Juho Hänninen az IRC bajnoka

Egy nappal a Sanremo Rali célja után Juho Hänninent az IRC bajnokának tekinthetjük, miután a Skoda bejelentette, hogy nem áll rajthoz a hátralévő két futamon, a Skót és a Ciprus Ralikon.

Hänninen a Sanremo Ralin elért második helyezésével nagy előnyre tett szert a bajnokságban, és csak csapattársa, a szintén gyári Skodával versenyző Jan Kopecky tudná őt megverni. Ehhez azonban Kopeckynek mind a két hátralévő futamot meg kellene nyernie, Hänninennek pedig egyszer sem lenne szabad a második helyen végeznie.

Miután a Skoda a Barum Ralin megnyerte a gyártók versenyét, a Sanremo Rali után pedig az is világossá vált, hogy csak két pilótája lehet IRC-bajnok, úgy döntöttek, hogy nem szórják tovább fölöslegesen a pénzt.

„A gyártók bajnokságával elértük célunkat és gyakorlatilag az egyéni bajnokságot is megnyertük” – mondta Michal Hrabánek, a Skoda Motorsport vezetője.

„Szeretnék gratulálni Hänninennek és az egész csapatnak a bajnoki címekhez. Egyelőre nem tervezzük, hogy rajthoz állunk az utolsó két futamon.”

„A csapat jövőbeni terveiről hamarosan döntünk.

Juho Hänninen már korábban jelezte, hogy szerződés köti a Skodához 2011-re, már csak az a kérdés, hogy milyen bajnokságban indulnak.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program