Krózser Menya a Grand Festivalon is bizonyított

Kiválóan szerepelt Krózser Menyhért a Rotax Max Grand Festivalon, amely a Micro Max kategória európai döntőjének tekinthető. Az igen erős mezőnyben az MHH Kart Team versenyzője az időmérőn a leggyorsabb volt, az előfutamokból a harmadik helyen jutott tovább, míg a döntőben igen parázs küzdelemben a negyedik helyet szerezte meg.

Az idei szezon egyik csúcspontja volt a Micro Max kategória számára az ausztriai Bruckban megrendezett verseny. Európa több országából összesen 35 versenyző mérkőzött meg egymással a háromnapos rendezvényen, amelyen a győztest a Világ Döntőre szóló tickettel jutalmazták.

Krózser Menyhért előtt tehát komoly feladat állt: az idei eddigi legnehezebb mezőnyében kellett bizonyítania. Ezt tökéletesen megoldotta. Az időmérőn a 35 versenyző közül a leggyorsabb volt. Ezt követően a mezőnyt több részre osztották és 17-18 fős előfutamokat rendeztek. Itt Menya első, második és negyedik helyezéseket szerzett, amivel az előfutamok után a harmadik legeredményesebb versenyző volt. Ezzel az A elődöntő második helyéről rajtolhatott és a harmadikon futott be. A döntőben így az ötödik helyről rajtolva a nagy tülekedésben a hetedik helyre esett vissza, innen sikerült a negyedikre felküzdenie magát, amellyel egyben a legjobb magyar versenyző lett.

„Nagyon elégedett vagyok Menya teljesítményével – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Egész hétvégén jó volt a tempója, kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott. A döntő rajtja után volt egy kis tülekedés, el kellett telnie pár körnek, mire kitisztult a kép és megkezdhette a felzárkózást.

A tempója alapján a dobogóra, de akár a győzelemre is meglett volna az esélye, de ez a negyedik helyezés is kiváló eredmény. Tavaly ugyanezen a versenyen 14. lett, ami jól szemlélteti, mennyit fejlődött egy év alatt.”

Az MHH Kart Team következő versenye augusztus 26-27-én lesz a Pannonia-ringen, ahol az országos bajnokság hetedik futamát rendezik. Itt kiegészül a csapat Kovács Zsomborral is, aki a Max Senior kategóriában áll rajthoz.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Micro Max:

  • Résztvevők: 35
  • Döntő: 4.
  • A elődöntő: 3.
  • Előselejtezők utáni helyezés: 3.
  • Selejtezőfutam: 4.
  • Selejtezőfutam: 2.
  • Selejtezőfutam: 1.
  • Időmérő: 1.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax