Kovács Zsombor csatlakozott az MHH Kart Teamhez

Sikeresen mutatkozott be Kovács Zsombor az MHH Kart Teamben, és egy eseményekben bővelkedő hétvégén a harmadik helyet szerezte meg Max Seniorban. Krózser Menyhért egy ütközés után az utolsó helyről rajtolva a MicroMax szuperdöntőjében második lett, a hétvégi összeredménye alapján pedig a nyolcadik helyen végzett.

Kecskeméten rendezték a Gokart Országos Bajnokság ötödik és a CEE harmadik futamát. Bár egy héttel korábban az MHH Kart Team szintén ezen a pályán vett rész az ob. negyedik futamán, nagy változás történt a csapat életében: Krózser Menyhérthez és a futamot sérülés miatt kihagyó Fodor Gézához csatlakozott a mezőny egyik legtehetségesebb versenyzője, a 14 éves Kovács Zsombor.

„Régóta figyeltük Zsombort, akit nagyon ígéretes versenyzőnek tartunk – mondta Fodor Géza, az MHH Kart Team egyik alapítója és csapatvezetője. – Nagyon örülök neki, hogy csatlakozott a csapatunkhoz. Nem csak támogatást szeretnénk neki nyújtani, de mindazt a tapasztalatot, amit az elmúlt évtizedekben a gokart- és autósportban szereztünk a fejlődésére fordítani. Biztos vagyok benne, hogy komoly sikerek állnak előtte és remélem, hogy ebben mi is segíteni tudjuk őt.”

Az új csapattag érkezésének ünneplésére azonban nem sok idő volt, hiszen komoly feladat állt a versenyzők előtt. Az időmérőt mind a ketten megnyerték, azonban Krózser Menyhért már az elődöntőben bajba került.

„Nem rajtolt a legjobban Menya és az első kanyarban belekeveredett egy balesetbe, ami miatt a 13. helyre esett vissza, majd összeakadt egy társával és kiesett – mondta Krózser Menyhért Senior, csapatvezető. – A döntőben az utolsó helyről rajtol, ahonnan a hetedikre jött fel, a szuperdöntőben pedig a másodikra, így összességében a hétvég nyolcadik helyét szerezte meg. A versenyzését nagyon jóra értékelem, sokkal jobbra, mint amit az eredmény mutat. A baleset és a kiesés sem törte meg, nagyon gyorsan felállt belőle, szerintem ezen a hétvégén is sokat tanult.”

Kovács Zsombor szintén megnyerte az időmérőt a Max Seniorban, de az elődöntő rajtjánál ő is ütközésbe keveredett.

„Az időmérőt esős körülmények között nyertem – mondta Zsombor. – Az elődöntőben, már száraz pályán, a rajtnál meglöktek és visszaestem a harmadik helyre. Később megint összeakadtam ugyanezzel a versenyzővel, de sikerült megmentenem a harmadik helyet. A döntőben a harmadikról a másodikra jöttem fel, de az előttem célba érőt megbüntették, így első lettem. A szuperdöntőre állítottunk a gokarton, ami jó ötletnek tűnt, de végül nem jött be és csak nyolcadik lettem. Ezzel a hétvége harmadik helyét szereztem meg, de mindkét bajnoki ellenfelem mögöttem végzett, így a bajnokságban tovább növeltem az előnyömet.”

Eredmények

Kovács Zsombor, Max Senior:

  • Résztvevők: 30
  • Végső helyezés: 3.
  • Szuperdöntő: 8.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 3.
  • Időmérő: 1.

Krózser Menyhért, MicroMax:

  • Résztvevők: 20
  • Végső helyezés: 8.
  • Szuperdöntő: 2.
  • Döntő: 7.
  • Elődöntő: kiesett
  • Időmérő: 1.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ: www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax