Komoly a tét a Mecsek Rallyn

Hét hét szünet után folytatódik az Országos Rallybajnokság a sorozat utolsó előtti állomásával, a Mecsek Rallyval.

A Clone Rally Team két párossal áll rajthoz a versenyen, az Országos Rally Challenge-et vezető Dudás Gergő és Szabó Krisztiánnal, valamint a Production Car Kupában bizonyítani akaró Dián Attilával és Papp Györggyel.

Dudás célja egyértelműen a bajnoki első hely megtartása és a győzelem, míg Dián egy diadalmas célba érkezéssel szeretné feledtetni eddigi rossz mérelegét a Mecseken, ahol két rajthoz állás során kétszer borult fel.

Ózd után a Mecsek Rallyn is folytatódhat a parázs harc az ORC első helyéért, amelyre most is hat páros pályázhat közel azonos eséllyel.

Dudás Gergő és Szabó Krisztián természetesen reménykednek benne, hogy ezúttal ők szerzik meg az első helyet a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel és a Miskolc Rally után idei második győzelmüket aratják.

De nem csak a verseny, a bajnokság is ultra szoros az ORC-ben, amit Dudás vezet 111 ponttal. Az első négy 21, de még az első hat is 38 ponton belül van. Mivel pedig egy versenyen összesen 40 pont szerezhető, bármi megtörténhet.

„Szerintem a bajnokság két legnehezebb versenye áll előttünk, a Mecsek és a Nyíregyháza Rallyn – mondta Dudás Gergő. – Ózdon látható volt, hogy a ORC-ben az első hat nagyon nyomja és hogy mindenki a maximumot hozta ki magából. Ennél jobban egyszerűen nem lehet feszíteni a húrokat.

A Mecsek Rallyn hidegebbek, csúszósabbak lesznek a pályák, ami miatt elég kemény két nap vár ránk. Most is mind a hatan esélyesek vagyunk a győzelemre és szerintem mindenki úgy fogja nyomni, ahogyan csak tudja.

A bajnokságban annyira kicsi a pontkülönbség, hogy nem érdemes taktikázni, aki bajnok akar lenni, annak a végső helyezésért és a bónuszpontokért is nyomnia kell.

Ráadásul ilyen mezőnyben ki ne akarná megmutatni, ki ne akarna nyerni?

Nagyon jó versenyt várok!“

Hosszú volt a szünet az Ózd és a Mecsek Rally között, amit Dián Attila és Papp György is éreztek, ráadásul a Mecsek Rallyn komoly küldetésük van, hiszen Dián eddig kétszer indult rajta és mind a kétszer felborult. Most azonban csak a céldobogó lebeg a szeme előtt.

„Már nagyon hiányzott a versenyzés, alig várom, hogy csütörtök este elrajtolhassunk – mondta Dián Attila. – A Mecsek Rally nekem eddig egy kicsit mumus volt, kétszer indultam rajta, mind a kétszer felborultam, úgyhogy az idei mottónk az óvatosság és a pontosság lesz.

A pályák nagyon vegyesek, vannak széles és szűk szakaszok, ahol ha hibázol, azonnal komoly következményei vannak. Az erdészeti utak nagyon rossz minőségűek, ott különösen kell ügyelni, hogy ne kapj defektet.

Nagyon szeretnék valamennyi pályán végigmenni és aztán megnézni, hogy milyen is a célkapu a Mecsek Rallyn.

Most is szurkolok majd (Dudás) Gergőnek. A mi időinket nem is nagyon szoktam nézni, Papp Gyuritól is mindig azt kérdezem etapon, hogy na, Gergőékkel mi van. Jó versenyük lesz nekik is ORC-ben.“

ORC állása a Mecsek Rally előtt

1. Dudás Gergő 111, 2. Matics Mihály 99, 3. Maricsek Miklós 96, 4. Rongits Attila 90, 5. Hevesi István 86, 6. Gyarmati Ariel 73

ORB Production Cup állása a Mecsek Rally előtt

1. Tóth Tibor 53, 2. Bacsa Tamás 48, 3. Kurtos Róbert 41, 4. Perge György 38, 5. Barna Tibor 30, 6. Dián Attila 13

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program