Sébastien Loeb közel fél perc előnnyel várhatja a Jordán Rali utolsó napját az élen. Legnagyobb riválisa, Mikko Hirvonen a pénteki első gyorsasági szakaszon adta fel a versenyt, miután kiütötte Fordja alól a futóművet.
„Nem hiszem el” – mondta Hirvonen. „Túlságosan szűkre vettem egy jobbos kanyart. A belsőíven nekimentem egy kis murvafalnak. Az azonnal kilőtt minket, át az út túloldalára. Szerencsénk volt, hogy nem borultunk fel, de az autó a bal első kerekére érkezett és kiszakadt a futóművünk.”
Hirvonen szombaton szuperralival folytatni tudja a versenyt, de a húszadik helyen 30 perc hátránnyal áll, ami azt jelenti, hogy az egyéni pontszerzésre vajmi kevés az esélye.
Loeb a 11. gyorsaságin állt az élre, és úgy döntött, hogy nem taktikázik, nyomja, ahogy kifér. „Nagyon-nagyon keményen nyomtam, nem tudtam volna gyorsabban menni” – mondta Loeb. „Remélem, hogy jó választás volt. Nem szeretem ezt a szabályt (mely szerint a versenyben vezető takarítja a pályát)”
Előnye az utolsó gyorsaságin taktikázó Ogier-nek és Latvalának köszönhetően 24,6 másodperc Ogier-vel és 27,7 másodperc Latvalával szemben.
Szombaton Latvala indulhat harmadiknak, ami elegendő előny, hogy Ogier-vel szembeni 3,1 másodperc előnyét ledolgozza, de még az első hely sincs biztonságban tőle.
Petter Solberg két gyengébben sikerült gyorsasági szakasz után esett ki a dobogós helyezésekért folyó küzdelemből, és áll a negyedik helyen 43,2 másodperc hátránnyal. De nem lehet nyugodt a Citroën kettesszámú versenyzőjétől, Dani Sordótól, aki öt másodperc hátránnyal áll mögötte az ötödik helyen.
Matthew Wilson öt perc hátránnyal a hatodik, megelőzve a hetedik Federico Villagrát. Kimi Räikkönen ma is folytatta tegnapi biztonságos versenyzését, és már a nyolcadik nyolc perc hátránnyal.
Henning Solberg egy defektnek köszönhetően veszített sokat és csúszott le a kilencedik helyre.
A Szuper–2000-es vb-n már csak egyedül Xevi Pons teljesítette az összes gyorsaságit, így közel kilenc perc előnnyel vezet a második helyezett Michal Kosciuszko előtt.