Klausz Kristóf

Klausz Kristóf bérautóval, de indul a Dunakanyar Rallyn

A Boldogkő Rallyn elszenvedett baleset után újra kellett építeni Klausz Kristóf és Csányi Botond Skoda Fabia Rally2 evóját. Az autón alapos munkát akart végezni a csapat, nem akartak kapkodni, így a következő versenyen inkább bérautóval indulnak. Közben egy komoly döntést is meg kellett hozniuk, hiszen az osztrák és a magyar bajnokságban is érdekeltek és ezen a hétvégén üti egymást a két sorozat. Klausz Kristóf végül úgy döntött, hogy a magyar bajnokságot részesíti előnyben. De hogy a két futam közben biztosan ne unatkozzon, még az egyetemi szakdolgozatát is le kellett adnia. 

„Nagyon sok dolog történt velünk a Boldogkő Rally óta – mondta Klausz Kristóf. – Nem estünk nagyot, ha ki tudunk jönni, azonnal folytattuk volna a versenyt. Az autó újjáépítésekor az volt az elsődleges szempont, hogy a lehető legjobb munkát végezzük és olyan legyen, mint új korában. A karosszéria a múlt héten készült el, lassan megy a fényezőhöz. Ha mindenki nagyon összekapja magát és éjszakázunk, akkor még talán el is készültünk volna, de nem akartunk kockáztatni és végül úgy döntöttünk, hogy a Topp Carstól bérlünk egy Skoda Fabia Rally2 evót.

Közben meg kellett hoznunk a döntést, hogy a hétvégén az osztrák vagy a magyar bajnokságban indulunk. Mind a kettő nagyon erős, Ausztriában két nagyon komoly ellenfelünk van, itthon egy kicsit több. Mind a két bajnokság mellett rengeteg érv szólt és nagyon nehéz volt dönteni. Végül a szívemre hallgattam, ami azt mondta, hogy itthon bizonyítsunk. 

Annál is inkább, mert a Boldogkő Rally után van még némi adósságunk a magyar bajnokságban. Azt nagyon sajnálom, hogy most nem indul Mads Ostberg, mert ő egy nagyon jó mérce. Amikor sikerült őt egy-két gyorsaságin elkapni, az hatalmas eredmény volt a számomra. Messze vagyunk még tőle, hogy versenyen legyőzzük, de ez rendkívüli módon motivál minket (Csányi) Botival és mindent meg fogunk tenni érte. 

Nem gondolom azonban, hogy könnyebb lenne jó eredményt elérni a magyar mezőnyben csak azért, mert nincs itt Ostberg. A magyar ellenfeleink is nagyon erősek, ugyanolyan komoly csatára számítok a dobogóért, mint amilyen a Salgón vagy a Boldogkő Rallyn volt. 

Szeretnénk azt a lendületet tovább vinni, ami a Boldogkő Rallyn megvolt, egy olyan stabilitással, mint ami az előző versenyeinket jellemezte. 

Az esésnek, úgy érzem, nem maradtak nyomai, sőt, nagyon felszabadult vagyok. A múlt héten adtam le a szakdolgozatomat a Széchenyi István Egyetemen, ami egy önvezető autó fékrendszer adaptációjáról szólt. Maga a védés és az államvizsga a Mecsek Rally után lesz, de a nehezén túl vagyok, úgyhogy már csak egy nagyon jó versenyre vágyok.“

Az Országos Rallybajnokság harmadik futamát, a Dunakanyar Rallyt május 28–29-e között rendezik, Vác központtal. A verseny gyorsasági távja 113 kilométer lesz, ami azt jelenti, hogy egyszeres szorzóval szerepel a bajnokságban. 

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax