Klausz Kristóf

Klausz Kristóf: Túlfeszítettük

Az elmúlt két versenyen nagy nyomást helyezett magára Klausz Kristóf és Csányi Botond, akik a Mecsek Rallyn új célt tűztek ki maguk elé: egyszerűen jóízűt akarnak autózni és minden nyomástól megszabadulni. Annál is inkább, mert Kristóf a pécsi futam utáni héten államvizsgázik a győri Széchényi István Egyetemen, és egy jól sikerült verseny akár az egész szezonjukat is sínre teheti. 

Jó hír, hogy elkészült a Boldogkő Rallyn összetört autójuk. A Skoda Fabia Rally2 evo szebb állapotban van, mint valaha. Sőt, a hétvégén nem csak az Országos Rallybajnokságban, de a Mitropa Kupában is gyűjthetnek pontot, amivel akár vissza is vehetik a vezetést a bajnokságban. 

„Elég kemény heteken vagyunk túl – mondta Klausz Kristóf. – Az autó újjáépítése is sok energiát vett el, közben leadtam a szakdolgozatomat, és az államvizsgára is kellett készülnöm, de talán a legnagyobb terhet mi raktuk saját magunkra. 

A tavalyi szezonunk vége nagyon jól sikerült. Azt gondoltuk, hogy közelebb kerültünk egy magyar bajnoki futamgyőzelemhez, mint valaha voltunk, és ha még egy picit hozzá tudunk tenni, akkor akár meg is lehet az első hely. Azonban most úgy érezzük (Csányi) Botival, hogy ennek az eléréséhez túl nagy nyomást helyeztünk magunkra. 

A Boldogkő Rallyn az esésünkre azt mondom, hogy benne van a pakliban, addig egész jó időket autóztunk, és még a kiesés ellenére is minden jól működött. A Dunakanyar Rallyn nagy lendülettel tértünk vissza, nagyon akartunk bizonyítani, de már az első féktávon hibáztam, és utána bármit is csináltunk, semmi sem jött be. Ez a verseny volt pályafutásom egyik mélypontja. 

Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

A Mecsek Rallyt nagyon szeretjük, ismerjük is a pályákat, de most nem akarjuk elkövetni azt a hibát, hogy nagy terhet rakunk magunkra. Nem számoljuk sem a másodperceket, sem a pontokat. Szeretnénk egy kicsit levegőt venni, elengedni minden nyomást és pusztán a versenyzés élvezetéért menni. Ha ezt sikerül megvalósítani, akkor az eredmények is jönnek. Az sem baj, ha egy versenyt be kell áldoznunk, ha utána olyan formában leszünk, mint amilyben tavaly év végén voltunk.“

Jó hír, hogy elkészült a csapat Skoda Fabia Rally2 evója, amelyet még a Boldogkő Rallyn törtek össze egy árokba esés során, így a Mecsek Rallyn már újra saját autóval indulhatnak. 

„Kicsit sokáig tartott a karosszéria munka, de megérte, nagyon szép lett az autó. A fényezéssel kellett egy kicsit sietnünk, az nem lett olyan tökéletes, de az év végén úgyis kap egy teljes fényezést. A lényeg a karosszéria volt, ami most olyan, mintha új lenne. Az biztos, hogy az autón nem fog múlni semmi.“

A Klausz–Csányi kettős idén több bajnokságban is érdekelt. Az Országos Rallybajnokságban két kiesés után 20 ponttal a 10. helyen állnak. Az osztrák bajnokság eddigi négy futamából kétszer álltak rajthoz, és 36 ponttal az ötödik helyen állnak, mindössze 12 pontra az első helyezettől. 

A Mitropa Kupában szintén négy futamot rendeztek eddig, ebből kettőn indultak, 134 pontot gyűjtöttek, amivel Kristóf a sofőrök bajnokságában a negyedik, Botond a navigátorokéban a második. Az első helyhez képest mindössze 29 pont a lemaradásuk, amit akár a Mecsek Rallyn is behozhatnak, amely a Mitropa Kupa magyarországi futama. 

„Alapvetően a magyar és az osztrák bajnokságot céloztuk meg idén, de aztán másképp alakultak a dolgok. Az osztrák bajnokságban nagyon jó esélyünk lenne a második helyre, de megmondom őszintén, a két magyarországi nullázás után sokkal inkább itthon szeretnék bizonyítani. A bajnokság már elúszott, de egy jó eredménnyel még adósok vagyunk. 

A Mitropa Kupa nem hangzik rosszul. Nem csak a bajnoki cím motiválna, de jó versenyek következnek, ahol külföldön, erős helyi mezőnyben lehetne versenyezni. Mindig akkor fejlődtünk a legtöbbet, amikor ilyen versenyeken mentünk. 

De egyelőre nem ígérek semmit. A Mecsek Rallyn szeretnénk egy nagyon jót autózni, utána pár napot még az államvizsgámmal foglalkozom, hiszen az is fontos dolog lesz az életemben, aztán kitaláljuk a folytatást.

Remélem, a Mecsek Rallyn a szurkolóknak sem fogunk csalódást okozni.“

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program