Krózser: A felkészülés és a tempó jó volt

MHH Rally & Kart Team, Iseum Rali 2015 (május 15–17.)

Sikerült az első két versenyen szerzett tapasztalatokat átültetni az Országos Ralibajnokság harmadik fordulójára az Iseum Ralira, így Krózser Menyhért és Buchholz János a felkészüléssel és a tempóval is elégedettek voltak. Az MHH Rally & Kart Team párosa mégsem tudta megismételni tavalyi abszolút győzelmét, miután az első gyorsasági szakaszon nekimentek egy traktorguminak és elrepedt a Mitsubishi Lancer Evo IX R4 első bölcsője.

IMG_4565 (Large)

„Nagyon jól indult a verseny” – mondta Krózser Menyhért. „Az első két raliból sok tanulságot vontunk le, amik alapján megpróbáltunk másképp felkészülni. Ez kiválóan sikerült, tudtunk tesztelni száraz pályára, vizes pályára, az első gyorsaságira jó volt a gumiválasztásunk is, nagyon jó volt a csapatban a hangulat és a tempónkkal is elégedett voltam.”

„Sajnos az első gyorsaságin tíz kilométernél, a kimenő ívnél eltaláltunk egy traktorgumit, ami elrepesztette az első bölcsőt. Ez tartja az első futóművet és az autó annyira vezethetetlenné vált, hogy a következő kanyarban ki is estünk. Elég nagy darab és nehéz egy ilyen traktorgumi, és nagyot is tud ütni. Egyértelműen az én hibám volt.”

_E9B0098 (Large)

„Ilyen a rali; amikor úgy érzed, hogy mindent megtettél, tökéletesen felkészültél a versenyre, akkor is jöhet egy apró hiba, ami miatt kiesel. Nagyon bíztam a szombathelyi pályákban, hiszen többször is nyertem már itt kategóriát, tavaly pedig abszolútot. Sosem jó dolog kiesni, de azért nem vagyok letörve, mert látom, hogy jó irányba lépett a csapat és ennek előbb-utóbb meglesz a gyümölcse.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

079B4653 (Large)

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax