Molnár Martin

Jégeső is nehezítette Molnár Martin gokartos kategóriaváltását

Remekül sikerült a gokartos kategóriaváltás Molnár Martin számára, aki a WSK Final Cup első futamán indult először a felnőttek között, OK-ban. A HUMDA Academy versenyzője egyáltalán nem volt megilletődve és többször is az élmezőnybe verekedte magát, a döntőben pedig a 16. helyet szerezte meg.

A gokart-világbajnokságról is jól ismert pályán, Sarnóban rendezték a WSK Final Cup első futamát. Ezt a versenyt Molnár Martin és az Energy Corse is a jövő évi felkészülésre szánta, ezért is váltott Martin kategóriát és debütált OK-ban.

A jelentősen erősebb motor és az új gumik kitapasztalása nem könnyű feladat. A szabadedzéseken és az időmérőn még nem volt meg Martin tempója, így a 39 fős mezőnyben a 33. helyet szerezte meg.

Pályafutása első OK előfutama emlékezetes marad, hiszen nem sokkal a rajt előtt állt el a jégeső, ráadásul az időjárás miatt csúszott a program, így már szürkületben zajlott a verseny. A pályán több helyen állt a víz, ami miatt az egyenesben is csúszkáltak a gokartok. Martin minden nehezítő körülmény ellenére a 17. helyről rajtolva 10. lett. 

Fotó: MOTAM // Molnár Martin

A második előfutamban már jobb volt a tempója, de egy szoros csata során beesett az orrkúpja, így az öt másodperc büntetéssel 16. lett.

A legkalandosabb azonban a harmadik előfutama volt. Itt a száradó pályára már minden versenyző slick gumikon rajtolt, de a rajt előtt ismét elkezdett esni az eső, így körülmények nem voltak egyszerűek. A rajt utáni tömörülésben, megforgott, és leállt a motorja. Betolta a gokartot, és fél kör hátrányból végig a leggyorsabb szektorokat és köröket futotta, így a leintésig sikerült ledolgoznia hátrányát, sőt még előzni is tudott. Végül még a rajthelyéhez képest is tudott javítani.

Vasárnapra felszáradt a sarnói aszfalt és már tényleg a slick gumik voltak a legalkalmasabbak. Martin a reggeli warm upon az utolsó két körig a leggyorsabb volt, de az utolsó két körben forgalomba került és végül az ötödik időt futotta, ami nagyon biztató volt. Az elődöntőben is a mezőny egyik leggyorsabbja volt, sikerült is több helyet javítania, de egy kontakt miatt visszaesett, így a 15. helyen ért célba.

A döntő megint kalandosan indult, hiszen a rajt után és a 2-es és az 5-ös kanyarban is baleset volt Martin előtt, amiket a füvön kellett kikerülnie. Ezzel jókora hátrányba került. Azonban megint csak nagyon jó volt a tempója, így a rajtpozíciójához képest 12 helyet javítva a 16-ra küzdötte fel magát.

Fotó: MOTAM // Molnár Martin

„Nagyon élveztem a hétvégét – mondta Molnár Martin. – Tetszik az OK kategória, sokkal jobb fizikai erőnlétet igényel, mint az OKJ, a döntő utolsó 2 körére nagyon elfáradtam. A szabadedzéseken még nem volt meg a tempóm, esőben pedig kifejezetten trükkös ekkora nyomatékkal versenyezni. Az utolsó előfutamra már nagyon jó volt a tempóm, a megforgás után jó volt szembesülni vele, hogy slickkel vizes pályán, extrém körülmények között az első OK-s versenyhétvégén ebben a nagyon erős mezőnyben fél pályás hátrányt be tudtam hozni.”

„Az elődöntőben és a döntőben is élveztem a versenyzést. A 16. hely így elsőre jó eredmény, de nagyon bízom benne, hogy ha a jövő héten is ilyen jó tempóm lesz, akkor egy kicsit több szerencsével, még ennél is jobbat fogok elérni.”

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Molnár Martin következő versenye a WSK Final Cup második fordulója lesz Lonatóban november 10–13-a között. 

Molnár Martin, OK eredmények

Résztvevők: 39
Időmérő csoport: 17.
Időmérő: 33.
A-B előfutam: 17. -> 10.
A-C előfutam: 17. -> 16.
A-D előfutam: 17. -> 16.
Előfutamok összesített: 29.
Elődöntő: 15. -> 15.
Döntő előtti összesített: 28.
Döntő: 28. -> 16.    

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“