Hirvonen kiesett, Loeb vezet – Jordán Rali 2. nap

Sébastien Loeb közel fél perc előnnyel várhatja a Jordán Rali utolsó napját az élen. Legnagyobb riválisa, Mikko Hirvonen a pénteki első gyorsasági szakaszon adta fel a versenyt, miután kiütötte Fordja alól a futóművet.

„Nem hiszem el” – mondta Hirvonen. „Túlságosan szűkre vettem egy jobbos kanyart. A belsőíven nekimentem egy kis murvafalnak. Az azonnal kilőtt minket, át az út túloldalára. Szerencsénk volt, hogy nem borultunk fel, de az autó a bal első kerekére érkezett és kiszakadt a futóművünk.”

Hirvonen szombaton szuperralival folytatni tudja a versenyt, de a húszadik helyen 30 perc hátránnyal áll, ami azt jelenti, hogy az egyéni pontszerzésre vajmi kevés az esélye.

Loeb a 11. gyorsaságin állt az élre, és úgy döntött, hogy nem taktikázik, nyomja, ahogy kifér. „Nagyon-nagyon keményen nyomtam, nem tudtam volna gyorsabban menni” – mondta Loeb. „Remélem, hogy jó választás volt. Nem szeretem ezt a szabályt (mely szerint a versenyben vezető takarítja a pályát)”

Előnye az utolsó gyorsaságin taktikázó Ogier-nek és Latvalának köszönhetően 24,6 másodperc Ogier-vel és 27,7 másodperc Latvalával szemben.

Szombaton Latvala indulhat harmadiknak, ami elegendő előny, hogy Ogier-vel szembeni 3,1 másodperc előnyét ledolgozza, de még az első hely sincs biztonságban tőle.

Petter Solberg két gyengébben sikerült gyorsasági szakasz után esett ki a dobogós helyezésekért folyó küzdelemből, és áll a negyedik helyen 43,2 másodperc hátránnyal. De nem lehet nyugodt a Citroën kettesszámú versenyzőjétől, Dani Sordótól, aki öt másodperc hátránnyal áll mögötte az ötödik helyen.

Matthew Wilson öt perc hátránnyal a hatodik, megelőzve a hetedik Federico Villagrát. Kimi Räikkönen ma is folytatta tegnapi biztonságos versenyzését, és már a nyolcadik nyolc perc hátránnyal.

Henning Solberg egy defektnek köszönhetően veszített sokat és csúszott le a kilencedik helyre.

A Szuper–2000-es vb-n már csak egyedül Xevi Pons teljesítette az összes gyorsaságit, így közel kilenc perc előnnyel vezet a második helyezett Michal Kosciuszko előtt.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax