Krózser a legkeményebb szezonjára készül

Jól bevált technikával, a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel és régi-új navigátorával, Buchholz Jánossal áll rajthoz az idén Krózser Menyhért az Országos Ralibajnokságban, amelynek első futamát, az Eger Ralit március 27–29-e között rendezik.  Az állandóság mellett az autóval és a csapattal szerzett egy év tapasztalat is segíteni fogja az MHH Rally & Kart Team párosát. A murva bajnoki cím védője az idén kemény szezonra számít, ami azonban csak növeli a motivációját.

IMG_9699 (Large)

Krózser Menyhért: – Tavaly kezdtünk versenyezni az R4-es Mitsubishivel, amivel akkor kétéves programot állítottunk fel, ezért nem is volt kérdés, hogy az idén is ezzel az autóval indulunk.

Nagyon megerősödött a magyar bajnokság élmezőnye, sok jó pilóta lesz jó autókkal. Tavaly sem volt egyszerű jó eredményt elérni, de az idén még nehezebb lesz. Talán ilyen erős mezőnyben még nem is versenyeztünk, ami a csapatunkat és engem is nagyon motivál.

Tervbe volt véve egy tesztverseny, de végül úgy döntöttünk, hogy önálló teszt hasznosabb lesz, ezért a verseny hetében kedden próbáltuk ki az autót és az Eger Ralira tervezett beállításokat. Az idén ez volt a harmadik tesztünk, felkészülten várjuk a szezonkezdést.

Eredményre nem tippelnék, most is azt mondom, mint mindig, hogy ha sikerül mindent megvalósítani, amit elterveztünk és gyorsan megyünk, akkor annak eredménye is lesz.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Mecsek Rally

Wirtmann huhogott, orron csúszott és nyert

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek az Országos Historic Rally Bajnokság harmadik fordulóján, a Mecsek Rallyn, ahol a szokásosnál többet kockáztattak. Ennek ellenére a magyar értékelésben a D korcsoportot és a D2-es kategóriát is megnyerték. A nemzetközi historic mezőnyben abszolút értékelésben negyedikek lettek, D csoportban pedig Zippo Audi Quattrója mögött a második helyet szerezték meg. 

„Hibátlan verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Jó pályák, jó rendezés. Az Eb-mezőny nem volt túl nagy, de az eleje nagyon sietett. A két magyar vitézzel, Érdi Tibikével és Varga Zolival nem bírtunk. Amíg az Eb-mezőnyben mindenki rendben volt, hatodik–nyolcadik időket autóztunk. Amikor elkezdtek egymással versenyezni és hibázgattak, akkor tudtunk előrébb jönni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Mi is gyorsabban mentünk, mint szoktunk, volt is kalandunk, bőven. Az egyik lassító előtt felírtuk, hogy bukkan, száz. A bukkan még megvolt, de a száz helyett már csak negyven maradt. Csúsztunk keresztbe, én már huhogtam, de valahogy sikerült úgy áttáncolnunk a lassítón, hogy nem értünk hozzá. Joti ujjongott, hogy de jó volt, én meg nem győztem a vizet törölgetni magamról. 

Volt még egy bukkanó, amit felírtunk, hogy dob, de amikor 150-nel odaértünk, már ugrató lett belőle. Úgy kilőtte az Escort hátulját, hogy egy darabig csak az aszfaltot láttam. Aztán egy féktávot is elmértem egy bal 4-ben, de az még éppen kiadta magát. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny előtt Benító főmérnökúr valamit kicserélt a befecskendezőben – ő krumplinak hívja –, amitől magasabb fordulaton működött a motorunk és 5500-tól kezdett el húzni. Szerintem erősebb is lett, ami tiszta aszfalton előny, kihordásos, kavicsoson inkább hátrány. 

Az autó egyébként nagyon jól viselkedett, harmadik verseny óta nem kell hozzányúlni. Egyedül a fékfolyadékot rottyantottam meg, azt kellett kicserélni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny végére sikerült feljönnünk a negyedik helyre. Az utolsó gyorsasági előtt már nagy volt az előnyünk és a hátrányunk is, nem akartam kockáztatni, óvatosabban jöttünk le. 15 másodperccel mentünk rosszabbat, mint az előző körben. 

A beíróban láttam, hogy Zippónak gondja lehetett, mert végül csak 11 másodperccel vert meg. Ha egy kicsit jobban nyomom, akkor lehetett volna teljes magyar dobogó, de így is nagyon élveztük a versenyt. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Köszönöm mindenkinek, aki segített és szurkolt. Győrben találkozunk.“

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax