Krózser a legkeményebb szezonjára készül

Jól bevált technikával, a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel és régi-új navigátorával, Buchholz Jánossal áll rajthoz az idén Krózser Menyhért az Országos Ralibajnokságban, amelynek első futamát, az Eger Ralit március 27–29-e között rendezik.  Az állandóság mellett az autóval és a csapattal szerzett egy év tapasztalat is segíteni fogja az MHH Rally & Kart Team párosát. A murva bajnoki cím védője az idén kemény szezonra számít, ami azonban csak növeli a motivációját.

IMG_9699 (Large)

Krózser Menyhért: – Tavaly kezdtünk versenyezni az R4-es Mitsubishivel, amivel akkor kétéves programot állítottunk fel, ezért nem is volt kérdés, hogy az idén is ezzel az autóval indulunk.

Nagyon megerősödött a magyar bajnokság élmezőnye, sok jó pilóta lesz jó autókkal. Tavaly sem volt egyszerű jó eredményt elérni, de az idén még nehezebb lesz. Talán ilyen erős mezőnyben még nem is versenyeztünk, ami a csapatunkat és engem is nagyon motivál.

Tervbe volt véve egy tesztverseny, de végül úgy döntöttünk, hogy önálló teszt hasznosabb lesz, ezért a verseny hetében kedden próbáltuk ki az autót és az Eger Ralira tervezett beállításokat. Az idén ez volt a harmadik tesztünk, felkészülten várjuk a szezonkezdést.

Eredményre nem tippelnék, most is azt mondom, mint mindig, hogy ha sikerül mindent megvalósítani, amit elterveztünk és gyorsan megyünk, akkor annak eredménye is lesz.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax