Hungarian Police Rallye Team: Túltaktikázott verseny

Az abszolút 15. helyet szerezte meg Hoffer Zsolt és Czézinger Kristóf a Dunakanyar Rallyn a Ford Fiesta Rally3-mal. A Hungarian Police Rallye Team párosa egy kicsit túltaktikázta a gumiválasztást és a pályabejárásuk sem úgy sikerült, ahogy tervezték. Ennek ellenére több gyorsaságin is biztató eredményt értek el az RC3-as kategóriába beugró, igen gyors ellenfelükkel szemben. A csapat által szervezett közlekedésbiztonsági parkban pedig természetesen gyereknap alkalmából, ezúttal a gyerekeké volt a főszerep. 

„Nagyon jó hangulatú verseny volt a Dunakanyar Rally, örülök neki, hogy komoly ellenfelet kaptunk a kategóriában és hogy a közlekedésbiztonsági programunkat ilyen sokan látogatták“ – mondta Hoffer Zsolt. 

Fotó: Hunagrian Police Rally Team

„Sajnos a pályabejárásunk nem úgy sikerült, ahogy terveztük. (Czézinger) Kristóffal mind a kettőnket utolért a munka, ezért többször is meg kellett állnunk telefonálni. Minden versenyen új itinert írunk és bár maximálisan odatettük magunkat, most látszott, hogy mikor kellett a pályabejáráson megállnunk, azokon a részeken nem volt jó a ritmusa az itinerünknek. 

Sokszor lehet hallani a rallyban, hogy valaki rosszul választott gumit, mi ezt olyan szintre emeletük a Dunakanyar Rallyn, hogy inkább az a helyes kifejezés, hogy túltaktikáztuk magunkat. Az egyik gyorsasági előtt elkezdett esni, láttuk, hogy mások is kereket cserélnek, mi is gyorsan felraktuk előre az esőgumikat. Mentünk még ötszáz métert és csontszáraz volt minden. 1,8-as guminyomással rajtoltunk és 2,7-essel értünk célba. Képzelheted… 

Fotó: Hunagrian Police Rally Team

Nagyon örültünk neki, hogy Papp Arnie is Rally3-as Forddal állt rajthoz, így volt ellenfelünk. Arnie bármilyen autóba ül nagyon gyors versenyző. Amikor nem bonyolódtunk túlságosan bele a gumiválasztásba, akkor tudtuk tartani vele a lépést, sőt volt olyan gyorsasági is, ahol meg tudtuk verni. 

Ennek ellenére azt gondolom, hogy bár sokkal jobban mentünk, mint tavaly, de volt már ennél jobb versenyünk is az idén. 

Két műszaki hibánk volt. Még a verseny előtt eltört a váltóházunk, szerencsére ezt az alkatrész lehetett rendelni, hétfőn este megjött, Berényi Laci egész éjszaka dolgozott a váltón, és kedd reggelre, a tesztre tökéletes autót kaptunk. 

A verseny végén az egyik hengerünk kezdett kihagyni, a céldobogóra éppen csak fel tudtunk állni. Tönkre is ment a motor. Ezt sajnos jelenleg nem lehet rendelni az M-Sporttól, de Berényi Laci szerzett egyet, úgyhogy a Mecseken tudunk indulni.“

Fotó: Hunagrian Police Rally Team

A Hungarian Police Rally Team elkötelezett a közlekedésbiztonság javítása mellett, aminek érdekében ezúttal is egy hatalmas, közlekedésbiztonsági parkkal települtek ki a szervizpark mellé. 

„Most is nagy sikere volt a parknak. Gyereknap révén a szokásosnál is jobban koncentráltunk a gyerekre. Természetesen, mindenki ajándékot kapott. 

Hunagrian Police Rally Team
Fotó: Hunagrian Police Rally Team

Meggyőződésem, hogy a KRESZ-t és a biztonságos közlekedést élményszerűen lehet a gyerekeknek a legjobban megtanítani. A Mini City pályánkon például be tudnak öltözni rendőrnek, ki tudják próbálni, milyen forgalmat irányítani, vagy mit kell tenni akkor, amikor rendőr irányít. 

De nagyon fontos az is, hogy itt meg tudják tapasztalni, mit látnak a felnőttek belőlük, amikor például át akarnak kelni az úttesten. 

Fotó: Hunagrian Police Rally Team

A programunkhoz csatlakozott a Magyar Biztosítók Szövetsége, a Magyar Közútkezelő – ami kihozott egy munkagépet, amire fel lehetett mászni, meg lehetett nézi közelről –, illetve a Nemzeti Útdíj Fizető Zrt is. 

Találkozunk a Mecsek Rallyn, addig is vigyázzunk egymásra az utakon és mindnekinek balesetmentes közlekedést kívánunk, az egész Hungarian Police Rallye Team nevében.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax