Historic bajnokavató lesz a Tatabánya Ralin

Két csoportban is a Tatabánya Ralin dől el a historic bajnoki cím. A dobogós helyezések pedig még három csoportban kiadók. A november 17-18-a között megrendezésre kerülő verseny lesz a historic bajnokság idei negyedik, egyben utolsó futama, amely a Vác Ralihoz hasonlóan egyszeres szorzóval szerepel a naptárban. A 11 nevező között érdekesség, hogy a C csoport bajnoka, a Wirtmann–Barna kettős ezúttal a Cosworth-motoros Escort „Brutal Turbóval” áll rajthoz, valamint, hogy a komlói futamot kihagyó három rali legenda, Kőváry Barna, Ördögh Mixi és Varga C. Zoltán is visszatér a historic mezőnyhöz.

Bár a historicban nem értékelik az abszolút sorrendet, csak az egyes korcsoportok helyezéseit, a versenyzők számára mindig komoly rangja van az abszolút első helynek. Erre a Tatabánya Ralin három páros pályázhat igen jó eséllyel. A Wirtmann–Barna kettős, Cosworth-motoros Mk1-essel, a Varga–Sirkó duó BMW M3-assal és a Kövesdán–Kerekes kettős Porsche 911 RS-sel.

Azonban nem csak rájuk érdemes figyelni, hiszen komoly csata várható a D csoportban, ahol a Kalapács–Kalapács és a Zsótér–Bertalan kettősöket mindössze két pont választja el egymástól, így akár azt is mondhatjuk, hogy a két opelos közül az lesz a bajnok, aki Tatabányán jobb helyezést ér el.

A bajnoki címért csak ők ketten vannak versenyben, de a harmadik helyre hárman – a Leitold–Bazsó, a Varga–Keresztes és a Kövesdán–Kerekes kettősök – is pályázhatnak.

A Replica kategóriában szintén nem dőlt el a bajnoki cím, amitől már csak egy karnyújtásra van az Endrődi–Kulcsár kettős a Tatra 613-assal, de ha a szerencse a Varga C–Sirkó kettős mellé áll, akár ők is megszerezhetik az év végi első helyet.

A C csoport bajnoki címe már eldőlt, de az idén meglehetősen peches Juhász–Rimár kettős egy jó eredménnyel még megszerezheti a bajnoki ezüstöt.

A közönség legnagyobb örömére a Komló Ralit kihagyó két legenda, Kőváry Barna és Ördögh Mixi is visszatérnek a Trabanttal, illetve az Escort XR3i-vel.

A TATABÁNYA RALI HISTORIC NEVEZÉSI LISTÁJA
310 Leitold Károly–Bazsó Ildikó           Fiat Abarth 131 Rally                    D3
303 Juhász Zsolt–Rimár Tamás              BMW 2002                                    C3
308 Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél     Opel Kadett C GTE                      D3
304 Zsótér Bertalan–Eigel Attila            Opel Ascona B                              D3
316 Varga C Zoltán–Sirkó Csaba           BMW E30 M3                               Replica
302 Kövesdán András–Kerekes József  Porsche 911 RS                             D4
320 Wirtmann Ferenc–Barna György    Ford Escort MK-1 Brutal Turbo   Replica
306 Varga István–Keresztes István        Volkswagen Scirocco                    D2
317 Endrődi Harri–Kulcsár Dániel         Tatra 613                                       Replica
314 Kőváry Barna–Tóth Zsolt                Trabant 601                                   D1
315 Ördögh Miklós–Imrik Tamás          Ford Escort XR3i                          E2

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN

1. (B) CSOPORT
1. Mekler László–Mekler Mikó Edit      Alfa Romeo Giulia Sprint GT       3

2. (C) CSOPORT
1. Wirtmann Ferenc–Barna György       Ford Escort MK1 RS2000            56
2. Tóth István–Kósa F./Hammer T.        Skoda 120S Rallye                        20,5
3. Juhász Zsolt–Rimár Tamás                 BMW 2002                                    14
4. Lukács Zsolt–Sárdi Zoltán                 Skoda 110R Rallye                       1

3. (D) CSOPORT
1. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél        Opel Kadet C GTE                       47,5
2. Zsótér Bertalan–Eigel Attila               Opel Ascona B                              45,5
3. Leitold Károly–Gábor/Leitoldné        Fiat Abarth 131 Rally                    22,5
4. Varga István–Keresztes István           Volkswagen Scirocco                    19,5
5. Dergez Attila–Luca Orsolya               VAZ 21011                                   19,5
6. Varga Roland–Varga Sándor             VAZ 21011/2106                          17,5
7. Kövesdán András–Jójárt/Kerekes      Porsche 911 RS                             17
8. Nagy István–Tóth Tibor                     Volkswagen Golf I                        13,5
9. Kátai Tamás–Bauer/Kása                   Fiat Abarth 124 Rally                    12
10. Hammer Tamás–dr. Szarvas Szilvia VAZ 21011                                   6
11. Királyvári Gábor–Szám Béla            Wartburg 353 WR                         5,5
12. Kővári Barna–Tóth Zsolt                  Trabant 601                                   4
13. Kacsári György–Kacsári Balázs       Fiat 131 Racing                             1,5

4. (D) CSOPORT
1. Ördögh Miklós–Imrik Tamás             Ford Escort XR3i                          15,5

REPLICA KUPA
1. Endrődi Harri–Kulcsár Dániel            Tatra 613                                       23
2. Bánkúti Krisztián–Vukics Balázs       Fiat 131 Abarth Rally                    15
3. Varga „C” Zoltán–Sirkó Csaba          BMW E30 M3                               10

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA
2012. május 31-június 2.  46. Mecsek Historic Rali (1,5-szörös szorzó)
2012. szeptember 29-30.  III. PM Peugeot Vác Rali (1-szeress szorzó)
2012. október 20-21.  Baranya Kupa 2012 (1,5-szörös szorzó)
2012. november 17-18. Tatabánya Rali (1-szeress szorzó)

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program