Klausz Kristóf

Klausz nyerni szeretne, de ehhez kockáztatni kell

Változatlanul a győzelem a célja Klausz Kristófnak és Csányi Botondnak, akiknek a Boldogkő Rally idén már a negyedik versenye lesz. A cél eléréséhez azonban még sokat kell fejlődniük, amiben egy újabb állomás lehet a hétvégi ORB-futam. 

Az osztrák és a magyar bajnokságban is szeretne idén bizonyítani Klausz Kristóf és Csányi Botond. Az ORB-ben egy futam után az ötödik helyen állnak, az osztrák bajnokságban Klausz a második, míg Csányi a navigátorok pontversenyét vezeti. Mintegy bónuszként pedig a Mitorpa Kupában is az élen állnak két verseny után. 

„Merész célt tűztünk ki az idei évre, szeretnénk felnőni a feladathoz, hogy az abszolút győzelemért szállhassunk harcba“ – mondta Klausz Kristóf, akinek már több dobogós helyezése is van az Országos Rallybajnokságban, tavaly pedig a Waldviertel Rallyn megszerezte pályafutása első osztrák abszolút győzelmét. 

„Eddig mindig ésszel és beosztással közelítettük meg a versenyeket, ami egyébként kifizetődött, hiszen rengeteget tanultunk, mostmár viszont éhesek vagyunk a győzelemre. Azt nem mondom, hogy ez egyik pillanatról a másikra fog megvalósulni, keményen meg kell dolgozni érte, de úgy érzem, hogy mostmár, ha kell, akár az ésszerűség határain belül kockáztathatunk is. 

Nagyon erős a magyar mezőny és mivel rövidek a távok, az első pillanattól fogva kőkeményen nyomni kell. A Salgón az első körre elgumiztuk magunkat, ilyesmi nem fér bele, ha a győzelemért akarsz harcolni. Négy különböző márka versenyez a magyar bajnokság élmezőnyében, de az látszik, hogy senki sincs műszaki fölénybe, csak a versenyzőkön múlik, milyen eredményt érnek el. Pont ettől izgalmasak a versenyek. 

A Boldogkő Rallyn ebbe az irányba még nem mentünk a pályákon, ez újdonság lesz számunkra. A mostani célunk az első öt, ebből már nem nagyon engednék, bár az is látszik, hogy egy magyar bajnoki futamon már ezt is igen komoly rang elérni. 

Nagyon szoros csatára számítok és remélem, hogy megint egy kicsit közelebb tudunk kerülni az első helyhez akár egy-egy szakaszon, akár a végeredményben.“

Klausz számra segítség lehet, hogy a Salgón elért negyedik helye mellett az idén van az osztrák bajnokságban a Rebenland Rallyról egy második helye, a Lavanttal Rallyról pedig egy harmadik. 

„Szerencsénk van (Csányi) Botonddal, mert két olyan bajnokságban versenyezhetünk, ahol nagyon erős a mezőny eleje. Magyarországon az első hét szinte teljesen együtt van. Ausztriában két komoly ellenfelünk van, Simon Wagner és Hermann Neubauer. Gyors és tapasztalt pilóták, őket nagyon nehéz lesz az idén bárkinek is megverni. Ellenük sem lehet lazsálni egyetlen másodpercig sem.“

Bár Klauszék vezetik a Mitropa Kupát, sőt, a CEZ-ben is jól állnak – amelynek a Salgó után a Boldogkő Rally lesz a második magyar futama – nem akarják elaprózni magukat. 

„Két bajnokságra szeretnénk koncentrálni: a magyarra és az osztrák, egész egyszerűen azért, mert itt nagyon erős ellenfelek ellen versenyezhetünk. A két naptár egyszer üti egymást, májusban Dunakanyar és a Hartbergerland Rallyt rendezik egy időben, úgyhogy a Boldogkő Rally után meg kell hoznunk a döntést, hogy melyiken állunk rajthoz. Nem lesz könnyű feladat.

Az viszont biztos, hogy a Boldogkő Rallyn nagyon szoros verseny lesz, remélem a szurkolók is élvezni fogják.“

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax