Csomós Mixi

Köszönjük Hankook, köszönjük RTH Versenyabroncs Kft!

Csomós Mixi és Nagy Attila pályafutásának egyik legizgalmasabb szakasza zárult le azzal, hogy elválnak útjaik a Hankook versenygumiktól és a magyarországi forgalmazójától, az RTH Versenyabroncs Kft-től. A közös munka óriási fejlődést eredményezett a fiatal páros számára, hiszen a Hankook segítségével vágtak bele a 2022-es rally Európa-bajnokságba. 

„Hatalmas köszönettel tartozunk a Hankooknak és az RTH Versenyabroncs Kft-nek. – mondta Szabó Krisztián csapatvezető. – Mixi és Ati tavaly az ő segítségükkel állhatott rajthoz hat Európa-bajnoki futamon, részt vehettek a versenyabroncsok fejlesztési tesztjein és nyugodtan állíthatom, hogy az együttműködésünk sokkal több volt egy szponzori kapcsolatnál. 

Az együttműködés véleményem szerint mindkét fél számára sikeresnek tekinthető, hiszen a részeredményeinknek köszönhetően sikeresen mutattuk be a márkát az Európa-bajnokság résztvevői számára, ugyanakkor a márkával kötött együttműködés sikeresen vezetett be minket a rally Európa-bajnokság világába. Olyan utat tapostunk ki együtt, amely a különválásunk után is egy stabil ösvény lesz mindkettőnk számára. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Idén is boldogan folytattuk volna a közös munkát. Bár folyamatosan egyeztet a Hankook és az FIA rally Európa-bajnokság promótere – az már biztos, hogy az ERC Junior bajnokság hivatalos gumi beszállítója a Hankook lesz –, a márka képviselője egyelőre nem tudott arról biztosítani bennünket, hogy az ő abroncsaikkal is Eb-pontokat szerezhetünk Rally2-es autóval. Ezért kellett meghozzuk ezt a döntést.”

Óriási és kihagyhatatlan lehetőség

„Hálásan köszönjük, hogy 2021. év végén ismét egymásra találtunk, köszönjük a közös munkát, a támogatást és a Hankook belénk fektetett bizalmát, ami nélkül meg sem fogalmazódhatott volna az Eb-futamokon való részvétel lehetősége – mondta Csomós Mixi. – Még most is nehezen hiszem el, hogy ilyen közegben, ilyen pályákon és ilyen mezőnyben versenyeztünk, mondhatni gyári támogatással a hátunk mögött. 

Óriási és kihagyhatatlan lehetőséget biztosítottak számunkra, amely Magyarországon példanélküli. A versenyek mellett rengeteget tesztelhettünk, ami nagyban hozzájárult a gumi kiismeréséhez és többször még a fejlesztésében is részt tudtunk venni. Kiváló mérnökökkel és szakemberekkel dolgozhattunk együtt, amire különösen büszke vagyok. 

Fotó: Csomós Mixi

Versenyeink során legtöbbször bizonyítani tudtuk, hogy a rally versenyabroncsok legjobbjai között ott vannak a Hankook termékei is, hiszen a hazai pályák mellett ismeretlen országokban tudtunk versenyképesek lenni és ez felemelő érzés. Az R5-ös pályafutásom és az Eb tapasztalatom alapjait a Hankook fektette le, ezt soha nem fogom elfelejteni nekik!” 

Szenzációs volt együtt dolgozni

„A Hankookkal együtt dolgozni minden nehézségével együtt is szenzációs volt – mondta Nagy Attila. – Ők biztosították a lehetőséget, hogy – bár bajnoki pontok és értékelés nélkül – részt vehessünk az FIA rally Európa-bajnokságon. Csak hálával tudok gondolni az RTH Versenyabroncs Kft tulajdonosaira, Kismarty-Lechner Gáborra és Eiles Tiborra, valamint a dolgozóikra. 

Fotó: Csomós Mixi

Szintén nagyon hálás vagyok a Hankook gyárnak és a mérnökeinek, külön kiemelve John Archer-t, aki minden versenyünkön jelen volt és segítette a munkánkat. 

Nem csak az Eb-szereplést köszönhetjük a márkának, de részt vettünk abroncs fejlesztési teszteken is, ahol európai és koreai mérnökökkel együtt dolgozva tökéletesíthettük a versenygumikat. Életre szóló élmény volt ezt is megtapasztalni. Köszönünk mindent!“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa akkumulátorral tolta le a VFTS-t

Óriási versenyben volt Zsiros Imre és Mészáros Sándor a Mecsek Rallyn, ahol nem volt kisebb a tét, mint historic HE5 kategóriájának második helye. Az utolsó gyorsaságin azonban elromlott a Lada VFTS generátora, így Zsírpapa akkumulátorból tolta le. A második hely ugyan nem lett meg, a harmadik viszont igen! 

„Figyelj ide, ez egy jó verseny volt! – szögezte le Zsírpapa mindjárt az elején. – Jó volt a rendezés, jók voltak a pályák, jó volt a hangulat, minden nagyon jó volt. Csak azt sajnálom, hogy Wirtmann a rajtdobogó után kiállt. Mondtam is neki, hogy biztos megijedt, hogy most szétcsapom a száját. Mondjuk, ez volt a terv, de látod meg is ijedt tőle. 

Az volt a szerencse, hogy egy szálláson laktunk és legalább a verseny előtt meg a két nap között jókat bandáztunk velük. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Nálunk minden rendben volt, még ezt a marha nagy meleget is jól bírtuk Meszessel, pedig a VFTS is termeli a meleget, csak egy vaslemez van a motor és köztünk, úgyhogy nem kellett aggódnunk, hogy lefagy a szélvédő. 

Viszont nagyon komolyan mentünk. Ezzel a Benjivel (Schwalm Benjamin) meg a Plesz Márkkal nem bírok. Mind a kettő nagyon gyors, ráadásul fiatalok is. De Kelemen Csabinak mondtam, hogy Miskolcon megvert, úgyis pécsi, majd itthon jól kikap. Így is volt, adtam neki kettőt, adott egyet, adtam kettőt, megint adott egyet. 

Az utolsó gyors előtt már fényévekkel – 0,5 másodperccel – vezettünk előtte, amikor tönkre mente a generátorunk. Öt kilométerrel a rajt előtt bedobtunk egy új akkumulátort az Öreglányba, azzal toltam le. Egy baj van ilyenkor, hogy ha nem kap töltést, akkor hatezer fölé nem megy, így végül nem tudtam megverni Kelemen Csabit, de nem baj, majd jövőre, jobb ha már most készül rá. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Várjál, gyorsan elmondom a szponzorokat, köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek, hogy támogatnak. 

És képzeld el, nem csak kategóriában lettünk harmadikok, hanem abszolútban is ötödikek, 30 célba érkezőből. Azért az nem rossz. Mondjuk sokan kiestek az élmezőnyből. 

Köszönöm mindenkinek a versenyt, Markó Tibi rendezőnek különösen, a versenyzőtársaknak, mert nem hiszed el, milyen jó volt a hangulat, legszívesebben mentem volna még egy napot, nagyon jól éreztük magunkat. Köszönöm a szurkolóknak, a csapatomnak, Hosszú Tibinek, Zsoltinak és Lipinek, anyának, meg mindenkinek, aki ott volt. Ettől volt jó a verseny. 

Nem tudom, hogy most mi van ezzel a Fehérvár Rallyval, de mondtam Wirtmann-nak, hogy kapja össze magát, mert nagyon elhúztam a bajnokságban, bár nem tudom, hány pontom van, de biztosan több mint neki. 

Ha lesz Fehérvár, ott találkozunk, ha nem, akkor meg a következő rallyn. Addig vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak!“