Klasszikus pályákra készül az Opel Gaál csapata

A D korcsoport második helyén várja az Országos Historic Ralibajnokság hatodik futamát, a Salgó Kupát, Gaál Ádám és Kalapács Kornél. A gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapatának ezúttal sok dolga nem volt az Opel Ascona B felkészítésében, hiszen a Baranya Kupára beépített új hátsóhíd tökéletesen vizsgázott. Egyedül a navigátor, Kalapács Kornél egészségügyi állapota miatt aggódik a csapat, aki éppen egy kisebb vírusos fertőzésből lábal ki.

2016SZFV008G (Large)

Gaál Ádám: – Még soha sem versenyeztem a Salgó Kupa pályáin, nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hiszen két klasszikus gyorsaságin, Cereden és Kazáron is autózhatunk.

SAE_7389 (Medium)

A felkészülésünk elég szoros volt, a márkakereskedésben nagyon sok a munkánk, ezért a versenyautóval csak apu tudott foglalkozni, esténként én is besegítettem neki. A múlt héten volt Gödöllőn a Belvárosi napok, ahol kiállítottuk az autó, a héten pedig szeretnék vele párat gurulni.

Gaál József, csapatvezető: – Kész vagyunk az autóval, talán ez a legjobb dolog, amit egy csapatvezető elmondhat. A Baranya Kupa óta nagyobb munka nem volt rajta. A hátsó híd újonnan beszerzett kúpkerekét az első versenye után kiszereltük, milliméterről milliméterre átnéztem, emberi számítás szerint nem lehet neki hibája, úgyhogy remélem, ezzel az alkatrésszel többet nem lesz problémánk.

IMG_2295 (Medium)

Kornél még lábadozik egy vírusból, de mondtam a srácoknak, ha nem gyógyul meg, akkor én ülök be Ádám mellé. Szerintem ennél jobb motivációt nem is kaphatott volna a gyógyulásra, remélem, egészségesen lesz ott a versenyen.

Az elvárás most is a szokásos: érjenek célba a fiúk, érezzék jól magukat és a verseny végére jó alaposan izzadjanak le.

IMG_5939 (Medium)

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:

  1. Wirtmann–Barna 46
  2. Gaál–Kalapács 42
  3. Szőnyi–Mácsai 34
  4. Balogh–Groll 34
  5. Balics–Borsfai 25
  6. Rácz–Jankovics 23
  7. Rónay–Csuri 8
  8. Zsótér–Eigel 1

 

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.