Két dobogó a CEE-n

Nehéz, de eredményes versenyt teljesített az MHH Kart Team a csehországi Chebben megrendezett gokart CEE futamon. Kovács Zsombor Max Seniorban második, míg Krózser Menyhért MicroMaxban harmadik lett.

„Mind a két versenyzőnk nagyon jól szerepelt. Zsombor 34 fős mezőnyben lett második, míg Menya egyenletes teljesítménnyel, 18 versenyző között szerezte meg a harmadik helyet – mondta Krózser Menyhért csapatvezető. – Tudtuk, hogy nehéz verseny lesz, hiszen a magyar mezőny ezúttal nagyon sok külföldivel is kiegészült, de erős ellenfelek között lehet tanulni és fejlődni.

Menya jól ment, összeszedett és koncentrált volt. Az időmérőn az ötödik helyet szerezte meg, utána viszont az összes futamon harmadik lett és a hétvége összesített eredménye alapján is a harmadik helyen végzett. Azt gondolom, hogy ő kihozott mindent, amit ebből a versenyből ki lehet hozni.”

Kovács Zsombor szereplése már nem volt ennyire egyenletes. A pénteki edzéseken a leggyorsabb volt, szombaton viszont több műszaki hiba is hátráltatta, viszont a döntő napon, vasárnap újra remekelt.

„A szombati napunk elég kaotikus volt, a nyolc edzésből kettőt lehetett értékelni, vagy leesett a lánc, vagy elcsúszott a tengely, mindig volt valami apró hiba – mondta Zsombor. – Vasárnapra azonban minden összeállt. Az időmérőt és az elődöntőt is megnyertem. A döntőben két cseh versenyző megelőzött, ott harmadik lettem. A szuperdöntőben öten voltunk nagy meccsben, amiből sikerült a második helyre feljönnöm, de akkora már az első messze volt, később pedig két cseh ellenfelem is megelőzött így negyediknek futottam be. Az összesített eredmény alapján második lettem. A CEE-ben így is hét pont előnnyel a bajnokság élén állok, ami nagyon biztató az utolsó futam előtt.”

Eredmények

Kovács Zsombor, Max Senior:

  • Résztvevők: 34
  • Végső helyezés: 2.
  • Szuperdöntő: 4.
  • Döntő: 3.
  • Elődöntő: 1.
  • Időmérő: 1.

Krózser Menyhért, MicroMax:

  • Résztvevők: 18
  • Végső helyezés: 3.
  • Szuperdöntő: 3.
  • Döntő: 3.
  • Elődöntő: 3.
  • Időmérő: 5.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ: www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax