Krózser: A Mecsek Rali mindig kihívás

MHH Rally & Kart Team, Mecsek Rali, október 16–18, előzetes

Nem a bajnoki pontokra, hanem egy jóízű versenyzésre szeretne hajtani Krózser Menyhért és Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4-essel az Országos Ralibajnokság szezonzáró versenyén, a Mecsek Ralin. Az MHH Team versenyzője szerint a pécsi futam mindig is nagy kihívás, főleg a kiszámíthatatlan őszi időszakban. Ennek ellenére, vagy éppen ezért, többször is igen jó eredményt ért el rajta.

IMG_4565 (Large)

Három kérdés Krózser Menyhérthez

A szezonzáró futam mindig különleges a bajnokságban, hiszen nem mindegy, hogy az ember hogyan megy a téli pihenőre. Mivel készültük a Mecsek Ralira?

Az idei szezonunk nem úgy alakult, ahogy szerettük volna, ezért a bajnoki pontokat nem is érdemes figyelnünk. Viszont ha egy jó versennyel zárod a szezont, akkor az valóban motiváló lehet a téli felkészülésre. Nekünk is valami hasonló a célunk: tét nélkül jóízűt autózni és célba érni.

Két éve abszolút másodikok lettetek a Mecsek Ralin. Az idén látsz esélyt hasonló eredményre?

Bármi megtörténhet. Két éve a Subaru WRC-vel lettünk másodikok egy nagyon jó és nagyon szoros versenyen. Akkor is jó volt a mezőny, de az idén szerintem még erősebb lett a magyar bajnokság. Simán van tíz olyan versenyző, akik eséllyel pályázhatnak a dobogóra. Magunkat is közéjük sorolom, de nem fogunk rágörcsölni az eredményre. Ha jól megyünk, és élvezzük a versenyzést, akkor általában gyorsak is vagyunk, az eredményt pedig meglátjuk.

KrozserMiskolc01 (Large)

Mi lesz az idei verseny legnagyobb nehézsége?

Egyértelműen az időjárás és annak a kiszámíthatatlansága. Bármelyik pillanatban leeshet az eső, előfordulhat, hogy slick gumikkal állsz ki a szervizparkból és mire kiérsz a pályára, már szakad. Két évvel ezelőtt is egy ilyen eső kavarta meg a lapokat az utolsó gyorsaságin. De ha nem esik, akkor is sok helyen vizes, saras lesz az út. A szűk, erdőgazdasági utakon a fagerendák jelentenek veszélyt. De önmagában a pécsi pályákon végigmenni is nagy kihívás, úgyhogy én mindenképpen komoly versenyre számítok.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“