Hirvonen kiesett, Loeb vezet – Jordán Rali 2. nap

Sébastien Loeb közel fél perc előnnyel várhatja a Jordán Rali utolsó napját az élen. Legnagyobb riválisa, Mikko Hirvonen a pénteki első gyorsasági szakaszon adta fel a versenyt, miután kiütötte Fordja alól a futóművet.

„Nem hiszem el” – mondta Hirvonen. „Túlságosan szűkre vettem egy jobbos kanyart. A belsőíven nekimentem egy kis murvafalnak. Az azonnal kilőtt minket, át az út túloldalára. Szerencsénk volt, hogy nem borultunk fel, de az autó a bal első kerekére érkezett és kiszakadt a futóművünk.”

Hirvonen szombaton szuperralival folytatni tudja a versenyt, de a húszadik helyen 30 perc hátránnyal áll, ami azt jelenti, hogy az egyéni pontszerzésre vajmi kevés az esélye.

Loeb a 11. gyorsaságin állt az élre, és úgy döntött, hogy nem taktikázik, nyomja, ahogy kifér. „Nagyon-nagyon keményen nyomtam, nem tudtam volna gyorsabban menni” – mondta Loeb. „Remélem, hogy jó választás volt. Nem szeretem ezt a szabályt (mely szerint a versenyben vezető takarítja a pályát)”

Előnye az utolsó gyorsaságin taktikázó Ogier-nek és Latvalának köszönhetően 24,6 másodperc Ogier-vel és 27,7 másodperc Latvalával szemben.

Szombaton Latvala indulhat harmadiknak, ami elegendő előny, hogy Ogier-vel szembeni 3,1 másodperc előnyét ledolgozza, de még az első hely sincs biztonságban tőle.

Petter Solberg két gyengébben sikerült gyorsasági szakasz után esett ki a dobogós helyezésekért folyó küzdelemből, és áll a negyedik helyen 43,2 másodperc hátránnyal. De nem lehet nyugodt a Citroën kettesszámú versenyzőjétől, Dani Sordótól, aki öt másodperc hátránnyal áll mögötte az ötödik helyen.

Matthew Wilson öt perc hátránnyal a hatodik, megelőzve a hetedik Federico Villagrát. Kimi Räikkönen ma is folytatta tegnapi biztonságos versenyzését, és már a nyolcadik nyolc perc hátránnyal.

Henning Solberg egy defektnek köszönhetően veszített sokat és csúszott le a kilencedik helyre.

A Szuper–2000-es vb-n már csak egyedül Xevi Pons teljesítette az összes gyorsaságit, így közel kilenc perc előnnyel vezet a második helyezett Michal Kosciuszko előtt.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“