajnoki futamon, noha nem most szerezték az első bajnoki pontjaikat. A saras, kihordásos pálya nem feküdt a Ford Escort Mk II-esnek, ennek ellenére élvezték a versenyt, és még Zsírpapát is megverték. 

„Izgalmas verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A Zemplén Rallyn ősszel mindig van esély esőre és sárra, de nem számítottam ennyire rossz körülményekre. Az első gyorsasági olyan volt, mintha a Veszprém Rallyn mentünk volna. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Ez sajnos nem fekszik az Escortnak. Brutál erős és kicsik a kerekei. A sáron csak pörög a kerék, felváltok, pörög tovább, felváltok még egyet, ugyanúgy pörög. Az első gyorson jöttünk is egy 11. időt. 

A másodikon nem volt sár, csak párás, csúszós, fehér aszfalt, de én azt nagyon szeretem.  Cigánnyal (BMW M3) és Fehérvári Csabával (Mitsubishi Galant) közel azonos időt mentünk. A nap végére feljöttünk a harmadik helyre, de megbeszéltük Jotival, hogy ennél előrébb nem tudunk kerülni, nincs értelme kockáztatni, úgyhogy másnap a kategória első helyét tartva óvatosabban mentünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Elég szerencsétlenül alakult az idei évünk, úgyhogy nagyon szerettünk volna legalább egy magyar bajnokin célba érni és pontokat szerezni. Két pontunk már volt, mert a historicban ha elrajtolsz, azért is jár pont, mi pedig Pécsen és Győrben is elrajtoltunk, csak utána nem mentünk sokat. De most sikerült egynél több pontot gyűjteni.

Szeretem azt az érzést, amikor lejössz az utolsó gyorsaságiról, leesik rólad a nyomás, tudod, hogy megcsináltad a versenyt, már csak célba kell gurulni. Most ezt újra átélhettük Jotival. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Zsírpapa is nagyon elemében volt, örült, hogy végre versenyezhetünk. Egyfolytában a véremet szívta, meg mondta, hogy minden zsír, aztán beesett. Biztos, mert az út is zsír volt és elcsúszott rajta. Fel is hívom mindjárt és megkérdezem tőle: ennyire zsír volt az út? 

Az Escort rendben volt, karcmentes, ami az idén nem volt elmondható minden versenyünk után. Lemossuk, a télen kap egy kis revíziót, de tulajdonképpen készen vagyunk a ’26-os szezonra. Jövőre találkozunk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax