Krózser címvédőként érkezik az első murva ralira

MHH Rally & Kart Team, Iseum Rali 2015 (május 15–17.) előzetes

Az Országos Ralibajnokság harmadik futamán, az Iseum Ralin veszi kezdetét az idei Murva Országos Ralibajnokság, amely három versenyből – Iseum, Székesfehérvár és Veszprém Raliból – áll. Krózser Menyhért tavaly két győzelemmel megnyerte a murvabajnokságot, a Szombathely környéki pályák pedig különösen kedvesek neki, hiszen tavaly itt szerezte meg pályafutása első abszolút győzelmét. Az idén Buchholz Jánossal nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel megvédik murvabajnoki címüket.

KrozserMiskolc01 (Large)

Három kérdés Krózser Menyhérthez

Tavaly Szombathelyen szerezted meg pályafutásod első abszolút győzelmét, ráadásul Murva Ralibajnokként érkezel a versenyre. Van rajtad emiatt nyomást?

Nem. Tavaly nagyon jó versenyünk volt Szombathelyen, amit sikerült megnyerni, az idén is ez a célunk: a versenyt és a bajnokságot is szeretnénk megnyerni. Nyilván nem lesz egyszerű dolog, de az Eger és a Miskolc Rali előtt is jónak láttam az esélyeinket, most is így van, csak rajtunk és az MHH Teamen múlik, hogy mit tudunk kihozni belőle.

KrozserMiskolc04 (Large)

Mi a murvás sikereid titka? A Mitsubishinek fekszik jobban a laza talaj, vagy neked?

Én nem teszek különbséget a murva és az aszfalt között. Tavaly Fehérváron aszfalton is jól mentünk. Az biztos, hogy az autónk nagyon jó murván és talán tavaly én is könnyebben tudtam jó eredményt elérni itt. A szombathelyi pályák nagyon speciálisak, gyorsak, ahol a tempós részeken és a féktávokon dől el a verseny. A pályákat már ismerjük, de a talaj folyamatosan változik, akár tavalyhoz képest is, akár a pályabejárás és a verseny, vagy két kör között is. Nem mindegy, hogy egy tempós rész után a féktáv kemény vagy laza talajon van. A kemény talajon akár fele akkora féktávot is vehetsz. Szintén fontos, hogy milyen gumit választasz. Sokkal több tényezőn múlik ez a verseny, mint hogy az autónak vagy a versenyzőnek fekszik-e a murva.

KrozserMiskolc06 (Large)

Az idei első két verseny után azt mondtad, sokat tanultál, mi az, amit ebből most hasznosítani tudsz?

Sok mindent. Nagyon sokféle versenyszituációval találkoztunk Egerben és Miskolcon, amit ott a helyszínen kellett megoldanunk. Most az egész versenyhez való hozzáállást, a felkészülésünket próbáljuk úgy alakítani, hogy végig gyorsak tudjunk lenni.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“