Historic Rali Miskolc – Egy nappal, egy éjszaka

Egyedül az Iharos és Goller Országos Historic Rali Bajnokság mezőnye mondhatja el magáról, hogy teljes egészében sötétben megrendezett versenyen vett részt a Maxx Miskolc Ralin, hiszen a historic versenyzők számára minden versenynapot külön futamként értékelnek. Így egy nappali és egy éjszakai versenyt vívtak Miskolcon.

Kilenc páros nevezett az Iharos és Goller Országos Historic Rali Bajnokság miskolci harmadik és negyedik futamára, amelyből a Felián–Papp kettős nem tudott elrajtolni, azonban a nyolcfős mezőny így is pont a négyszerese volt a tavalyi Miskolc Ralin rajthoz állt két párosnak.

Már az elsőnapi verseny is komoly izgalmakkal szolgált és sajnos balesetekben is bővelkedett. Az első gyorsasági szakaszon a Nagy–Tóth páros Volkswagen Golf GTI-vel ragadta magához az abszolút első helyet, amit a második szakaszon a Wirtmann–Schneer kettős megkontrázott a Ford Escort Mk1-essel.

Nagy a hazai pálya előnyét kihasználva rátett egy lapáttal, ám a harmadik gyorsaságin megforgott, a negyediken pedig felborult, és kiesett a versenyből. A Wirtmann–Schneer kettősnek így egy defekt is belefért az idejébe és könnyedén nyerték az első futamot. Másnap szintén ők voltak a leggyorsabbak.

A Nagy–Tóth kettős Golfját sikerült kikalapálni így a második futamon rajthoz tudtak állni, de mivel nem volt lámpájuk, így ezúttal Wirtmannékkal sem tudtak harcolni és a második helyen végeztek.

Mind a két napon külön verseny folyt a két Skodás páros között. Szombaton nappal, a Tóth–Bruckner duó volt a gyorsabb és 8,1 másodperc megelőzve a Balogh–Balogh kettőst, a második helyen végeztek. Másnap, vasárnap hajnalban viszont fordult a kocka. Ekkor Balogh volt a gyorsabb és hódította el Wirtmann valamint Nagy mögött a harmadik helyet és előzte meg a negyedik Tóthot. A régi motoros Tóth István leginkább az etapok minőségére panaszkodott. Szerinte helyenként vetekedett a veszprémi lőtérrel, és az S120 váltója is etapon szakadt szét.

Az első napon a negyedik, a második napon pedig a hatodik helyet szerezte meg a Varga–Gulyás kettős a Gruppe 2-es Lada 2101-essel. Vargát ezúttal sem zavarta az utak minősége, a rengeteg kihordás, mondván, hogy a Zsigulit nem lehet semmivel sem tönkretenni.

Vargáék nyújtottak elsősegélyt a Madár–Fridrich páros balesetnél. A Skoda 130 RS-sel versenyző páros egy balos kanyarban esett le az útról, és a navigátort, Fridrich Lászlót agyrázkódással korházba is kellett szállítani, ám az óta már szerencsére kiengedték. Ezúton is mielőbbi gyógyulást kívánunk neki.

A szombati nap harmadik balesetet szenvedő párosa a Varga–Bacsa duó volt, az Mk1-es Ford Escorttal. Varga József elmondása szerint igazi Fordosan közlekedtek, de egy kicsit nagy volt a tempó. Az Escort becsóválta a hátulját, de már éppen visszafelé tartottak az útra, amikor a padka és az út közti szintkülönbség megdobta az autót és fának ütköztek. Az ütközés következtében az Escort kormányműve tönkrement, ami miatt az első napi versenyből kiestek, de másnap újra ringbe szálltak, és az ötödik helyen futottak be.

A mezőny minden kétséget kizáróan legnépszerűbb autója a Rakóczki–Kondás páros Fiat Abarth 595-öse volt. Az Abarth becsülettel helytállt, bár a vasárnapi célban már csak a két ötvény tartotta helyén a kipufogót, de egy megforgást is túlélt, ami után a nézők rakták vissza az útra. Rakóczki elmondása szerint felfelé néha kevés volt az ötven lóerő, de lefelé simán ment 110-et is az autó. Mindezt pedig húszliteres fogyasztással.

Az Országos Historic Rali Bajnokság következő futama a Salgó–Gemer Rali lesz, május 21-23-a között.

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.