Kovács a legjobb magyar a Eurochallengen

Igen erős, 30 fős Max Senior mezőnyben a 11. helyet szerezte meg Kovács Zsombor, Castellettóban, a Rotax Eurochallenge negyedik, egyben befejező állomásán. Ezzel az MHH Kart Team versenyzője, a legjobb magyarként a bajnokság tizedik helyén végzett.

„Különleges verseny volt számomra, mert egy új váz márkát próbáltunk ki és a pályát sem ismertem – mondta Kovács Zsombor. – Ennek ellenére az edzésen az élmezőnyben voltam. Az időmérőn az addigi leggyorsabb versenyző mögött próbáltam szélárnyékot fogni, de neki sem jött össze az a kör, így végül a 12. időt futottam, amiből egy versenyző kizárása utána 11. lett.

Mind a három előfutamot erről a helyről kezdtem. Az első sikerült a legjobban, itt az ötödik helyre jöttem fel. A másodikban hetedik lettem, de miután az első spoilerem beesett – ami ütközést jelent –,öt másodperc büntetést kaptam, így végül 18. lettem. Erről az ütközésről nem tehettem, a rajtnál beletoltak az előttem lévőbe, de a szabály, az szabály. A harmadik selejtezőben nyolcadik lettem, itt viszont az én hibámból ütköztem és soroltak vissza a 12. helyre.

Az elődöntőben a tizedik helyről rajtoltam, az ötödikig tudtam előrejönni, de a tempónk nem volt elég, így végül nyolcadiknak futottam be. A döntőben az első három hely volt a célunk, de csak a hetedikre tudtam feljönni. Itt is kaptam egy öt másodperces büntetést, ez is az én hibám volt, így végül a 11. helyet szereztem meg.

Összességében elégedett vagyok a hétvégével. Erős volt a mezőny, az időmérőn nem volt szerencsénk, ami végig kísért a verseny többi részén is. Ahhoz képest viszont, hogy új vázzal versenyeztem, sikerült helyt állni. A következő futamunk még jobb lesz.”

EREDMÉNYEK

Kovács Zsombor, Max Senior:

  • Résztvevők: 30
  • Döntő: 11.
  • Elődöntő: 8.
  • Előfutamok összesítve: 10
  • Előfutam 3: 12.
  • Előfutam 2: 18.
  • Előfutam 1: 5.
  • Időmérő: 11.

Rotax Eurochallenge végeredménye:

  1. Brown-Nutley Jordan 260
  2. Warge Felix 245
  3. Roovers Noah 238
  4. Kindervater Robert 237
  5. Machacek Daniel 224
  6. Andersson Hugo 215
  7. Moulin Baptist 213
  8. Andersen Charlie 209
  9. Bergmeier Tamino 207
  10. Kovács Zsombor 205

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax