Klausz Kristóf

Klausz Kristóf bérautóval, de indul a Dunakanyar Rallyn

A Boldogkő Rallyn elszenvedett baleset után újra kellett építeni Klausz Kristóf és Csányi Botond Skoda Fabia Rally2 evóját. Az autón alapos munkát akart végezni a csapat, nem akartak kapkodni, így a következő versenyen inkább bérautóval indulnak. Közben egy komoly döntést is meg kellett hozniuk, hiszen az osztrák és a magyar bajnokságban is érdekeltek és ezen a hétvégén üti egymást a két sorozat. Klausz Kristóf végül úgy döntött, hogy a magyar bajnokságot részesíti előnyben. De hogy a két futam közben biztosan ne unatkozzon, még az egyetemi szakdolgozatát is le kellett adnia. 

„Nagyon sok dolog történt velünk a Boldogkő Rally óta – mondta Klausz Kristóf. – Nem estünk nagyot, ha ki tudunk jönni, azonnal folytattuk volna a versenyt. Az autó újjáépítésekor az volt az elsődleges szempont, hogy a lehető legjobb munkát végezzük és olyan legyen, mint új korában. A karosszéria a múlt héten készült el, lassan megy a fényezőhöz. Ha mindenki nagyon összekapja magát és éjszakázunk, akkor még talán el is készültünk volna, de nem akartunk kockáztatni és végül úgy döntöttünk, hogy a Topp Carstól bérlünk egy Skoda Fabia Rally2 evót.

Közben meg kellett hoznunk a döntést, hogy a hétvégén az osztrák vagy a magyar bajnokságban indulunk. Mind a kettő nagyon erős, Ausztriában két nagyon komoly ellenfelünk van, itthon egy kicsit több. Mind a két bajnokság mellett rengeteg érv szólt és nagyon nehéz volt dönteni. Végül a szívemre hallgattam, ami azt mondta, hogy itthon bizonyítsunk. 

Annál is inkább, mert a Boldogkő Rally után van még némi adósságunk a magyar bajnokságban. Azt nagyon sajnálom, hogy most nem indul Mads Ostberg, mert ő egy nagyon jó mérce. Amikor sikerült őt egy-két gyorsaságin elkapni, az hatalmas eredmény volt a számomra. Messze vagyunk még tőle, hogy versenyen legyőzzük, de ez rendkívüli módon motivál minket (Csányi) Botival és mindent meg fogunk tenni érte. 

Nem gondolom azonban, hogy könnyebb lenne jó eredményt elérni a magyar mezőnyben csak azért, mert nincs itt Ostberg. A magyar ellenfeleink is nagyon erősek, ugyanolyan komoly csatára számítok a dobogóért, mint amilyen a Salgón vagy a Boldogkő Rallyn volt. 

Szeretnénk azt a lendületet tovább vinni, ami a Boldogkő Rallyn megvolt, egy olyan stabilitással, mint ami az előző versenyeinket jellemezte. 

Az esésnek, úgy érzem, nem maradtak nyomai, sőt, nagyon felszabadult vagyok. A múlt héten adtam le a szakdolgozatomat a Széchenyi István Egyetemen, ami egy önvezető autó fékrendszer adaptációjáról szólt. Maga a védés és az államvizsga a Mecsek Rally után lesz, de a nehezén túl vagyok, úgyhogy már csak egy nagyon jó versenyre vágyok.“

Az Országos Rallybajnokság harmadik futamát, a Dunakanyar Rallyt május 28–29-e között rendezik, Vác központtal. A verseny gyorsasági távja 113 kilométer lesz, ami azt jelenti, hogy egyszeres szorzóval szerepel a bajnokságban. 

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax