Hirvonen szerint nincs sok különbség a WRC és az S2000 között

Győzni szeretne a Monte-Carlo Ralin Mikko Hirvonen, aki három héttel a rali világbajnokság szezonnyitó futama előtt ruccan ki az IRC-re, hogy éles körülmények között tesztelje a Ford új Szuper–2000-es Fiestáját.

„Megpróbáljuk megnyerni a versenyt – nyilatkozta Hirvonen a Crash Radionak – de őszintén szólva más Szuper–2000-es autót még nem vezettem, úgyhogy nincs összehasonlítási alapom. Csak Monte-Carlóban tudjuk összemérni a tudását a többi autóéval.”

Hirvonen szerint nincs sok különbség a WRC és a Szuper–2000-es autó között, legalábbis vezetéstechnikailag nem.

„A Fiesta meglepően jó autó, és ahhoz képes, hogy csak egy pár hónapja kezdtük el tesztelni, nagyon egyben van a kocsi. Vezetéstechnikailag nincs nagy különbség a WRC és a Szuper–2000-es autó között, legalábbis aszfalton. Hozzá kell szokni a motorhoz és a váltáshoz, de nekem nagyon könnyen ment és hamar otthon éreztem magam benne.”

A finn azonban csak egy kiruccanásnak szánja a Monte-Carlo Ralit az IRC-re, elsődleges célja a rali világbajnokság.

„Nagyon sokat tanultam tavaly. Az egész szezont úgy versenyeztem végig, hogy nem követtem el hibát, és csak egy ponttal kaptam ki, úgyhogy bízom benne, hogy az idén még sikeresebb leszek. Szerintem az ellenfelek is nagyon erősek lesznek, úgyhogy kemény szezonra számítok. A Monte-Carlo Rali nagyon jó lehetőség, hogy három héttel a vb szezonnyitó futama előtt autóban ülhessek.”

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.