Krózser címvédőként érkezik az első murva ralira

MHH Rally & Kart Team, Iseum Rali 2015 (május 15–17.) előzetes

Az Országos Ralibajnokság harmadik futamán, az Iseum Ralin veszi kezdetét az idei Murva Országos Ralibajnokság, amely három versenyből – Iseum, Székesfehérvár és Veszprém Raliból – áll. Krózser Menyhért tavaly két győzelemmel megnyerte a murvabajnokságot, a Szombathely környéki pályák pedig különösen kedvesek neki, hiszen tavaly itt szerezte meg pályafutása első abszolút győzelmét. Az idén Buchholz Jánossal nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel megvédik murvabajnoki címüket.

KrozserMiskolc01 (Large)

Három kérdés Krózser Menyhérthez

Tavaly Szombathelyen szerezted meg pályafutásod első abszolút győzelmét, ráadásul Murva Ralibajnokként érkezel a versenyre. Van rajtad emiatt nyomást?

Nem. Tavaly nagyon jó versenyünk volt Szombathelyen, amit sikerült megnyerni, az idén is ez a célunk: a versenyt és a bajnokságot is szeretnénk megnyerni. Nyilván nem lesz egyszerű dolog, de az Eger és a Miskolc Rali előtt is jónak láttam az esélyeinket, most is így van, csak rajtunk és az MHH Teamen múlik, hogy mit tudunk kihozni belőle.

KrozserMiskolc04 (Large)

Mi a murvás sikereid titka? A Mitsubishinek fekszik jobban a laza talaj, vagy neked?

Én nem teszek különbséget a murva és az aszfalt között. Tavaly Fehérváron aszfalton is jól mentünk. Az biztos, hogy az autónk nagyon jó murván és talán tavaly én is könnyebben tudtam jó eredményt elérni itt. A szombathelyi pályák nagyon speciálisak, gyorsak, ahol a tempós részeken és a féktávokon dől el a verseny. A pályákat már ismerjük, de a talaj folyamatosan változik, akár tavalyhoz képest is, akár a pályabejárás és a verseny, vagy két kör között is. Nem mindegy, hogy egy tempós rész után a féktáv kemény vagy laza talajon van. A kemény talajon akár fele akkora féktávot is vehetsz. Szintén fontos, hogy milyen gumit választasz. Sokkal több tényezőn múlik ez a verseny, mint hogy az autónak vagy a versenyzőnek fekszik-e a murva.

KrozserMiskolc06 (Large)

Az idei első két verseny után azt mondtad, sokat tanultál, mi az, amit ebből most hasznosítani tudsz?

Sok mindent. Nagyon sokféle versenyszituációval találkoztunk Egerben és Miskolcon, amit ott a helyszínen kellett megoldanunk. Most az egész versenyhez való hozzáállást, a felkészülésünket próbáljuk úgy alakítani, hogy végig gyorsak tudjunk lenni.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax