Hideg Ádám

Hideg Ádám: Védekezésből jeles

Küzdelmes hétvégéje volt Hideg Ádámnak a WSK Super Master Series második futamán az olaszországi Franciacortában. A beállítások jól működtek, ám a versenymotorokkal folyamatosan peche volt. A HUMDA Academy versenyzőjének így inkább a védekezésre kellett koncentrálnia, amit tökéletesen oldott meg és még a nehézségek ellenére is beverekedte magát az OK kategória döntőjébe. 

Az idei legerősebb, 71 fős OK mezőny gyűlt össze a WSK Super Master Series második futamára. A Sodikart gyári csapata változatlanul tesztelésre szánja a sorozatot az FIA versenyek előtt. Franciacortára azonban különösképpen koncentráltak, hiszen októberben ezen a pályán rendezik az FIA világbajnokságot. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A vázak beállítása tökéletes volt – Hideg Ádám két különbözőt is kipróbált a hétvégén –, de a motorerő folyamatosan hiányzott. Az első motorja teljesen tönkre ment, a második az elődöntőre fogyott el, amit a döntőre lecseréltek. Az újonnan beszerelt motor power szelepe azonban meghibásodott és csak későn nyitott ki.

Ádám minden nehézség ellenére küzdött és sikerült beverekednie magát a döntőbe, így amit lehetett kihozott a hétvégéből. 

„Valóban küzdelmes verseny volt – mondta Hideg Ádám. – Egész hétvégén motorerő hátrányban voltunk. Az időmérő eredménye így sem volt rossz, az utolsó körben, ha szerencsém van, még lehetett volna egy kicsit jobb is. A 71 versenyző közül a 33. helyet szereztem meg. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Az előfutamokon ezen tudtam volna javítani, de a harmadik futam felvezető körében, gumimelegítés közben megforogtam. Szerencsére sikerült betolnom a gokartomat – ez volt az első alkalom, hogy OK gokartot versenykörülmények között egyedült be tudtam indítani –, viszont a helyemre nem tudtam visszasorolni és az utolsó pozícióból rajtoltam. 

Az elődöntőben már nagyon nem ment a motorom, a döntőre kaptam egy jobbat, de miután meghibásodott a power szelep, az sem húzott. Az utolsó helyen mentem, csak a végén tudtam kettőt előzni, így futottam be a 28.-nak, amiből a büntetések után lett 26. 

Sajnos vannak ilyen hétvégék is a technikai sportokban. A megforgást leszámítva kihoztam mindent a versenyből, amit csak lehetett. A Sodikart gyári csapatával dolgozunk a megoldáson, biztos vagyok benne, hogy lesz ennél jobb eredményünk is.“

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám a verseny után tovább utazott Valneciába, ahol a Sodikart gyári csapatával háromnapos fejlesztési teszten vesz részt. A teszt utáni héten folytatódik Sarnóban a WSK Super Master Series, majd a mezőny átköltözik Spanyolországba, és márciusban Valenciában veszi kezdetét a Champions of the Future sorozat, illetve két héttel később az FIA Európa-bajnokság is. 

Hideg Ádám, OK eredmények
WSK Super Master Series 2. futam, Franciacorta (Olaszország), 2023. február 17–19.

Résztvevők: 71
Időmérő csoport: 11.
Időmérő: 33.
AB előfutam: 13.
AC előfutam: 19.
AD előfutam: 23.
Előfutamok összesített: 32.
B Elődöntő: 18.
Döntő előtti összesített: 31.
Döntő: 26.

 

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.