Hirvonen nyer, teljes Ford dobogó – Svéd Rali harmadik nap

Mikko Hirvonen nyerte a Svéd Ralit mindössze 6,5 másodperc előnnyel a verseny legnagyobb meglepetését szolgáltató 23 éves Mads Östberg előtt. Miután a harmadik helyet drámai csatában Jari-Matti Latvala szerezte meg, a Ford az új WRC-k első versenyén a teljes dobogót kibérelte magának.

A gyári Citroënnel Sébastien Ogier szerezte meg a negyedik helyet, Petter Solberg az utolsó napon lengéscsillapító hiba miatt veszítette el a harmadikat és végzett az ötödiken, míg a világbajnoki cím védője, Sébastien Loeb az első öt versenyzőtől jócskán lemaradva, csak hatodik lett.

Némi vigaszt nyújtott a Citroën-csapatnak, hogy az utolsó, élőben közvetített gyorsasági szakaszt, amiért az idén plusz pontok járnak, Ogier nyerte Loeb és Latvala előtt.

A verseny első két napján az elsőnek rajtolók voltak hátrányban, pénteken a mély hó, szombaton pedig a keskenyre kijárt nyom miatt. Vasárnap azonban fordult a kocka és az első autók által felvert hó okozott problémát a látási viszonyokban. Mikko Hirvonen így meg tudta tartani szombati előnyét és egy év után újra rali világbajnoki futamot nyert.

Még az utolsó napon is komoly nyomást gyakorolt rá a fiatal norvég versenyző, Mads Östberg, aki második helyével pályafutása legjobb eredményét érte el a Stobart–Ford színeiben. (Korábbi legjobb eredménye a 2009-es Portugál Ralin hatodik helyezése volt.)

Szombat este még a harmadik helyen állt Petter Solberg, aki azonban vasárnap a törött lengéscsillapító miatt veszített sok időt, amivel előbb a negyedik helyre esett vissza, majd az utolsó gyorsaságin újra lelassult autója, így végül ötödik lett.

Solberg után a dobogó alsó foka Sébastien Ogier-nek állt, ám a francia versenyző egy kicsúszással tovább is passzolta azt Jari-Matti Latvalának.

Sébastien Loeb az első napon veszített sok időt, amikor a mély hóban nyomot kellett vágnia, de két defektje sem volt a segítségére, így csak a hatodik helyet tudta megszerezni, ami a 2009-es Lengyel Rali óta a legrosszabb eredménye.

Több gyorsaságit is nyert PG Andersson, de egy oldalra billenés, egy defekt és a kormány szervo hibája miatt végül csak hetedik lett. Többé-kevésbé jó versenyt futott Kimi Räikkönen, aki több gyorsasági szakaszon is az első ötben autózott, végül pedig a nyolcadik helyet szerezte meg.

Matthew Wilson lett a kilencedik, Khalid Al-Qassimi pedig a tizedik. A legjobb Szuper–2000-es autóval Patrik Sandell a 11. helyen végzett.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program