Historic Rali Miskolc – Egy nappal, egy éjszaka

Egyedül az Iharos és Goller Országos Historic Rali Bajnokság mezőnye mondhatja el magáról, hogy teljes egészében sötétben megrendezett versenyen vett részt a Maxx Miskolc Ralin, hiszen a historic versenyzők számára minden versenynapot külön futamként értékelnek. Így egy nappali és egy éjszakai versenyt vívtak Miskolcon.

Kilenc páros nevezett az Iharos és Goller Országos Historic Rali Bajnokság miskolci harmadik és negyedik futamára, amelyből a Felián–Papp kettős nem tudott elrajtolni, azonban a nyolcfős mezőny így is pont a négyszerese volt a tavalyi Miskolc Ralin rajthoz állt két párosnak.

Már az elsőnapi verseny is komoly izgalmakkal szolgált és sajnos balesetekben is bővelkedett. Az első gyorsasági szakaszon a Nagy–Tóth páros Volkswagen Golf GTI-vel ragadta magához az abszolút első helyet, amit a második szakaszon a Wirtmann–Schneer kettős megkontrázott a Ford Escort Mk1-essel.

Nagy a hazai pálya előnyét kihasználva rátett egy lapáttal, ám a harmadik gyorsaságin megforgott, a negyediken pedig felborult, és kiesett a versenyből. A Wirtmann–Schneer kettősnek így egy defekt is belefért az idejébe és könnyedén nyerték az első futamot. Másnap szintén ők voltak a leggyorsabbak.

A Nagy–Tóth kettős Golfját sikerült kikalapálni így a második futamon rajthoz tudtak állni, de mivel nem volt lámpájuk, így ezúttal Wirtmannékkal sem tudtak harcolni és a második helyen végeztek.

Mind a két napon külön verseny folyt a két Skodás páros között. Szombaton nappal, a Tóth–Bruckner duó volt a gyorsabb és 8,1 másodperc megelőzve a Balogh–Balogh kettőst, a második helyen végeztek. Másnap, vasárnap hajnalban viszont fordult a kocka. Ekkor Balogh volt a gyorsabb és hódította el Wirtmann valamint Nagy mögött a harmadik helyet és előzte meg a negyedik Tóthot. A régi motoros Tóth István leginkább az etapok minőségére panaszkodott. Szerinte helyenként vetekedett a veszprémi lőtérrel, és az S120 váltója is etapon szakadt szét.

Az első napon a negyedik, a második napon pedig a hatodik helyet szerezte meg a Varga–Gulyás kettős a Gruppe 2-es Lada 2101-essel. Vargát ezúttal sem zavarta az utak minősége, a rengeteg kihordás, mondván, hogy a Zsigulit nem lehet semmivel sem tönkretenni.

Vargáék nyújtottak elsősegélyt a Madár–Fridrich páros balesetnél. A Skoda 130 RS-sel versenyző páros egy balos kanyarban esett le az útról, és a navigátort, Fridrich Lászlót agyrázkódással korházba is kellett szállítani, ám az óta már szerencsére kiengedték. Ezúton is mielőbbi gyógyulást kívánunk neki.

A szombati nap harmadik balesetet szenvedő párosa a Varga–Bacsa duó volt, az Mk1-es Ford Escorttal. Varga József elmondása szerint igazi Fordosan közlekedtek, de egy kicsit nagy volt a tempó. Az Escort becsóválta a hátulját, de már éppen visszafelé tartottak az útra, amikor a padka és az út közti szintkülönbség megdobta az autót és fának ütköztek. Az ütközés következtében az Escort kormányműve tönkrement, ami miatt az első napi versenyből kiestek, de másnap újra ringbe szálltak, és az ötödik helyen futottak be.

A mezőny minden kétséget kizáróan legnépszerűbb autója a Rakóczki–Kondás páros Fiat Abarth 595-öse volt. Az Abarth becsülettel helytállt, bár a vasárnapi célban már csak a két ötvény tartotta helyén a kipufogót, de egy megforgást is túlélt, ami után a nézők rakták vissza az útra. Rakóczki elmondása szerint felfelé néha kevés volt az ötven lóerő, de lefelé simán ment 110-et is az autó. Mindezt pedig húszliteres fogyasztással.

Az Országos Historic Rali Bajnokság következő futama a Salgó–Gemer Rali lesz, május 21-23-a között.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“