Hideg Ádám

Hideg Ádám: Nem változott semmi

Kiváló rajtokkal és első körös helyezkedéssel mutatkozott be Hideg Ádám az FIA gokart Európa-bajnokság OK kategóriájában a spanyolországi Valenciában. A HUMDA Academy versenyzője azonban az idei futamaihoz hasonlóan most is motorerőhátránnyal küzdött. 

Igen komoly, 86 fős mezőny gyűlt össze az OK kategória idei első FIA Európa-bajnoki futamára. Hideg Ádám a felkészülés során mindent megtett, három napot tesztelt Valenciában, majd a Champions of the Future nyitó futamán gyarapíthatta a pályaismeretét. 

A valenciai kör így már a kisujjában volt, az MG gumikat – amelyeken ez volt a második versenye – is tökéletesen kiismerte, ráadásul igen jól használható beállításokkal érkezett az Eb-futamra. Azonban továbbra is motorerőhátránnyal küzdött. 

Hasonló volt a jelenség, mint az idei futamain. A rajtokat nagyon jól oldotta meg – előfordult, hogy tíz pozíciót is javított – az első körös helyezkedése is kiváló volt. Azonban ahogy a mezőny elkezdett szétszakadni, kikerült a szélárnyékból, nem tudta tartani a tempót és a védekezésre sem volt sok esélye. 

Az időmérőn a 49. helyen végzett. A legjobb előfutamában 11. lett. Ekkor azonban két új gumit raktak fel, míg az ellenfelek négy használtan versenyeztek. Az előfutamok utáni összesítettben megőrizte a 49. helyét, az A szuperfutamban 24. lett, így a 46. helyre jött fel, de ezzel nem jutott döntőbe. 

„Megtettem mindent, de ennél többet nem lehetett kihozni ebből a versenyből – mondta Hideg Ádám. – Nehéz, küzdelmes hétvége volt, gyakorlatilag végig szenvedtünk a motorral. Az előfutamokon próbáltam a rajtnál a lehető legtöbb pozíciót nyerni, de amint kikerültem szélárnyékból, nem tudtam védekezni a mögöttem jövőkkel szemben. 

Az az előfutam, ahol felraktuk a két új gumit, egész jól sikerült, akkor csak három tizeddel maradtam el a legjobbaktól, a többiben nyolc tized volt a különbség körönként. De amint megszűnt a gumielőnyöm, ugyanúgy visszaesetem. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Nagyon szeretnék már egy olyan hétvégét, ahol megküzdhetek az élmezőnnyel. Kedden suli, most arra szeretnék koncentrálni, a többit meglátjuk.“ 

A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám következő futama, a WSK Super Master Series negyedik futama lesz Castellettóban, április 26–30-a között. 

Hideg Ádám, OK eredmények
FIA Európa-bajnokság 1. futam, Valencia (Spanyolország), 2023. március 24–26.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 17.
Időmérő: 49.
AB előfutam: 20.
AE előfutam: 18.
AD előfutam: 15.
AC előfutam: 11.
AF előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 49.
A szuperfutam: 24.
Döntő előtti összesített: 46.

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax