Komoly ellenfelek várnak Wirtmannra a Velenje Rallyn

Három elmaradt verseny és több módosítás után, a hétvégén végre elkezdődhet a Mitropa Kupa idei szezonja, a szlovéniai Velenje Rallyval. Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti már tavaly is tervezték a Mitropa Kupát – amelyen annak idején Wirtmann még Zsigulival indult a nyolcvanas években – ám akkor a COVID-helyzet miatti korlátozások ezt meghiusították. Most is komoly protokollt kell teljesíteni, de a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott csapat ott lehet a versenyen, sőt külön engedéllyel az Ózd–Eger Rallyn nélkülözött fontos csapattaggal is kiegészülnek. 

„Tavaly nagyon készültünk a Mitropa Kupára, de a COVID keresztülhúzta a számításainkat – mondta Wirtmann. – Idén azonban újra megpróbáljuk. A Velenje Rallyn nyolc éve indultunk, úgyhogy ismerős lesz. A szlovén pályák sokkal technikásabbak, mint a magyarok, egyenes szakasz nem nagyon van rajtuk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II

Nagyon versenyzőbarát az időbeosztás, pénteken lehet felvenni az itinert, aznap letréningezheted a két pályát, szombaton pedig hat gyorsaságit rendeznek. 113 km a teljes táv, amiből 77 a gyorsasági. 

Nagyon komoly COVID protokoll van. Mindenkit tesztelnek, egy csapathoz csak négy szerelő tartozhat. Mi öten vagyunk, ezért kértünk külön engedélyt a szakácsunkra, Bodony Bélára, amit meg is kaptunk, így ott lehet velünk a versenyen. Az Ózd–Eger Rallyra nem tudott eljönni velünk, és nagyon éreztük a hiányát, de most ilyen problémánk nem lesz. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II

A mezőny jónak ígérkezik, velünk együtt négy Escort lesz, de van Sierra, Opel Ascona, Lancia Delta és Balogh Sanyi révén egy Fiat 131 Abarth is. Jó erős versenyre számítok. 

A Mitropa Kupa következő futama a Mecsek Rally lesz, utána megnézzük, hogy állunk, és döntünk a folytatásról.”  

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II
WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II
Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax