Hideg Ádám

Hideg Ádám top 10-ben nyitott a Sodikarttal

Tizedik helyezéssel mutatkozott be a Sodikart gyári csapatában Hideg Ádám a Champions of the Future második futamán, a spanyolországi Zuerában. A 72 fős OKJ mezőnyben ez igen jó eredmény, főleg akkor, ha tudjuk, hogy új volt a csapat, a váz és a motor is. A szabadedzések alapján azonban bátran állíthatjuk, ennél sokkal több van a Hideg, Sodikart kombóban. 

Az első futamon nem támasztott semmilyen elvárást a Sodikart csapata Ádámmal szemben, azonban a szabadedzéseken így is szárnyalt, nem győzött lelkendezni a motor erősségétől, a csapat komolyságától. Az időmérő előtti utolsó szabadedzést meg is nyerte.

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Az időmérőre azonban felkerültek a versenyhétvégére szánt gumik, amelyek minősége meglehetősen szórt. A gyártási számuk alapján elég nagy eltérés volt köztük, és bár a Vega szerint minden abroncsuk egyforma, valószínűleg öregebb és frissebb gyártású gumik keveredtek. 

A gokart egyensúlya ettől felborult. A csapat mindent elkövetett, hogy utána menjenek a tapadást vesztett guminak, és Ádám is küzdött, mint egy oroszlán. 

Az időmérő 21. helyét az előfutamok végére 15.-re javították, az elődöntőnek tekinthető szuperfutamban 9. lett – itt a mezőny kettébontva versenyez. A döntőben a 15. helyről indulva végül a 10.-re kapaszkodott fel. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Bár kihozták a hétvégéből a lehető legtöbbet, a csapat és Ádám véleménye is egyöntetű volt, jobb gumival ennél sokkal többre képesek együtt. 

„Nagyon jó volt a Sodi gyári csapatában versenyezni – mosolygott Hideg Ádám. – A számomra új vázat szerintem sikerült gyorsan kitapasztalni, a motor pedig nagyon-nagyon jó. Ezt már a szabadedzéseken is éreztem. Sokat datázunk, elemzünk, szinte minden bemenetnél tanulok valamit, úgyhogy nagyon jó helyre kerültem. 

A szabadedzések után bizakodók voltunk. Sajnos a gumik keresztülhúzták a számításainkat. Láttunk ilyet már más versenyzőknél is, de próbáltuk kihozni magunkból a lehető legtöbbet. A csapat is nagyon odatette magát, sokat gyorsultunk a döntőre. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A tizedik hely egy ilyen erős mezőnyben nagyon jó eredmény, de a szabadedzések után ennél többet vártunk. Viszont jó hír, hogy két hét múlva ugyanitt rendezik az Európa-bajnokságot, arra fel vagyunk készülve. Remélem szerencsésebbek leszünk a gumikkal, és akkor ígérem, hogy ennél jobb eredményt érünk el.“

Hideg Ádám, OKJ eredményei
Champions of the Future, Zuera (Spanyolország), 2022. április 14–17.

Résztvevők: 72
Időmérő futam: 7.
Időmérő: 21.
CD előfutam: 10.
AC előfutam: 4.
CE előfutam: 7.
BC előfutam: 4.
CF előfutam: 6.
Előfutamok összesen: 15.
Szuperfutam 1: 9.
Összesített eredmény a döntő előtt: 15.
Döntő: 10.
Hideg Ádám a Champions of the Future bajnokságban, két futam után, 19 ponttal a 12. helyen áll.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax