Kanyik Motorsport: Húzd fel a fűtést a Zsigulin és irány az East Rally!

Kettős győzelmet aratott a Kanyik Motorsport a HUMDA Országos Historic Rallybajnokság negyedik futamán, az East Rallyn. Plesz Márk és Dombai Szabolcs az E2-es kategória első helyét szerezték meg a Lada 2105-össel, míg Szabó Krisztián és Szabó Kitti a kategória második helyére hozták a 2107-est. Közben szerencsésen elhasználták a tavalyról megmaradt gumikat. 

Két és fél hónap szünet után láthattuk a Kanyik Motorsport színeiben induló két zöld Zsigulit a rallypályákon, amelyeket a Green Motorsport baráti társasága készített fel, és már nagyon ki voltak éhezve a sikerre. 

„Nem csak a sikerre, hanem arra is, hogy versenyezzünk – mondja Plesz Márk. – Most is az utolsó pillanatban lettünk kész. A verseny hetében kaptuk meg a motort, amit szerdán építettünk be. Mindenki odatette magát, hogy rajthoz tudjunk állni, erre ki csinál plusz munkát? Természetesen én. A generátor alá rosszul raktam be az alátétet és megszorult. A tartalék generátorunkon meg nem volt töltés. 

Fotó: Green Motorsport // Plesz Márk–Dombai Szabolcs

Így csütörtökön készültünk el, pénteken reggel pedig már lent voltunk. Egy kicsit aggódtunk a gumik miatt, mert tavalyról marad három lágy gumink, amihez vettünk két újat, azzal mentünk mi. Ebben a melegben nem éppen a legjobb választás, de ez volt. Szaffiék (Szabó Krisztián) meg az én tavalyi TB-jeimen versenyeztek. Ennél slickebb gumit nem lehet elképzelni. 

A rajt előtt ültem először az autóban. Meglepő, hogy két és fél hónap alatt milyen gyorsan elszokik az ember a szervo nélküli kormánytól és a versenygumiktól. A szombati szuperspeciálon sikerült egy jó rövid féktávot vennem, és hogy ne menjek neki a lassítónak, inkább kikerültem, amiért kaptunk fél perc büntetést. 

Szaffiék autóján elment a töltés, aztán felrobbant az ékszíjtárcsa, ők lábujjhegyen vitték be az autót a szervizparkba, de a srácok reggel gyorsan kicserélték a tárcsát. 

Fotó: Green Motorsport // Szabó Krisztián–Szabó Kitti

Innentől kezdve már nem volt más dolgunk csak felhúztuk a fűtést a Zsigulin és élveztük a versenyzést. A vízhőfok végig kilencvenen állt, de az autóban sem volt sokkal hidegebb. A gyorsaságin nem éreztem a meleget, de amint célba értünk, alig kaptam levegőt. 

Vasárnap már nem volt kalandunk és megnyertük az E2-t. (Szabó) Kitti is rábeszélte az apját, hogy ezúttal ne csak a nézőknek autózzanak, hanem vigyenek már haza ők is egy kupát. Így másodikok lettek. 

A csapatunk, a Green Motorsport egy igazi jó kis baráti társaság, akikből egy nagyon profi csapat fejlődött ki. Rettenetesen jó érzés volt ennek a társaságnak kettős győzelmet szerezni. Nagyon büszkék vagyunk rájuk. 

Fotó: Green Motorsport // Plesz Márk–Dombai Szabolcs

Azt még egyelőre nem tudom megmondani, mikor indulunk legközelebb, de a két Zsiguli felkészítését már a héten elkezdjük, ezen nem fog múlni.

Köszönjük minden szurkolónak, aki ebben a melegben is kijött, remélem, egy kicsit mi is hozzájárultunk a szórakoztatásukhoz.“

A Kanyik Motorsport és a Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Guminor, klimatgyorsan.hu, Kanyik Motorsport, valamint minden rally szurkoló.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax