Egyedül az Iharos és Goller Országos Historic Rali Bajnokság mezőnye mondhatja el magáról, hogy teljes egészében sötétben megrendezett versenyen vett részt a Maxx Miskolc Ralin, hiszen a historic versenyzők számára minden versenynapot külön futamként értékelnek. Így egy nappali és egy éjszakai versenyt vívtak Miskolcon.
Kilenc páros nevezett az Iharos és Goller Országos Historic Rali Bajnokság miskolci harmadik és negyedik futamára, amelyből a Felián–Papp kettős nem tudott elrajtolni, azonban a nyolcfős mezőny így is pont a négyszerese volt a tavalyi Miskolc Ralin rajthoz állt két párosnak.
Már az elsőnapi verseny is komoly izgalmakkal szolgált és sajnos balesetekben is bővelkedett. Az első gyorsasági szakaszon a Nagy–Tóth páros Volkswagen Golf GTI-vel ragadta magához az abszolút első helyet, amit a második szakaszon a Wirtmann–Schneer kettős megkontrázott a Ford Escort Mk1-essel.
Nagy a hazai pálya előnyét kihasználva rátett egy lapáttal, ám a harmadik gyorsaságin megforgott, a negyediken pedig felborult, és kiesett a versenyből. A Wirtmann–Schneer kettősnek így egy defekt is belefért az idejébe és könnyedén nyerték az első futamot. Másnap szintén ők voltak a leggyorsabbak.
A Nagy–Tóth kettős Golfját sikerült kikalapálni így a második futamon rajthoz tudtak állni, de mivel nem volt lámpájuk, így ezúttal Wirtmannékkal sem tudtak harcolni és a második helyen végeztek.
Mind a két napon külön verseny folyt a két Skodás páros között. Szombaton nappal, a Tóth–Bruckner duó volt a gyorsabb és 8,1 másodperc megelőzve a Balogh–Balogh kettőst, a második helyen végeztek. Másnap, vasárnap hajnalban viszont fordult a kocka. Ekkor Balogh volt a gyorsabb és hódította el Wirtmann valamint Nagy mögött a harmadik helyet és előzte meg a negyedik Tóthot. A régi motoros Tóth István leginkább az etapok minőségére panaszkodott. Szerinte helyenként vetekedett a veszprémi lőtérrel, és az S120 váltója is etapon szakadt szét.
Az első napon a negyedik, a második napon pedig a hatodik helyet szerezte meg a Varga–Gulyás kettős a Gruppe 2-es Lada 2101-essel. Vargát ezúttal sem zavarta az utak minősége, a rengeteg kihordás, mondván, hogy a Zsigulit nem lehet semmivel sem tönkretenni.
Vargáék nyújtottak elsősegélyt a Madár–Fridrich páros balesetnél. A Skoda 130 RS-sel versenyző páros egy balos kanyarban esett le az útról, és a navigátort, Fridrich Lászlót agyrázkódással korházba is kellett szállítani, ám az óta már szerencsére kiengedték. Ezúton is mielőbbi gyógyulást kívánunk neki.
A szombati nap harmadik balesetet szenvedő párosa a Varga–Bacsa duó volt, az Mk1-es Ford Escorttal. Varga József elmondása szerint igazi Fordosan közlekedtek, de egy kicsit nagy volt a tempó. Az Escort becsóválta a hátulját, de már éppen visszafelé tartottak az útra, amikor a padka és az út közti szintkülönbség megdobta az autót és fának ütköztek. Az ütközés következtében az Escort kormányműve tönkrement, ami miatt az első napi versenyből kiestek, de másnap újra ringbe szálltak, és az ötödik helyen futottak be.
A mezőny minden kétséget kizáróan legnépszerűbb autója a Rakóczki–Kondás páros Fiat Abarth 595-öse volt. Az Abarth becsülettel helytállt, bár a vasárnapi célban már csak a két ötvény tartotta helyén a kipufogót, de egy megforgást is túlélt, ami után a nézők rakták vissza az útra. Rakóczki elmondása szerint felfelé néha kevés volt az ötven lóerő, de lefelé simán ment 110-et is az autó. Mindezt pedig húszliteres fogyasztással.
Az Országos Historic Rali Bajnokság következő futama a Salgó–Gemer Rali lesz, május 21-23-a között.