Juho Hänninen vezet – Monte-Carlo Rali 1. nap

Gigászi, 44,5 másodperc előnnyel vezeti Juho Hänninen a Monte-Carlo ralit az elsőnapi négy gyorsasági szakasz után. Az IRC bajnoki címvédője ugyan csak két gyorsaságit nyert a mai négyből, de a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt ő nyújtotta a gyári Skoda Fabia S2000-essel.

A második, negyedik helyen folyt igazán komoly verseny. A Peugeot (gyári) versenyzője Stéphane Sarrazin nyerte az első gyorsaságit, de a következőkön folyamatosan visszaesett. Előbb Freddy Loix előzte őt meg a gyári Skodával, aki az ötödik helyen kezdte a napot, de a harmadik szakasz után már a második volt, a szerdai utolsó gyorsaságit pedig meg is nyerte. Így a második helyen 10,8 másodperc előnyt épített ki Petter Solberggel szemben, aki a legjobb Peugeot-sként a harmadik helyen áll. Loix mellett Solberg is folyamatosan gyorsult a nap folyamán, de csak az utolsó gyorsaságin tudta két tized másodperccel megelőzni Sarrazin-t.

Tőlük kissé leszakadva az ötödik helyen áll Guy Wilks, aki tavaly még a Skoda UK színeiben versenyzett, az idén viszont a Peugeot brit importőri csapatát támogatja. Wilks már 1 perc 18 másodperccel van lemaradva az élen álló Hänninen mögött.

Meglehetősen visszafogottan versenyzett ma a hatodik Jan Kopecky, aki aszfalton azért nem szokott egy nap alatt másfél percet kapni csapattársától, Hänninentől. Szintén nem vágta ki a rezet a francia bajnok Bryan Bouffier, aki szintén másfél perc hátránnyal áll a hetedik helyen.

Kellemes meglepetés volt a nagy öreg Francois Delecour, aki egyáltalán nincs berozsdásodva, és ugyan közel két percet kapott Hänninentől, de így is a nyolcadik helyen áll, megelőzve olyan neveket, mint Jean-Sébastien Vigion, Julien Maurin, a három évvel ezelőtti IRC-bajnok Nicolas Vouilloz vagy Toni Gardemeister.

A Monte már az első napon szedte áldozatait. Az első a norvég Andreas Mikkelsen volt, aki ezen a versenyen mutatkozott be a Skoda UK színeiben, de a hideg gumijaival már az első métereken odacsapta autóját, aminek annyira megsérült a futóműve, hogy végül a verseny feladására kényszerült.

Megsemmisült a teljes Proton-csapat is. Chris Atkinson autójában 700 méter után állt meg az elektronika, míg PG Andersson a Satria Neo futóművét szakította ki.

Henning Solberg a második gyorsaságin kényszerült a verseny feladásra a Ford Fiesta futómű törése miatt.

A verseny csütörtökön újabb négy gyorsaságival folytatódik.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax