Krózser DS3-assal indul a Ciprus Ralin

Idei hatodik IRC-futamára készül Krózser Menyhért és Papp György, akik a Honda Civic és a Renault Clio után ezúttal egy harmadik típussal, Citroën DS3 R3T-vel állnak rajthoz. Mivel az IRC szezonzáró futama kétszeres szorzójú, amennyiben az MHH Rally Team párosa nyerni tudna a kétkerékhajtású értékelésben, akár a bajnoki harmadik helyet is megszerezheti. Ehhez azonban a két éllovast, Robert Consanit és Harry Huntot kellene megverniük.

„Nagyon jó és nagyon kemény versenyre számítok a Ciprus Ralin” – mondta Krózser Menyhért. „Consani és Hunt a bajnoki címért fognak versenyezni, ezért biztosan maximumon autóznak majd. Velük szeretnék lépést tartani az első méterektől kezdve, és az idei bajnokság két legeredményesebb versenyzőjével összemérni magunkat.”

„Nagyon sok taktikázási lehetőségünk nincs. Ha esetleg sikerülne nyernünk, akkor a bajnokságban meglenne a harmadik hely. Mind a győzelem, mind pedig a bajnoki dobogó jobban motivál, mint bármilyen más eredmény, úgyhogy gyorsan fogunk menni.”

„A Ciprus Ralira ismét autót váltottunk, ami nem jelenti, hogy nem lettem volna elégedett a Renault Clióval, amivel a Barum és a Sliven Ralin indultunk. Egyszerűen arról van szó, hogy nagyon jó ajánlatot kaptam egy osztrák csapattól, akik a miénken kívül még egy autót visznek a versenyre, így költséghatékonyabban tudnak dolgozni. A DS3-as murván nagyon jó autó, nem csak a nyomatékos turbómotorja, hanem a futóműve miatt is. Tavaly a magyar bajnokságot ilyen autóval nyertük meg, úgyhogy nem lesz ismeretlen a számomra.”

„Ezt az autót még nem vezettem. Az osztrák csapattal úgy állapodtunk meg, hogy kedden, Cipruson, a helyi körülmények között tesztelünk. Nagyon bízom benne, hogy jó versennyel zárjuk az idei szezont, mert a négy kiesésünk után már nagyon éhesek vagyunk a sikerre.”

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek

 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax