Kis Dróti kivárt, Gyöngyösi a célban

Nem kellett versenyautóval a szülészetre menni és még a nyugdíjból visszahívott féktárcsa is úgy döntött, nem reped tovább, így semmi sem akadályozhatta meg Gyöngyösi Marcellt és Kollár Károlyt, hogy az idén először célba érjenek és a megszerezzék a rali 2 13-as kategóriájának második helyét.

„Kis Dróti kivárt, de ezt így is terveztük“ – nevetett Gyöngyösi. Dróti, a navigátorának, Kollár Károlynak a beceneve, aki a napokban lesz apuka és a csapat fel volt rá készülve, hogy akár verseny közben is a szülőszoba felé vegyék az útjukat.

Bár az Opel Astra új, erősebb motort kapott, tesztelni is tudtak a verseny előtt – ez másodszor fordult elő velük pályafutásuk során –, vagyis minden fényesen alakult, mégis akadt egy pillanat, amikor a verseny feladását fontolgatták.

„Volt egy kis riadalom a harmadik gyorsasági után, mert eltört a vadiúj féktárcsa. Tartalék nem volt nálunk, csak a régi repedezett. Gondolkoztunk is rajta, hogy mi legyen, mert azért egy törött tárcsa nem gyerekjáték.

Megbeszéltük, hogy végig megyünk egy gyorsaságin óvatosan, aztán megnézzük, mennyire repedt tovább. Úgy tűnt, hogy bírni fogja, így a következőn már nyomhattuk.

Az új motortól és a plusz negyven lóerőtől egy kicsit többet vártam, de szerintem még szoknom kell, el kell hinni, hogy át lehet nyomni mindenen. A speren is állítanunk kell, hogy ne akarja folyton kitépni a kormányt a kezemből.

A lényeg viszont, hogy célba értünk. Bejött Baksai Laci dumája, aki jót nevetett rajta, hogy elloptuk. Reméljük, hogy akkor ez most azt jelenti, hogy mi is egy évig célba érünk. És abban is bízok, hogy akár a kategóriában, akár abszolútban tudunk egy kicsit előrelépni, fejlődni.

Amúgy jó verseny volt és elmondani nem tudom, milyen jó átgurulni a célkapu alatt.

A Gyöngyösi—Kollár páros együttműködő partnerei:

Siraprint, Digitalway Hungary, 24H, Valemix Kft., Mobile Cafe, Grancars Kft. Tordasi Élményfalu, Flexorg, Cablework, „Technogen”, Danica cukrászda, SELIX, Jurásek Kft., Kollár és társa Kft,. KFöld-Tech, Hotel Silvanus, CAPLAND, Edike Relax, CELI, Razor Telekom, Smart 19 Zrt, Cardex, Standox, ARD Color, Prime Telekom, Lodzsa Kft., Fishing Time, Meizu, DeMész Bau Kft., Ben-Ád-Tech Bau Kft., FONBAU Kft. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“