Kettős győzelmet aratott a Scuderia Coppa Amici

C csoportos győzelemmel mutatkozott be Mekler László és Mikó Edit Alfa Romeo GTam-je a Baranya Kupán. Kiválóan szerepelt a Historic Országos Ralibajnokság negyedik futamán a Scuderia Coppa Amici is, hiszen három párosa, Wirtmann–Barna, Mekler–Mikó és Gaál–Gaál, az első, a második és a negyedik leggyorsabb volt a historic értékelésben.

079B6517 (Large)

„Túl vagyunk életünk egyik legvontatottabb versenyén” – mondta Mekler László. „Az eredményt tekintve elégedettek lehetünk, hiszen megnyertük a C csoportot, összetettben pedig Wirtmann mögött második helyen zártuk a historic értékelést. Ez jól hangzik, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy ketten voltunk a csoportban.”

„A verseny tizenkét órájából hatot ültünk vagy álltunk szervizparkban és gyűjtőkben. Negyvenöt perc alatt teljesítettük a nyolcvan kilométer gyorsaságit, a többi 226 kilométer unalmas etapozás volt, 31 fokban. Én a pörgősebb versenyeket jobban szeretem.”

DSC_6114 (Large)

„Annak viszont örülök, hogy a GTam egyáltalán nem okozott izgalmat, végig hibátlanul működött, és a Scuderia Coppa Amici is jól szerepelt, mindhárom párosunk célba ért és a legeredményesebb csapat voltunk.”

„A következő versenyünk az Alpi Orientali lesz az Eb-n, itthon pedig a Mecsek Ralin indulunk legközelebb.”

079B7163 (Large)

BARANYA KUPA HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):

1. Wirtmann Ferenc–Barna György     Ford Escort MK 2          D3/1.                   44:19,0

2. Mekler László–Mekler-Mikó Edit     Alfa Romeo GT             C3/1.                    46:44,2

3. Lévai Ferenc–Schweighardt Gábor  Opel Kadett Coupé       D3/2.                   48:10,6

4. Gaál József–Gaál Ádám                    Opel Ascona B              D3/3.                   50:55,1

5. Rónay László–Csuri András              Alfa Romeo GTV           D3/4.                   51:25,0

6. Lukács Zsolt–Váradi Alexandra        Skoda 110 L Rally (C1)  C3/2.                    59:54,9

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax