Krózser DS3-assal indul a Ciprus Ralin

Idei hatodik IRC-futamára készül Krózser Menyhért és Papp György, akik a Honda Civic és a Renault Clio után ezúttal egy harmadik típussal, Citroën DS3 R3T-vel állnak rajthoz. Mivel az IRC szezonzáró futama kétszeres szorzójú, amennyiben az MHH Rally Team párosa nyerni tudna a kétkerékhajtású értékelésben, akár a bajnoki harmadik helyet is megszerezheti. Ehhez azonban a két éllovast, Robert Consanit és Harry Huntot kellene megverniük.

„Nagyon jó és nagyon kemény versenyre számítok a Ciprus Ralin” – mondta Krózser Menyhért. „Consani és Hunt a bajnoki címért fognak versenyezni, ezért biztosan maximumon autóznak majd. Velük szeretnék lépést tartani az első méterektől kezdve, és az idei bajnokság két legeredményesebb versenyzőjével összemérni magunkat.”

„Nagyon sok taktikázási lehetőségünk nincs. Ha esetleg sikerülne nyernünk, akkor a bajnokságban meglenne a harmadik hely. Mind a győzelem, mind pedig a bajnoki dobogó jobban motivál, mint bármilyen más eredmény, úgyhogy gyorsan fogunk menni.”

„A Ciprus Ralira ismét autót váltottunk, ami nem jelenti, hogy nem lettem volna elégedett a Renault Clióval, amivel a Barum és a Sliven Ralin indultunk. Egyszerűen arról van szó, hogy nagyon jó ajánlatot kaptam egy osztrák csapattól, akik a miénken kívül még egy autót visznek a versenyre, így költséghatékonyabban tudnak dolgozni. A DS3-as murván nagyon jó autó, nem csak a nyomatékos turbómotorja, hanem a futóműve miatt is. Tavaly a magyar bajnokságot ilyen autóval nyertük meg, úgyhogy nem lesz ismeretlen a számomra.”

„Ezt az autót még nem vezettem. Az osztrák csapattal úgy állapodtunk meg, hogy kedden, Cipruson, a helyi körülmények között tesztelünk. Nagyon bízom benne, hogy jó versennyel zárjuk az idei szezont, mert a négy kiesésünk után már nagyon éhesek vagyunk a sikerre.”

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax