Krózser egy győzelem, egy második hely

Egy győzelmet és egy második helyezést szerzett a hétvégén Krózser Menyhért és Papp György Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel a Fehérvár Ralin. Az MHH Team párosa szombaton megnyerte az Országos Murva Ralibajnokság második futamát, amivel a Bükfürdő Rali után a második győzelmüket aratták és toronymagasan vezetik a murvabajnokságot.

KrozserFehervar079B3243 (Large)

Vasárnap az Országos Ralibajnokság értékelésében második helyezést szereztek, amivel megismételték pályafutásuk legjobb ORB-eredményét. A sok serleg és bajnoki pont mellett Krózser a csapat fejlődését tartotta a legfontosabbnak.

Krózser Menyhért: – Nagyon örülök a murvabajnokságban elért győzelmünknek és hogy nagy előnnyel vezetjük ezt a sorozatot. Annak is örülök, hogy ORB-futamot vezettünk, több gyorsasági szakaszt is nyertünk és a győzelemért is versenyben voltunk.

KrozserFehervar079B2626 (Large)

Szombaton a második gyorsaságin volt egy túlcsúszásunk, amikor utolértük az előttünk induló porát és egy pillanatra elvesztettem a koncentrációmat. Ezt leszámítva szombaton minden úgy működött, ahogy elterveztük.

Vasárnap az aszfaltos gyorsaságikon az első kör jól sikerült, az előnyünket beosztva megőriztük az első helyünket. A második körben volt egy apró hibám. Az utolsó gyorsaságin pedig szétugrott a váltókulisszánk. A gyorsaságin sikerült valahogy ötödikbe rakni és úgy jöttünk le a szakaszról. Azt hittem, elveszítettük a második helyezésünket is, de szerencsére volt annyi előnyünk, hogy még ez a műszaki hiba is belefért.

KrozserFehervarIMG_2997 (Large)

Nagyon örülök mind a két eredménynek, szerintem ez hatalmas elismerés az MHH Teamnek, és nagyon jó visszajelzés volt arra, hogy jó úton járunk. Sokat dolgoztunk azért, hogy ez az eredmény megszülethessen, és még sok munka áll előttünk, de az ilyen versenyekből nagyon sok erőt tudunk meríteni.

A FEHÉRVÁR RALI VÉGEREDMÉNYE:
1. Herczig Norbert–Igor Bacigal, Skoda Fabia S2000, 1:17:06,4
2. Krózser Menyhért–Papp György, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +36,7
3. Kazár Miklós–Szőke Tamás, Ford Fiesta RRC, +40,4
4. Botka Dávid–Mihalik Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +48,5
5. Turán Frigyes–Zsiros Gábor, Peugeot 208 T16 R5, +53,6
6. Ollé Sándor–Tóth Zsolt, Ford Fiesta S2000, +1:47,2
7. Lukács Kornél–Mesterházi Márk, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +2:44,1
8. Balogh János–Holczer Dániel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +2:59,2
9. Kovács Antal–Istovics Gergő, Mitsubishi Lancer Evo 6/9, +3:14,5
10. Spitzmüller–Szigeti, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +3:21,0

KrozserFehervar079B4622 (Large)

A FEHÉRVÁR RALI MURVA BAJNOKI FUTAM VÉGEREDMÉNYE:
1. Krózser Menyhért–Papp György, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, 42:21,3
2. Herczig Norbert–Igor Bacigal, Skoda Fabia S2000, +7,1
3. Kazár Miklós–Szőke Tamás, Ford Fiesta RRC, +25,8
4. Botka Dávid–Mihalik Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +27,6
5. Turán Frigyes–Zsiros Gábor, Peugeot 208 T16 R5, +33,8
6. Ollé Sándor–Tóth Zsolt, Ford Fiesta S2000, +45,4
7. Lukács Kornél–Mesterházi Márk, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +1:00,4
8. Balogh János–Holczer Dániel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +1:46,2
9. Kovács Antal–Istovics Gergő, Mitsubishi Lancer Evo 6/9, +1:58,5
10. Nagy Mátyás–Nagy Tamás, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +2:01,6

KrozserFehervar_4003 (Large)

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax