Hideg Ádám szárazon nyolcadik

Esős edzések után száraz pályán rendezték az olasz autósport szövetség, az ACI gokartbajnokságának ötödik fordulóját Castellettóban, ahol Hideg Ádám a 42 fős Mini mezőnyben az első futamban 12., a másodikban 8. helyen végzett.

Nagyon jó volt a tempója vizes pályán. Ez volt a harmadik alkalom, hogy Castellettóban versenyzett, ahol rendre esett az eső, így a csúszós talajon nagyon otthonosan mozgott.

Az időmérő futamában 3. lett, összesítettben pedig a 6. helyen végzett. Az első előfutamon 4. lett, a másodikon 5.-nek futott be, de miután beesett a spoilere, büntetést kapott, és a 8.-ra sorolták vissza, így összesítettben a 7. helyen jutott tovább.

A vasárnapi versenyekre felszáradt a pálya, Ádám pedig az első futamban nagyon óvatosan kezdett, és a 12. helyen ért célba. A második futamon remekül rajtolt, a 12. helyről azonnal a 7.-re ugrott. Az utolsó előtti körben a 6. helyen állt, amikor meglökték őt, és ketten elmentek mellette, így a 8. helyen ért célba.

„Nem volt szerencsénk az időjárással – mondta Hideg Krisztián csapatvezető. – Csütörtökön értünk ki, és a motorjárató edzések után, amikor már éppen fel lehetett volna rakni az új slickeket, leesett az eső. Ádám nagyon gyors volt a vízen, de, ahogy tartottunk tőle, vasárnapra felszáradt a pálya.

Castellettóban eddig vizes pályán ment hat-hétszáz kört, szárazon pedig alig. Az első futamon ment először új slickkel a pályán, ezért nagyon óvatos volt. A második futamra jobban belejött, nagyon jól rajtolt, és szépen is versenyzett. Az utolsó körben az ütközés benne van ebben a sportban.

Nagyon kellett volna, hogy szerdán egy napot tudjunk menni száraz pályán is, de azt is figyelembe kell vennünk, hogy Ádám az iskolából sem hiányozhat sokat. A körülményekhez képest a nyolcadik hely nagyon jó teljesítmény, elégedettek vagyunk vele.“

ACI olasz gokart bajnokság, 5. futam, Castelletto, (Olaszország) Mini eredmények:

Résztvevők: 42
Időmérő futam: 3.
Időmérő összesített: 6.
BC előfutam: 4.
AC előfutam: 8.
Előfutamok összesített: 7.
1. futam: 12.
2. futam: 8.

A Hideg Team együttműködő partnerei

Continental Group Kft., Savim Hungary Kft., Hotel Parlament, Hotel Palazzo Zichy, Hotel Moments, SziCar Hungary Kft., Firebox Kft., Aktív Tours Kft., Continental Travel Kft., Dornhof, Nagy und Partner Kft., HNN Projekt Kft., Aszú Étterem, Patócs Autóház Kft., C-Service Kft., Vázterv Mérnökiroda Kft., Ventosus Kft., Sky-log Magyarország Kft., Moltech Kft.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax