Gigászi, 44,5 másodperc előnnyel vezeti Juho Hänninen a Monte-Carlo ralit az elsőnapi négy gyorsasági szakasz után. Az IRC bajnoki címvédője ugyan csak két gyorsaságit nyert a mai négyből, de a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt ő nyújtotta a gyári Skoda Fabia S2000-essel.
A második, negyedik helyen folyt igazán komoly verseny. A Peugeot (gyári) versenyzője Stéphane Sarrazin nyerte az első gyorsaságit, de a következőkön folyamatosan visszaesett. Előbb Freddy Loix előzte őt meg a gyári Skodával, aki az ötödik helyen kezdte a napot, de a harmadik szakasz után már a második volt, a szerdai utolsó gyorsaságit pedig meg is nyerte. Így a második helyen 10,8 másodperc előnyt épített ki Petter Solberggel szemben, aki a legjobb Peugeot-sként a harmadik helyen áll. Loix mellett Solberg is folyamatosan gyorsult a nap folyamán, de csak az utolsó gyorsaságin tudta két tized másodperccel megelőzni Sarrazin-t.
Tőlük kissé leszakadva az ötödik helyen áll Guy Wilks, aki tavaly még a Skoda UK színeiben versenyzett, az idén viszont a Peugeot brit importőri csapatát támogatja. Wilks már 1 perc 18 másodperccel van lemaradva az élen álló Hänninen mögött.
Meglehetősen visszafogottan versenyzett ma a hatodik Jan Kopecky, aki aszfalton azért nem szokott egy nap alatt másfél percet kapni csapattársától, Hänninentől. Szintén nem vágta ki a rezet a francia bajnok Bryan Bouffier, aki szintén másfél perc hátránnyal áll a hetedik helyen.
Kellemes meglepetés volt a nagy öreg Francois Delecour, aki egyáltalán nincs berozsdásodva, és ugyan közel két percet kapott Hänninentől, de így is a nyolcadik helyen áll, megelőzve olyan neveket, mint Jean-Sébastien Vigion, Julien Maurin, a három évvel ezelőtti IRC-bajnok Nicolas Vouilloz vagy Toni Gardemeister.
A Monte már az első napon szedte áldozatait. Az első a norvég Andreas Mikkelsen volt, aki ezen a versenyen mutatkozott be a Skoda UK színeiben, de a hideg gumijaival már az első métereken odacsapta autóját, aminek annyira megsérült a futóműve, hogy végül a verseny feladására kényszerült.
Megsemmisült a teljes Proton-csapat is. Chris Atkinson autójában 700 méter után állt meg az elektronika, míg PG Andersson a Satria Neo futóművét szakította ki.
Henning Solberg a második gyorsaságin kényszerült a verseny feladásra a Ford Fiesta futómű törése miatt.
A verseny csütörtökön újabb négy gyorsaságival folytatódik.