Juho Hänninen vezet – Monte-Carlo Rali 1. nap

Gigászi, 44,5 másodperc előnnyel vezeti Juho Hänninen a Monte-Carlo ralit az elsőnapi négy gyorsasági szakasz után. Az IRC bajnoki címvédője ugyan csak két gyorsaságit nyert a mai négyből, de a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt ő nyújtotta a gyári Skoda Fabia S2000-essel.

A második, negyedik helyen folyt igazán komoly verseny. A Peugeot (gyári) versenyzője Stéphane Sarrazin nyerte az első gyorsaságit, de a következőkön folyamatosan visszaesett. Előbb Freddy Loix előzte őt meg a gyári Skodával, aki az ötödik helyen kezdte a napot, de a harmadik szakasz után már a második volt, a szerdai utolsó gyorsaságit pedig meg is nyerte. Így a második helyen 10,8 másodperc előnyt épített ki Petter Solberggel szemben, aki a legjobb Peugeot-sként a harmadik helyen áll. Loix mellett Solberg is folyamatosan gyorsult a nap folyamán, de csak az utolsó gyorsaságin tudta két tized másodperccel megelőzni Sarrazin-t.

Tőlük kissé leszakadva az ötödik helyen áll Guy Wilks, aki tavaly még a Skoda UK színeiben versenyzett, az idén viszont a Peugeot brit importőri csapatát támogatja. Wilks már 1 perc 18 másodperccel van lemaradva az élen álló Hänninen mögött.

Meglehetősen visszafogottan versenyzett ma a hatodik Jan Kopecky, aki aszfalton azért nem szokott egy nap alatt másfél percet kapni csapattársától, Hänninentől. Szintén nem vágta ki a rezet a francia bajnok Bryan Bouffier, aki szintén másfél perc hátránnyal áll a hetedik helyen.

Kellemes meglepetés volt a nagy öreg Francois Delecour, aki egyáltalán nincs berozsdásodva, és ugyan közel két percet kapott Hänninentől, de így is a nyolcadik helyen áll, megelőzve olyan neveket, mint Jean-Sébastien Vigion, Julien Maurin, a három évvel ezelőtti IRC-bajnok Nicolas Vouilloz vagy Toni Gardemeister.

A Monte már az első napon szedte áldozatait. Az első a norvég Andreas Mikkelsen volt, aki ezen a versenyen mutatkozott be a Skoda UK színeiben, de a hideg gumijaival már az első métereken odacsapta autóját, aminek annyira megsérült a futóműve, hogy végül a verseny feladására kényszerült.

Megsemmisült a teljes Proton-csapat is. Chris Atkinson autójában 700 méter után állt meg az elektronika, míg PG Andersson a Satria Neo futóművét szakította ki.

Henning Solberg a második gyorsaságin kényszerült a verseny feladásra a Ford Fiesta futómű törése miatt.

A verseny csütörtökön újabb négy gyorsaságival folytatódik.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“