Klausz Kristóf

Klausz Kristóf háromszor a top 3-ban

Háromszor autózott az első háromban Klausz Kristóf és Csányi Botond Skoda Fabia Rally2 evóval az Országos Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn. A versenyüket azonban az első gyorsasági szakaszon kapott defekt megpecsételte, a nyolcadik szakaszon pedig elúszott az autó hátulja és a egy villanyoszlopnak valamint egy fának ütköztek. Szerencsére senki sem sérült meg a balesetben, de a versenyt nem tudták folytatni. Ennek ellenére több pozitívummal zárták a hétvégét.

„Kockáztatást ígértem a Boldogkő Rallyra, de sem a defekt, sem pedig az esés nem ennek a következménye“ – mondta Klausz Kristóf. 

„Az első gyorsaságin egész jól tudtunk alkalmazkodni a tapadási viszonyokhoz. Egy tempós részen nagyon kicsit – pár centit – lehúztam az útról, ott volt egy beton szegély vagy valami hasonló, amit nem lehetett látni, az okozta a defektet. Hiba volt, hogy a pályabejárás során ezt nem néztük meg. Most már tudjuk, hogy ott van.“ 

Mivel még sok volt hátra a 18 kilométeres pályából, Klauszék megálltak és két és fél perc alatt kicserélték a kereket. A gyorsasági végére pedig összesen 2 perc 48 másodpercet veszítettek.

„Nem volt kérdés, hogy megállunk. Ha defektet kapsz, abból már jól nem tudsz kijönni. Nem akartam nagyobb kárt csinálni az autóban, ezért álltunk meg. Mivel négy intermédián mentünk ki és két slickünk volt, ha esetleg felszáradna a pálya, slicket kellett feltenni, a kört pedig keresztbe felrakott intermédiával és slickkel fejeztük be. 

A defekttel akkora hátárnyban kerültünk, amit már nem lehetett ledolgozni, gondoltuk jó merészen választunk gumit és a második körre keményeken mentünk ki. Az volt az egészben a legmeglepőbb, hogy az élmezőnyben volt aki lágyon, volt aki közepesen, mi pedig keményen versenyeztünk és a három gumi közül nem nagyon lehetett megmondani, hogy melyik volt a gyorsabb. 

Az utolsó körre is maradtunk a kemények mellett. Elől újak, hátul használtak voltak. A hetedik gyorsaságin rendben lejöttünk, második időt autóztunk. A nyolcadik szakaszon éreztem, hogy csúszkál a hátulja. Aztán olyan szinten úszott el, mintha behúztam volna a kéziféket, miközben az eleje jól tapadt. Valószínűleg hidegebb aszfaltra értünk. 

Nem tudtam megfogni és lesodródtunk az útról. Egy villanyoszlopot találtunk el, aztán nekimentünk egy fának is. A motor, a hajtás és a futómű sértetlen maradt, de a karosszérián jelentős a kár. Eléggé le is estünk, úgyhogy csak a Rescue tudott kihúzni a végén. 

Itthon már elkezdtük az autó felújítását. Négy hetünk van a következő versenyig, aminek elvileg elégnek kell lennie, a nagyobb baj az, hogy nehéz jó szakembert találni. Szeretnénk jól megcsinálni az autót, hogy olyan legyen, mint új korában, mert akkor tudunk csak az első helyért versenyezni vele. 

Két lehetőségünk van, vagy megcsináljuk az autót, vagy bérautóval megyünk a következő versenyen. 

A másik nagy kérdés, hogy május 28–29-én egy időpontban rendezik az osztrák és a magyar bajnokság futamait. Egyelőre nem döntöttük el, melyiken indulunk. 

A defektet és az esést leszámítva jó versenyünk volt. Háromszor autóztunk az első háromban. Nagyon élveztem a csatát a gyorsasági időkért. Mindig elmondom, de most is bebizonyosodott, hogy iszonyú erős a magyar bajnokság, nagyon jó versenyzők indulnak. Sokat tanultunk és én úgy érzem, hogy gyorsultunk is. Annyira motivált vagyok, hogy ha tehetném, máris autóba ülnék.“ 

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program