Komoly a tét a Mecsek Rallyn

Hét hét szünet után folytatódik az Országos Rallybajnokság a sorozat utolsó előtti állomásával, a Mecsek Rallyval.

A Clone Rally Team két párossal áll rajthoz a versenyen, az Országos Rally Challenge-et vezető Dudás Gergő és Szabó Krisztiánnal, valamint a Production Car Kupában bizonyítani akaró Dián Attilával és Papp Györggyel.

Dudás célja egyértelműen a bajnoki első hely megtartása és a győzelem, míg Dián egy diadalmas célba érkezéssel szeretné feledtetni eddigi rossz mérelegét a Mecseken, ahol két rajthoz állás során kétszer borult fel.

Ózd után a Mecsek Rallyn is folytatódhat a parázs harc az ORC első helyéért, amelyre most is hat páros pályázhat közel azonos eséllyel.

Dudás Gergő és Szabó Krisztián természetesen reménykednek benne, hogy ezúttal ők szerzik meg az első helyet a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel és a Miskolc Rally után idei második győzelmüket aratják.

De nem csak a verseny, a bajnokság is ultra szoros az ORC-ben, amit Dudás vezet 111 ponttal. Az első négy 21, de még az első hat is 38 ponton belül van. Mivel pedig egy versenyen összesen 40 pont szerezhető, bármi megtörténhet.

„Szerintem a bajnokság két legnehezebb versenye áll előttünk, a Mecsek és a Nyíregyháza Rallyn – mondta Dudás Gergő. – Ózdon látható volt, hogy a ORC-ben az első hat nagyon nyomja és hogy mindenki a maximumot hozta ki magából. Ennél jobban egyszerűen nem lehet feszíteni a húrokat.

A Mecsek Rallyn hidegebbek, csúszósabbak lesznek a pályák, ami miatt elég kemény két nap vár ránk. Most is mind a hatan esélyesek vagyunk a győzelemre és szerintem mindenki úgy fogja nyomni, ahogyan csak tudja.

A bajnokságban annyira kicsi a pontkülönbség, hogy nem érdemes taktikázni, aki bajnok akar lenni, annak a végső helyezésért és a bónuszpontokért is nyomnia kell.

Ráadásul ilyen mezőnyben ki ne akarná megmutatni, ki ne akarna nyerni?

Nagyon jó versenyt várok!“

Hosszú volt a szünet az Ózd és a Mecsek Rally között, amit Dián Attila és Papp György is éreztek, ráadásul a Mecsek Rallyn komoly küldetésük van, hiszen Dián eddig kétszer indult rajta és mind a kétszer felborult. Most azonban csak a céldobogó lebeg a szeme előtt.

„Már nagyon hiányzott a versenyzés, alig várom, hogy csütörtök este elrajtolhassunk – mondta Dián Attila. – A Mecsek Rally nekem eddig egy kicsit mumus volt, kétszer indultam rajta, mind a kétszer felborultam, úgyhogy az idei mottónk az óvatosság és a pontosság lesz.

A pályák nagyon vegyesek, vannak széles és szűk szakaszok, ahol ha hibázol, azonnal komoly következményei vannak. Az erdészeti utak nagyon rossz minőségűek, ott különösen kell ügyelni, hogy ne kapj defektet.

Nagyon szeretnék valamennyi pályán végigmenni és aztán megnézni, hogy milyen is a célkapu a Mecsek Rallyn.

Most is szurkolok majd (Dudás) Gergőnek. A mi időinket nem is nagyon szoktam nézni, Papp Gyuritól is mindig azt kérdezem etapon, hogy na, Gergőékkel mi van. Jó versenyük lesz nekik is ORC-ben.“

ORC állása a Mecsek Rally előtt

1. Dudás Gergő 111, 2. Matics Mihály 99, 3. Maricsek Miklós 96, 4. Rongits Attila 90, 5. Hevesi István 86, 6. Gyarmati Ariel 73

ORB Production Cup állása a Mecsek Rally előtt

1. Tóth Tibor 53, 2. Bacsa Tamás 48, 3. Kurtos Róbert 41, 4. Perge György 38, 5. Barna Tibor 30, 6. Dián Attila 13

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.