Hideg Ádám OK kategóriában debütál

A WSK Final Cup első futamán, Sarnóban debütál Hideg Ádám az OK kategóriában. A HUMDA Academy 14 éves versenyzője szeptemberben a világbajnokság második helyezésével búcsúzott az OKJ kategóriától, az elmúlt héten szerződést hosszabbított a Sodikarttal, a hétvégén pedig már a felnőttek között mutatkozik be.

Ahogy várható volt, a világbajnoki második helyezése után kategóriát vált Hideg Ádám és a felnőttek között, a direkthajtású gokartversenyzés csúcskategóriájában, az OK-ban folytatja. 

A váz nem változik, de a 125 cm3-es motor teljesítménye a harmadával, 30-ról 40 lóerőre nő, valamint más versenygumit használnak. A nagyobb teljesítmény és a tapadásváltozás egészen más vezetési stílust és komolyabb fizikai felkészültséget igényel. 

Az OK mezőnye általában kisebb, mint az OK Junioré, de nem ritka az olyan pilóta, aki négy–öt éve versenyez ebben a kategóriában, így igen nagy tapasztalattal rendelkezik. Nem lesz tehát könnyű dolga a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Hideg Ádámnak, aki a Sodikart gyári csapatának színeiben szeretné meghódítani jövőre a kategóriát.

gokart világbajnokság
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A 2023-as szezonra készül a WSK Final Cupon, amelynek első fordulóját november 3–6-a között Sarnóban rendezik, a másodikat pedig egy héttel később Lonatóban. 

„A világbajnokság óta nem versenyeztem, úgyhogy már nagyon várom a hétvégét – mondta Hideg Ádám. – Mind a két versenyt tesztelésre, felkészülésre szánjuk, nincs velem szemben semmilyen elvárás. 

Én azonban szeretném a lehető legjobban kihasználni a hétvégét, minél több tapasztalatot szerezni az OK kategóriában, hogy jövőre az első futamon a lehető legjobb formában tudjak rajthoz állni.“ 

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax