Kanyik Motorsport: Húzd fel a fűtést a Zsigulin és irány az East Rally!

Kettős győzelmet aratott a Kanyik Motorsport a HUMDA Országos Historic Rallybajnokság negyedik futamán, az East Rallyn. Plesz Márk és Dombai Szabolcs az E2-es kategória első helyét szerezték meg a Lada 2105-össel, míg Szabó Krisztián és Szabó Kitti a kategória második helyére hozták a 2107-est. Közben szerencsésen elhasználták a tavalyról megmaradt gumikat. 

Két és fél hónap szünet után láthattuk a Kanyik Motorsport színeiben induló két zöld Zsigulit a rallypályákon, amelyeket a Green Motorsport baráti társasága készített fel, és már nagyon ki voltak éhezve a sikerre. 

„Nem csak a sikerre, hanem arra is, hogy versenyezzünk – mondja Plesz Márk. – Most is az utolsó pillanatban lettünk kész. A verseny hetében kaptuk meg a motort, amit szerdán építettünk be. Mindenki odatette magát, hogy rajthoz tudjunk állni, erre ki csinál plusz munkát? Természetesen én. A generátor alá rosszul raktam be az alátétet és megszorult. A tartalék generátorunkon meg nem volt töltés. 

Fotó: Green Motorsport // Plesz Márk–Dombai Szabolcs

Így csütörtökön készültünk el, pénteken reggel pedig már lent voltunk. Egy kicsit aggódtunk a gumik miatt, mert tavalyról marad három lágy gumink, amihez vettünk két újat, azzal mentünk mi. Ebben a melegben nem éppen a legjobb választás, de ez volt. Szaffiék (Szabó Krisztián) meg az én tavalyi TB-jeimen versenyeztek. Ennél slickebb gumit nem lehet elképzelni. 

A rajt előtt ültem először az autóban. Meglepő, hogy két és fél hónap alatt milyen gyorsan elszokik az ember a szervo nélküli kormánytól és a versenygumiktól. A szombati szuperspeciálon sikerült egy jó rövid féktávot vennem, és hogy ne menjek neki a lassítónak, inkább kikerültem, amiért kaptunk fél perc büntetést. 

Szaffiék autóján elment a töltés, aztán felrobbant az ékszíjtárcsa, ők lábujjhegyen vitték be az autót a szervizparkba, de a srácok reggel gyorsan kicserélték a tárcsát. 

Fotó: Green Motorsport // Szabó Krisztián–Szabó Kitti

Innentől kezdve már nem volt más dolgunk csak felhúztuk a fűtést a Zsigulin és élveztük a versenyzést. A vízhőfok végig kilencvenen állt, de az autóban sem volt sokkal hidegebb. A gyorsaságin nem éreztem a meleget, de amint célba értünk, alig kaptam levegőt. 

Vasárnap már nem volt kalandunk és megnyertük az E2-t. (Szabó) Kitti is rábeszélte az apját, hogy ezúttal ne csak a nézőknek autózzanak, hanem vigyenek már haza ők is egy kupát. Így másodikok lettek. 

A csapatunk, a Green Motorsport egy igazi jó kis baráti társaság, akikből egy nagyon profi csapat fejlődött ki. Rettenetesen jó érzés volt ennek a társaságnak kettős győzelmet szerezni. Nagyon büszkék vagyunk rájuk. 

Fotó: Green Motorsport // Plesz Márk–Dombai Szabolcs

Azt még egyelőre nem tudom megmondani, mikor indulunk legközelebb, de a két Zsiguli felkészítését már a héten elkezdjük, ezen nem fog múlni.

Köszönjük minden szurkolónak, aki ebben a melegben is kijött, remélem, egy kicsit mi is hozzájárultunk a szórakoztatásukhoz.“

A Kanyik Motorsport és a Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Guminor, klimatgyorsan.hu, Kanyik Motorsport, valamint minden rally szurkoló.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax