Jean-Joseph, Bengué és Giraudet is kémkedik Bulgáriában

A Bolgár Rali murvakémeiből is komoly mezőnyt lehetne összeállítani. Petter Solberg, a korábbi Európa-bajnok Simon Jean-Josephet kérte fel, hogy legyen a murvakéme.

De a Citroën gyári csapatában is komoly versenyzők ülnek majd a tréningautóból murvakém autóvá előlépett kocsikban. Sébastien Ogier-nek, a vb-n szintén nem ismeretlen Alex Bengué kémkedik majd.

Sébastien Loeb viszont a világ egyik legtapasztaltabb navigátorát, Denis Giraudet-t nyerte meg erre a faladatra, aki Dominique Heintz mellett foglal majd helyet a kém kocsiban.

A murvakémek – hivatalos néven biztonsági személyzet – használata sokáig tilos volt a rali világbajnokságon, de a versenyzők kérésére az aszfalt versenyeken újra engedélyezték őket.

Általában a versenyzők tréningautóját használják és nem sokkal a gyorsasági rajtja előtt mennek végig a pályákon, ahol a versenyzők fénymásolt itinerébe javítanak bele, jelezve a murvafelhordást, a pocsolyát és minden olyan veszélyforrást, ami a pályabejárás és a rajt között került a pályára.

„Ennek csak biztonsági jelentősége van” – mondta Loeb. „Ha egy ilyen gyors versenyen víz van a kanyarban, akkor esélyed nincs azt bevenni.”

A Bolgár Rali az idén először – és egyelőre úgy néz ki, hogy utoljára is – szerepel a rali világbajnokság programjában. Az időjárás-előrejelzések alapján viharos esőzés is várható a versenyen.

Wirtmann Mecsek Rally

Wirtmann huhogott, orron csúszott és nyert

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek az Országos Historic Rally Bajnokság harmadik fordulóján, a Mecsek Rallyn, ahol a szokásosnál többet kockáztattak. Ennek ellenére a magyar értékelésben a D korcsoportot és a D2-es kategóriát is megnyerték. A nemzetközi historic mezőnyben abszolút értékelésben negyedikek lettek, D csoportban pedig Zippo Audi Quattrója mögött a második helyet szerezték meg. 

„Hibátlan verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Jó pályák, jó rendezés. Az Eb-mezőny nem volt túl nagy, de az eleje nagyon sietett. A két magyar vitézzel, Érdi Tibikével és Varga Zolival nem bírtunk. Amíg az Eb-mezőnyben mindenki rendben volt, hatodik–nyolcadik időket autóztunk. Amikor elkezdtek egymással versenyezni és hibázgattak, akkor tudtunk előrébb jönni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Mi is gyorsabban mentünk, mint szoktunk, volt is kalandunk, bőven. Az egyik lassító előtt felírtuk, hogy bukkan, száz. A bukkan még megvolt, de a száz helyett már csak negyven maradt. Csúsztunk keresztbe, én már huhogtam, de valahogy sikerült úgy áttáncolnunk a lassítón, hogy nem értünk hozzá. Joti ujjongott, hogy de jó volt, én meg nem győztem a vizet törölgetni magamról. 

Volt még egy bukkanó, amit felírtunk, hogy dob, de amikor 150-nel odaértünk, már ugrató lett belőle. Úgy kilőtte az Escort hátulját, hogy egy darabig csak az aszfaltot láttam. Aztán egy féktávot is elmértem egy bal 4-ben, de az még éppen kiadta magát. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny előtt Benító főmérnökúr valamit kicserélt a befecskendezőben – ő krumplinak hívja –, amitől magasabb fordulaton működött a motorunk és 5500-tól kezdett el húzni. Szerintem erősebb is lett, ami tiszta aszfalton előny, kihordásos, kavicsoson inkább hátrány. 

Az autó egyébként nagyon jól viselkedett, harmadik verseny óta nem kell hozzányúlni. Egyedül a fékfolyadékot rottyantottam meg, azt kellett kicserélni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny végére sikerült feljönnünk a negyedik helyre. Az utolsó gyorsasági előtt már nagy volt az előnyünk és a hátrányunk is, nem akartam kockáztatni, óvatosabban jöttünk le. 15 másodperccel mentünk rosszabbat, mint az előző körben. 

A beíróban láttam, hogy Zippónak gondja lehetett, mert végül csak 11 másodperccel vert meg. Ha egy kicsit jobban nyomom, akkor lehetett volna teljes magyar dobogó, de így is nagyon élveztük a versenyt. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Köszönöm mindenkinek, aki segített és szurkolt. Győrben találkozunk.“

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax