Ifj. Tóth Evóval versenyez az idén

A legfrissebb fejlesztésű Peugeot 207 S2000 Evolutionnal próbálja megszerezni idén nyolcadik magyar bajnoki címét ifj. Tóth János, akinek a tavalyi évhez hasonlóan most is Tagai Róbert navigál majd.

A legjobb hír az volt a Peugeot Sport Hungária sajtótájékoztatóján, hogy az ifj. Tóth–Tagai kettős valamennyi ORB-futamon rajthoz tud állni. Ráadásul a TRT Europe műhelyből a legfrissebb fejlesztésű 207 Evolutiont kapják, amelybe már a tavalyi Sanremo Ralin bemutatkozott 300 lóerős motor dohog. Illetve csak fog dohogni, merthogy a bemutatón még üres volt a Peugeot motortere, az erősforrás csak az Eger Ralira érkezik meg.

„Holnap (csütörtökön) még a régi motorral fogunk tesztelni, de ez nem jelent hátrányt” – mondta ifj. Tóth. „Az új motor erősebb lesz, de a karakterisztikája ugyanolyan, úgyhogy elég lesz az Eger Rali előtt kipróbálni.”

A Peugeot-ról a TRT vezetője, Tagai Tamás úgy nyilatkozott, hogy folyamatosan fejlesztik, az Evolution kittel pedig érezhetően javult a 207-es.

„Tavaly a Sanremo Ralin mutatkozott be az Evo. A leglényegesebb változás a motort érintette, aminek a teljesítménye 285-ről 300 lóerőre nőtt, igaz a futásteljesítménye ezzel arányosan csökkent. Új lett az első futóműve is, és a váltón valamint a vízpumpa meghajtásán változtattak, főleg a megbízhatósága miatt. Ezenkívül megkapta az FIA 2011-es szabálya szerinti biztonsági oldalajtókat, amik könnyebbek, és jobban óvják a versenyzőket.”

Ifj. Tóth tavaly második lett a bajnokságban és a korábban megszerzett hét bajnoki címe után mi más lehetne a terve, mint a nyolcadik.

„Pont úgy készülök erre a szezonra is, mint az elsőre. Ugyanolyan motivált vagyok” – mondta Janika. „Tavaly a szezon második felére sokat javultunk, és szerintem az idén erősebbek leszünk.”

Erősebb motor ide vagy oda, a nagy kérdés még mindig az, hogy az N-es vagy a Szuper–2000-es lesz-e a nyerő Magyarországon.

„Szerintem az első három versenyen nehéz lesz Szuper–2000-essel megverni az N-eseket. Nem lehetetlen, de ahhoz nagyon jól kell menned. A szezon második felében az S2000-esek lesznek a jobbak.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax