Két daru húzta ki Wirtmann Fordját

Az elmúlt tíz évet megúszta Wirtmann Ferenc nagyobb autótörés nélkül, azonban a Mecsek Ralin ez a sorozat megszakadt. Gyorsan tegyük hozzá, hogy szerencsésen, mert bár a Ford Escort Mk II-esnek csak a hátulja látszott ki a négy méter mély árokból, sem Wirtmann, sem navigátora, Barna György nem sérültek meg.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a nyolcadik gyorsasági szakaszig kiválóan szerepelt. A magyar értékelést több mint egy perccel vezették, de négy szakaszon is verték a historic Eb két éllovasát, a finn Ville Silvastit és az olasz Lucio Da Zanchét, akik lényegesen erősebb Porschéval versenyeztek. A nyolcadik szakasz után Silvasti mindössze 5,8 másodperc előnnyel vezetett Wirtmann előtt, Da Zanche viszont 5,9 másodperccel a magyar páros mögött állt.

A kilencedik, Alsómocsolád­–Mecsekpölöske gyorsaságin azonban eltört az Escort irányítókarja és árokba estek. A mentés gyorsan lezajlott, miután a szomszéd faluból egy nagyon profi csapat két darus autóval érkezett a helyszínre, vasárnap pedig a műhelyben már szét is bontották az autót, hogy az Eger Ralira elkészüljön.

„A mocsoládi gyorsasági vége felé történt egy 150 jobb 3-ban – mesélte Wirtmann. ­– Ez nálunk azt jelenti, hogy ötödikben kezd leforogni a motor és 160 körüli tempóval érkezünk a kanyarhoz, ott fékezek, négy, három és kb. hetvennel befordulunk. Odáig jutottunk, hogy négy, és mi van a kormánnyal?

Eltört a bal kormánykarunk, a jobb oldali kerék befordult ugyan, de a bal, ami külső íven, terhelt volt, ment tovább egyenesen. Mire mindez tudatosult bennem, mentünk ötven métert. Fékeztem, fordítottam ugyan a kormányt, de gyakorlatilag egyenesen elmentünk és beleestünk egy négy méter mély gödörbe.

Az ütközés ereje már nem volt nagy, mi nem sérültünk meg, de az autó felült egy betondarabra, meg sem lehetett mozdítani. Az egyik néző mondta, hogy a szomszéd faluban van egy család, akik daruzással foglalkoznak, ők jöttek ki, amikor felnyitották a pályát és két daruskocsival vették ki a Fordot. Az egyik a négy kerekénél fogva emelte, a másik meg kihúzta. A fiúk azóta szétszedték az autót, sárvédő, gépháztető, lámpa, díszrács, ilyesmi kell hozzá, a doblemezt elég javítani, úgyhogy nem nagy a sérülés. Az Eger Raliig lesz munkánk vele, de ott mindenképpen szeretnénk rajthoz állni vele.

Sajnálom, hogy így lett vége a versenyünknek, de örülök, hogy senki sem sérült meg, és viszonylag könnyen megúsztuk az esetet. Addig nagyon jól mentünk, a nyolc szakaszból négyet megnyertünk és nem is emlékszem, hogy valaha lett volna olyan, hogy Da Zanche Porschéjának egy Forddal valaki kilenc kilométeres pályán több mint tíz másodpercet adjon.

Álmomban sem gondoltam volna, hogy a két Porschéval fel tudjuk venni a versenyt. A finn Silvasti csak annyit kérdezett tőlem, hogy itt lakok? Mondtam, nem, de már jártam itt párszor, bár volt két olyan pálya, amin még soha sem mentem.

A nagy öregek, Bálint Árpi bácsi, Leitold Karcsi, Nagy Kokó mind ott álltak a pálya szélén és szurkoltak nekünk, ami jó érzés volt.

Amikor kiestünk, azt hittem, elúszott a bajnokság, de most úgy látom, hogy van esélyünk, úgyhogy Egerben újult erővel támadunk.”

WIRTMANN FERENC 2017-ES EREDMÉNYEI:

  • Rebenland Rali CEZ: C3-as kategória 3. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Miskolc Rali CEZ: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Vltava Rali CEZ: C csoport 3.
  • Ózd Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Ózd Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Székesfehérvár Rali: műszaki hiba miatt kiesett
  • Baranya Kupa: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Mecsek Rali: műszaki hiba miatt kiesett

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.