Hideg Ádám: Küzdelem, küzdelem

Idei legnehezebb versenyhétvégéjét teljesítette Hideg Ádám a WSK Super Master Series harmadik futamán, az olaszországi Sarnóban. A Sodikart gyári csapata mindent elkövetett, de a HUMDA Academy versenyzője így is végig motorerő-hátránnyal küzdött. Egy trükknek köszönhetően azért most is sikerült megvillannia. 

Nagy várakozással érkezett Hideg Ádám a Nápoly közelében fekvő sarnói pályára, hiszen alig pár hónappal ezelőtt itt szerezte a magyar gokartsport legjobb eredményét az OKJ világbajnokságon elért második helyezéssel. 

A Sodikart gyári csapata most is mindent megtett, a váz és a beállítások is jónak bizonyultak, de végig motorerő-hátrányban voltak. Minden hétvégére két motort kapnak a versenyzők. Az első számúnak szánt, idei fejlesztésű motor azonban csak két bemenetet bírt, onnantól kezdve az egész hétvégét a kettes számú erőforrással kellett teljesítetni, amelybe így közel dupla annyi kilométer került, mint szokásos. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Sajnos azonban ez sem volt ereje teljében, így Hideg Ádám folyamatosan veszített az egyenesekben. A 40 fős OK mezőnyben így is sikerült a 16. helyet megszereznie az időmérőn.

A harmadik előfutamban Ádám bevetett egy trükköt, hosszabb áttételt kért. Ezzel ugyan a kigyorsítások alkalmával hátrányba került, de az egyenesek végére legalább a tempója megvolt. Komoly küzdelem árán, így sikerült hatodiknak befutnia. 

Az elődöntőre és a döntőre azonban nagyon elfáradt a motorja, előbbiben 11., utóbbiban 19. lett, de a döntő feladása is felmerült benne. 

„Tényleg nehéz hétvégénk volt – mondta Ádám. – A váz és a beállítások szerintem nem lettek volna rosszak, de a motorerőnk nem volt meg. Az sem segített, hogy az első motorunkat gyakorlatilag a hétvége elején elveszítettük, és egy motorral kellett befejezni a versenyt. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A körülményekhez képest a harmadik előfutam egész jól sikerült, erre büszke lehetek, de utána már tényleg nem volt mit tenni. A döntőt csak becsületből fejeztem be. Mindenki azzal vigasztalt, hogy az ilyen nehéz hétvégék edzik meg az embert. Ha ez igaz, akkor most nagyon edzett vagyok. 

Természetesen nem adom fel, nagyon szeretném már megmutatni az OK mezőnyben is, hogy mire vagyok képes.“

A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám egy hét múlva a spanyolországi Valenciában folytatja a versenyzést, ahol a Champions of the Future sorozat első fordulóját rendezik. 

Hideg Ádám, OK eredmények
WSK Super Master Series 3. futam, Sarno (Olaszország), 2023. március 3–5.

Résztvevők: 40
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 16.
CD előfutam: 11.
BD előfutam: 9.
AD előfutam: 6.
Előfutamok összesített: 16.
B Elődöntő: 11.
Döntő előtti összesített: 18.
Döntő: 19.

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax