Komoly a tét a Mecsek Rallyn

Hét hét szünet után folytatódik az Országos Rallybajnokság a sorozat utolsó előtti állomásával, a Mecsek Rallyval.

A Clone Rally Team két párossal áll rajthoz a versenyen, az Országos Rally Challenge-et vezető Dudás Gergő és Szabó Krisztiánnal, valamint a Production Car Kupában bizonyítani akaró Dián Attilával és Papp Györggyel.

Dudás célja egyértelműen a bajnoki első hely megtartása és a győzelem, míg Dián egy diadalmas célba érkezéssel szeretné feledtetni eddigi rossz mérelegét a Mecseken, ahol két rajthoz állás során kétszer borult fel.

Ózd után a Mecsek Rallyn is folytatódhat a parázs harc az ORC első helyéért, amelyre most is hat páros pályázhat közel azonos eséllyel.

Dudás Gergő és Szabó Krisztián természetesen reménykednek benne, hogy ezúttal ők szerzik meg az első helyet a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel és a Miskolc Rally után idei második győzelmüket aratják.

De nem csak a verseny, a bajnokság is ultra szoros az ORC-ben, amit Dudás vezet 111 ponttal. Az első négy 21, de még az első hat is 38 ponton belül van. Mivel pedig egy versenyen összesen 40 pont szerezhető, bármi megtörténhet.

„Szerintem a bajnokság két legnehezebb versenye áll előttünk, a Mecsek és a Nyíregyháza Rallyn – mondta Dudás Gergő. – Ózdon látható volt, hogy a ORC-ben az első hat nagyon nyomja és hogy mindenki a maximumot hozta ki magából. Ennél jobban egyszerűen nem lehet feszíteni a húrokat.

A Mecsek Rallyn hidegebbek, csúszósabbak lesznek a pályák, ami miatt elég kemény két nap vár ránk. Most is mind a hatan esélyesek vagyunk a győzelemre és szerintem mindenki úgy fogja nyomni, ahogyan csak tudja.

A bajnokságban annyira kicsi a pontkülönbség, hogy nem érdemes taktikázni, aki bajnok akar lenni, annak a végső helyezésért és a bónuszpontokért is nyomnia kell.

Ráadásul ilyen mezőnyben ki ne akarná megmutatni, ki ne akarna nyerni?

Nagyon jó versenyt várok!“

Hosszú volt a szünet az Ózd és a Mecsek Rally között, amit Dián Attila és Papp György is éreztek, ráadásul a Mecsek Rallyn komoly küldetésük van, hiszen Dián eddig kétszer indult rajta és mind a kétszer felborult. Most azonban csak a céldobogó lebeg a szeme előtt.

„Már nagyon hiányzott a versenyzés, alig várom, hogy csütörtök este elrajtolhassunk – mondta Dián Attila. – A Mecsek Rally nekem eddig egy kicsit mumus volt, kétszer indultam rajta, mind a kétszer felborultam, úgyhogy az idei mottónk az óvatosság és a pontosság lesz.

A pályák nagyon vegyesek, vannak széles és szűk szakaszok, ahol ha hibázol, azonnal komoly következményei vannak. Az erdészeti utak nagyon rossz minőségűek, ott különösen kell ügyelni, hogy ne kapj defektet.

Nagyon szeretnék valamennyi pályán végigmenni és aztán megnézni, hogy milyen is a célkapu a Mecsek Rallyn.

Most is szurkolok majd (Dudás) Gergőnek. A mi időinket nem is nagyon szoktam nézni, Papp Gyuritól is mindig azt kérdezem etapon, hogy na, Gergőékkel mi van. Jó versenyük lesz nekik is ORC-ben.“

ORC állása a Mecsek Rally előtt

1. Dudás Gergő 111, 2. Matics Mihály 99, 3. Maricsek Miklós 96, 4. Rongits Attila 90, 5. Hevesi István 86, 6. Gyarmati Ariel 73

ORB Production Cup állása a Mecsek Rally előtt

1. Tóth Tibor 53, 2. Bacsa Tamás 48, 3. Kurtos Róbert 41, 4. Perge György 38, 5. Barna Tibor 30, 6. Dián Attila 13

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“